• 4
  • 5
2008-12-07, 17:28
Medlem
Sgt_Stingers avatar
Det som är fördelen med topgears bana är att det är samma förare som kör varje gång. Nürburgring Nordschleife må vara en legendarisk bana, men det är aldrig samma förare som kör bilarna. Detta gör det hela mycket opålitligt som måttstock.
Dessutom är de absolut vanligaste racingbanorna i storbrittanien byggda på gamla RAF-flygfält från WWII, vilket blir en helt platt bana, precis som Topgears.
Citera
2008-12-07, 17:36
Medlem
kringlarn87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smyrf
"Snittbanan"? Det är ju koner på ett flygfält. En ganska udda räjserbana skulle jag säga.
Den kanske inte ser ut som en räserbana.
Men själva körsträckan speglar nog snittbanan bra mycket bättre än nordslingan (vilket är det som räknas!).
Nu orkar jag inte diskutera mer med dig då du uppenbart vägrar inse att Veyronen är såpass snabb på bana som den nu är och kör ifrån det mesta inkl. Enzon (blev själv överraskad).
Citera
2008-12-07, 19:32
Bannlyst
Veyron har dock betydligt högre toppfart är en Riktig Formula 1 bil =)
Citera
2008-12-07, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kringlarn87
Den kanske inte ser ut som en räserbana.
Men själva körsträckan speglar nog snittbanan bra mycket bättre än nordslingan (vilket är det som räknas!).
Nu orkar jag inte diskutera mer med dig då du uppenbart vägrar inse att Veyronen är såpass snabb på bana som den nu är och kör ifrån det mesta inkl. Enzon (blev själv överraskad).

Det har jag väl aldrig sagt. Veyron är otroligt snabb och jag tippar att den ligger lika eller eventuellt framför konkurrenter som Carrera GT, Enzo, Kungsägget och liknande. Tycker bara att man kunde undersöka saken. Tydligen vill inte Bugatti låna ut en bil för ett försök på t.ex. Nordslingan och därför vet vi ju inte hur Veyron uppför sig på en kuperad bana speciellt som man får intrycket att bilen byggdes för att slå hastighetsrekord...

Varför kan inte samma förare köra flera olika bilar på nordslingan?
Citera
2008-12-07, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinnips

Beror helt och hållet på vilken utväxling man väljer till F1:an...

http://www.honda.se/sw17651.asp?pid=9093&cid=4
Citera
2008-12-08, 11:47
Medlem
kringlarn87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinnips
Ställer du om/tar bort några vingar o drevar upp den lite så skulle en f1 kissa på Veyronen.
Citera
2008-12-09, 17:18
Medlem
Ari.Golds avatar
Äh, säger som jag alltid sagt. Jag skulle aldrig maxa en Veyron då den inte ser ut att klara det.
En F1, Enzo eller Koeningsegg skulle jag gärna toppa då de ser ut att klara det.

Den enda Veyron jag skulle vilja ha är Hermés-versionen, men mest för att den är snygg.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in