2008-12-04, 11:47
Bannlyst
fattar inte varför folk, 2 sidor efter det blev förklarat att dom menade Mclarens gatubil Fortfarande tjatar om formula 1 bilen.
Citera
2008-12-04, 15:08
Medlem
kringlarn87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arier
Han menar nog att det var först år 2002 som det gjordes serieproducerade bilar som var snabbare än F1. Dvs 8! år efter att den släpptes.

Det är imponerande! Idag finns det i mina ögon mycket vackrare bilar och därtill ligger Bugatti.
Jag svarade på:
"Om jag själv hade råd med en Veyron skulle jag nog ändå inte köpa den.
En "billig" ferrari f40, f50 hade gett mig mer glädje & snabbare varvtider omättligt."

Tror inte f40 eller f50 är snabbare än Veyronen på bana då den är 0.7 snabbare än Enzon på topgears slinga.
Vad du pratar om vet jag inte.
Senast redigerad av kringlarn87 2008-12-04 kl. 15:12.
Citera
2008-12-04, 20:45
Medlem
farmenSebastians avatar
väldigt seriöst att ha topgears bana som referens..........

Sinnips ...Om än mindre att du kommenterar det och bidrar med ostämning. Jag skrev om både Formula & Mclaren´s modell f1
Citera
2008-12-04, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farmenSebastian
väldigt seriöst att ha topgears bana som referens..........

Sinnips ...Om än mindre att du kommenterar det och bidrar med ostämning. Jag skrev om både Formula & Mclaren´s modell f1

Vad ska man ta då?
Citera
2008-12-04, 22:41
Medlem
Har ingen aning hur det skulle gå mellan Veyron och Enzo på någon riktig bana men den som top gear testar på saknar en del. Höjdskillnader t.ex.
Citera
2008-12-05, 20:41
Medlem
kringlarn87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smyrf
Har ingen aning hur det skulle gå mellan Veyron och Enzo på någon riktig bana men den som top gear testar på saknar en del. Höjdskillnader t.ex.
Att höjdskillnaden skulle ha större betydelse har jag svårt att tro faktiskt.
Tycker topgears bana är bra som refferens, är ändå rätt kurvig.
Alla färska tider är ju troligen (stig byts väll inte ut allt för ofta) körde av samma person vilket gör det rättvist.
Senast redigerad av kringlarn87 2008-12-05 kl. 20:44.
Citera
2008-12-07, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kringlarn87
Att höjdskillnaden skulle ha större betydelse har jag svårt att tro faktiskt.
Tycker topgears bana är bra som refferens, är ändå rätt kurvig.
Alla färska tider är ju troligen (stig byts väll inte ut allt för ofta) körde av samma person vilket gör det rättvist.

Det har en väldig betydelse i vanlig racing så varför skulle det inte ha de i jämförelse mellan dessa två? Broms i nerförsbacke och snabba S-kurvor med stora fjädringsrörelser är svåra grejor. Inte för inte som eau rouge räknas som en av de mest utmanande kurvorna för både bil och förare. Nurburgrings nordslinga är också en bra mätplats. Mycket kuperad bana.
Citera
2008-12-07, 02:38
Medlem
curdmans avatar
Citat:
Det har en väldig betydelse i vanlig racing så varför skulle det inte ha de i jämförelse mellan dessa två? Broms i nerförsbacke och snabba S-kurvor med stora fjädringsrörelser är svåra grejor. Inte för inte som eau rouge räknas som en av de mest utmanande kurvorna för både bil och förare. Nurburgrings nordslinga är också en bra mätplats. Mycket kuperad bana.

Ja du har säkert rätt!
Problemet är att vilken bana man än har så kommer den att missunna någon bil. Top Gears bana är långt ifrån perfekt men de har i alla fall en bra förare och en bana som ser lika dan ut från gång till gång. Så länge ingen annan jämförelse med samma bilar gör sig synlig så får vi gå efter den.
Citera
2008-12-07, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av curdman
men de har i alla fall en bra förare och en bana som ser lika dan ut från gång till gång. Så länge ingen annan jämförelse med samma bilar gör sig synlig så får vi gå efter den.

Nordslingan har varit den samma sedan 70-talet.
Citera
2008-12-07, 10:19
Medlem
kringlarn87s avatar
Citat:
Topgears bana är nog mer lik "snittbanan" än Nordslingan är..
Citera
2008-12-07, 10:21
Medlem
kringlarn87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av curdman
Ja du har säkert rätt!
Problemet är att vilken bana man än har så kommer den att missunna någon bil. Top Gears bana är långt ifrån perfekt men de har i alla fall en bra förare och en bana som ser lika dan ut från gång till gång. Så länge ingen annan jämförelse med samma bilar gör sig synlig så får vi gå efter den.
Håller med, sen tycker jag verkligen det inte är något fel på banan.
Sen att bilarna körs av en Bra o samma förare senaste tiden gör det hela mer rättvist.
Citera
2008-12-07, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kringlarn87
Topgears bana är nog mer lik "snittbanan" än Nordslingan är..

"Snittbanan"? Det är ju koner på ett flygfält. En ganska udda räjserbana skulle jag säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in