Citat:
Ursprungligen postat av NinjaRövardotte
Aah frankrike... Land of the cheese eating surrender monkeys. Har inte mycket till övers för det folket och drar mig dessutom längre och längre från deras kok konst. Eftersom mycket kommer därifrån blir man så illa tvungen att leva med som metoder, grundsåser etc men deras "moderna" recept duger endast att tända grillen med.
Deras lantiga gammla husmans mat är dock härlig, men endå bakom både italien, norden, asien och delar utav amerikanska södern.
Kära Röva Ninjadotter.
Surrender monkeys? Du menar folket som agerade skjutbanefigurer åt tyskarna i fyra år? I skyttegravar som förmodligen knappt höll ens fransk hotellstandard?
Franska ostar nämner du... ja, det är bara en av alla grejer dom är världsbäst på. Du får gärna sitta med en vasilinsmakande mozzarella, jag håller mig till Camembert och Roquefort.
Frankrike är världsbäst på mat. Och vin. det är därför alla undermänniskor älskar att snacka skit om landet. Hade det inte varit för att fransoserna hade förbarmat sig över oss andra, sämre, folkslag hade vi ätit rötter och druckit stomjölk.