• 1
  • 2
2007-08-18, 23:59
Medlem
yonnys avatar
www.swecan.org r en sida som handlar om cannabis. De har ven ett forum som handlar om samma sak.

Sjlv anser jag att de har en suvern samling artiklar, ven om alla kanske inte r jttekllkritiska.

Odlingsdagbcker har de mnga av, frn sm skpodlingar till enorma lgenhetsoldingar. I deras lnkarkiv hittar man ett gng bra artiklar och massor med information om allt mjligt som har att gra med cannabis.

Dock tycker jag att forumet i vrigt knns lite framkrystat. Mnga intressanta diskussioner har raderats och det rder ngonslags gulligullattityd kring det hela. Just pga att det r ett drogforum s kanske de verkompenserar genom att frska hlla forumet verdrivet "rent". Om ngon frolmpas s mste diskussionen snabbt stngas ned, vilket leder till att meningsmotstndare (t.ex. med olika religisa uppfattningar) inte kan debattera.

Det enda jag personligen pverkats av var nr nyhetsdelen av forumet fick en trd som handlade om ngon slags ny avlyssningsteknik som polisen hade tnkt brja anvnda. Eftersom jag kan en del om datorer s kunde jag direkt frklara hur realistisk denna nya teknik var och drog slutsatsen att det inte r en reel risk mot ngon swecananvndare. Dock fr man inte diskutera nyheter i nyhetsavdelningen och mitt lnga inlgg blev drfr borttaget (vilket givetvis var lite surt).

Jag hyser dock inget agg mot Swecan eller dess moderatorer/medlemmar och jag hoppas att jag inte fr en massa fiender pga denna trd Detta r bara mina sikter kring det hela.

S, hur upplever ni Swecan och dess forum?
Citera
2007-08-19, 00:10
Medlem
Linkerts avatar
Swecans forum r s icke-aktivt frutom bilder p sina odlingar delen..
Flashbacks forum r mycket bttre.
Citera
2007-08-19, 00:13
Medlem
pwaHHHs avatar
Har spanat lite p deras forum. Men fll aldrig fr det, hller mig till fb istllet. Bara mys p fb
Citera
2007-08-19, 00:32
Medlem
Rabbahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linkert
Swecans forum r s icke-aktivt frutom bilder p sina odlingar delen..
Flashbacks forum r mycket bttre.

Vill grna veta varfr du tycker s? Jag tycker att det r en hel del gulligull p FB ocks men det r vl inget fel med det. Man fr oftast vldigt bra svar p Swecan och inte dessa "tror de ska g bra, testa?".
Jag tycker det att det hade varit snyggare ifall de hade samlat ihop alla odlingsbloggar och lagt i en trd, bildbanken fungerar sdr tycker jag.
Citera
2007-08-19, 00:33
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yonny
www.swecan.org r en sida som handlar om cannabis. De har ven ett forum som handlar om samma sak.

Sjlv anser jag att de har en suvern samling artiklar, ven om alla kanske inte r jttekllkritiska.

Odlingsdagbcker har de mnga av, frn sm skpodlingar till enorma lgenhetsoldingar. I deras lnkarkiv hittar man ett gng bra artiklar och massor med information om allt mjligt som har att gra med cannabis.

Dock tycker jag att forumet i vrigt knns lite framkrystat. Mnga intressanta diskussioner har raderats och det rder ngonslags gulligullattityd kring det hela. Just pga att det r ett drogforum s kanske de verkompenserar genom att frska hlla forumet verdrivet "rent". Om ngon frolmpas s mste diskussionen snabbt stngas ned, vilket leder till att meningsmotstndare (t.ex. med olika religisa uppfattningar) inte kan debattera.

Det enda jag personligen pverkats av var nr nyhetsdelen av forumet fick en trd som handlade om ngon slags ny avlyssningsteknik som polisen hade tnkt brja anvnda. Eftersom jag kan en del om datorer s kunde jag direkt frklara hur realistisk denna nya teknik var och drog slutsatsen att det inte r en reel risk mot ngon swecananvndare. Dock fr man inte diskutera nyheter i nyhetsavdelningen och mitt lnga inlgg blev drfr borttaget (vilket givetvis var lite surt).

Jag hyser dock inget agg mot Swecan eller dess moderatorer/medlemmar och jag hoppas att jag inte fr en massa fiender pga denna trd Detta r bara mina sikter kring det hela.

S, hur upplever ni Swecan och dess forum?
Detta kunde vl avhandlats i dom andra swecan trdarna,dessutom har de flesta andra forum varit uppe p tapeten.
FB rules...case closed
Citera
2007-08-19, 00:37
Medlem
Thrudvangs avatar
Hnger dr lite till och frn. Nr man blir sugen p lite fina ilder s glider jag runt bland odlingsdagbckerna. De andra underforumen r ju ganska inaktiva men det finns ju massor med bra info att hitta dr iaf.

Tycker det r bra att det hlls vldigt rent dr, ven om det r verdrivet ibland.

Jag gillar det iaf.
Citera
2007-08-19, 00:39
Medlem
Katastrofals avatar
SweCan r en mix av underriga, nyfrlsta fjortisar och kunniga, trevliga personer som kan sin sak (bde gllande odling och skadeverkningar osv). Tyvrr r det fr inaktivt enligt mig, bortsett frn odlingsbilder-forumet.

Men det r kul att det finns ett svenskt odlingsforum och det r kul att flja trdarna dr folk lgger upp bilder p sina odlingar.
Citera
2007-08-19, 00:39
Medlem
Linkerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbah
Vill grna veta varfr du tycker s? Jag tycker att det r en hel del gulligull p FB ocks men det r vl inget fel med det. Man fr oftast vldigt bra svar p Swecan och inte dessa "tror de ska g bra, testa?".
Jag tycker det att det hade varit snyggare ifall de hade samlat ihop alla odlingsbloggar och lagt i en trd, bildbanken fungerar sdr tycker jag.
Ass vad kan jag mer sga n att det r s. Visst mnga bra svar kan man f p swecan men FBs cannabis forum gr det mycket fortare att f svar p.
Citera
2007-08-19, 00:46
Medlem
Haengquis avatar
Har endast hllit mig till forumen dr, och inte lst ngra artiklar. Bra forum men str mig p den stora mngd avdelningar som finns, det finns verkligen inte anvndare och diskussioner fr att fylla upp allt.
Citera
2007-08-19, 00:59
Medlem
Rabbahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haengqui
Har endast hllit mig till forumen dr, och inte lst ngra artiklar. Bra forum men str mig p den stora mngd avdelningar som finns, det finns verkligen inte anvndare och diskussioner fr att fylla upp allt.

True that.

Citat:
Ursprungligen postat av Linkert
Ass vad kan jag mer sga n att det r s. Visst mnga bra svar kan man f p swecan men FBs cannabis forum gr det mycket fortare att f svar p.

Jo det r sant Sjlv hller jag mig mest till odlingsdelen dr och nr man fr svar r det oftast vldigt bra skrivna.
Citera
2007-08-19, 02:16
Medlem
Som mnga sagt r det ett ganska inaktivt forum, men det finns riktigt bra med information om bde det ena och andra.
Finns ven ruskigt kunnigt folk om man har frgor angende odling/whatever.
Citera
2007-08-19, 02:42
Medlem
lat_jvels avatar
Tycker att det finns alltfr mycket yngre och nyfrlsta personer dr vilket gr att det inte r intressant att lsa dr verhuvudtaget plus att det r ganska s inaktivt.

/lat_jvel
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in