2007-08-14, 14:24
Medlem
Magrats avatar
Håller med så fullständigt, 100%-igt och helhjärtat... Det börjar redan när de är gravida och får broschyrer om vad man får/inte får äta. Helt plötsligt tror de att deras barn kommer att döden dö bara de får i sig en smula gravad lax eller opastöriserad ost. Med tanke på hur fruktansvärt farligt allt är är det ju ett rent mirakel att det föds ett enda friskt barn utanför Sveriges gränser

Var ju tvungen att gå in och läsa den aktuella tråden också. Där var en som hade gett sitt barn en banan i affären för att avvärja vad personen på fullt allvar kallar en hungerkris. Hallååå? En hungerkris är när 2 miljoner människor i Sudan äter grus för att döva sina hungerskänslor och därefter svälter ihjäl - inte (I repeat - INTE) när ett förmodligen övergött svenskt barn får vänta en extra kvart på sitt sjätte mål för dagen...
Citera
2007-08-14, 14:25
Medlem
CDPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Köp Dig en Xbox. Hon sover säkerligen en stor del av dagen. Då finns tid över för Fifa08.

// Roger P.

När mina 6 pappamånader var över var jag i princip världsbäst på Tiger Woods PGA Tour 2004.
Citera
2007-08-14, 14:26
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Jag bidar min tid framför FB... Sanningen och säga har jag även skaffat Viasat. Sambom var tvungen att erkänna att det ÄR jävligt lugnt att gå hemma. Men hon har ju sina 'väninnor' (host, host) att fika och tjöta skit med. Som man är man ju rätt ensam. Pratade idag med en målare bara för att...

Du kanske skulle prova att göra som tjejerna gör. Ring upp en kompis och prata i en timme utan att du vill något speciellt...
Om inte annat kan du väl prova det en gång och sedan delge oss din kamrats reaktion?
Citera
2007-08-14, 14:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Jag bidar min tid framför FB... Sanningen och säga har jag även skaffat Viasat. Sambom var tvungen att erkänna att det ÄR jävligt lugnt att gå hemma. Men hon har ju sina 'väninnor' (host, host) att fika och tjöta skit med. Som man är man ju rätt ensam. Pratade idag med en målare bara för att...
Där ser man. Nu kommer det fram. Hon går hemma och latar sig och fikar och sladdrar med sina åsnor till väninnor och när Du kommer hem från kneget alldeles utschasad och frågar hur dagen varit så jämrar hon sig över att hon inte hinner med hemmet om dagarna och ger Dig dåligt samvete för att Du inte hjälper till mer i hushållet.

De är lömska, fruntimren.

// Roger P.
Citera
2007-08-14, 14:59
Medlem
Jag har inte direkt svårt att i mitt sinne måla upp en bild av en vikingakvinna som faktiskt nästan svimmar och får panik när hennes blivande lilla vikingakarl tjuter till för att han är lite hungrig, tror inte det är symptomatiskt för dagens samhälle att kärringar tappar kontakten med verkligheten då ungarna har krystats ut. En liten unge är en väldigt utsatt varelse och nästan alla människor har känslor som syftar till att ta hand om dem.

En skrikande unge är värre än en tyst unge som mular i sig en banan, på COOP, har de t.o.m. en liten korg vid fruktavdelningen där ungarna får varsin banan. Visst tycker jag det är överdrivet med snack om hungerchockar och sån skit, en unge klarar sig ett tag utan mat, det som blir jobbigt är väl hungersskriken. Men i de flesta hormonstinna mammors hjärnor blir skriket inte bara en hungerssignal utan ett dödsvrål som betyder att ungen håller på att dö.

Jag tycker alltså inte det är så hemskt med att vare sig ge ungjäveln någonting eller vänta, jag skulle helt klart uppskatta om folk kunde se till att få tyst på sina ungar.

Det som upprör mig mer när det gäller daltande med ungar är när det sitter större ungar och vrålar och skriker om grejer och föräldrarna inte ens säger åt dem att sluta.

När man står där i kassan på COOP en svettig äcklig varm sommardag som tydligen är såpass fin att alla får en brinnande lust att åka och göra något så trevligt som att handla i en matvaruaffär och dessutom ta sina helt ouppfostrade socialt missanpassade ungar med sig och låta dem härja helt fritt i affären. Ungar som springer och jagar varandra, skitungar som sitter i vagnar och protestvrålar för att dem har blivit nekade någon leksak eller godisbit och mamman som på bebisspråk försöker förklara för ungen varför hon är så dum att hon inte låter den få det den nu ville ha. Jag fattar inte ens varför folk ska släpa med sig sina ungar till affären, de kan väl sitta hemma och leka eller något sånt i stället.

En annan sak är ju det här med alla jävla ungar på McD som får sitta och rent ut sagt äckla sig med maten, blöta ner ett hamburgerbröd och spotta ut det igen, få ketchup och skit i hela ansiktet och sitta och dregla. Vad tjänar det för syfte? Antingen äter man eller så äter man inte, vill folk att deras barn ska ha en sån uppfostran där de kan förstöra matvaror genom att dregla ner dem och kladda med dem så får de väl fan se till att ungarna gör det hemma.

Jag har inga problem med att en bebis är missnöjd och skriker till, jag har inga problem med att någon slänger fram en patte och matar ungen, jag har inga problem att någon ger ungjäveln en banan utan att ha betalat för den p.g.a. av en minskad verklighetskoll. Men se fan till att uppfostra ungjävlarna.

Man har ju läst lite på familjeliv och sett hur tonen är där. Ojojoj om du är en mamma som säger att du tar tag i armen på ungen och säger åt den att lägga av med sitt opassande beteende. Kärringarna kommer flyga på dig och ge dig en omgång som heter duga och kommer inte ge sig med sin åsiktskontroll förrän du ändrar åsikt. Barnaga hit och olagligt dit, ungarna kommer bli yrkeskriminella om 20år för att du tog tag i armen och sa håll käften.
Citera
2007-08-14, 15:51
Medlem
RoscoTanners avatar
Ett underbart skrivet startinlägg i tråden som lästes med stor glädje.

Tror att fenomenet är starkt kopplat till det som avhandlas i den här tråden (http://www.flashback.org/showthread.php?t=444176), dvs trygghetsnarkomani. Människor blir mer och mer oroade över skitsaker, påhejade av allehanda larmrapporter och rekommendationer från diverse propagandainstitutioner och överdrivet skitnödiga institut. Situationen blir ju sedan inte direkt bättre av att mammorna sitter och hetsar varandra ytterligare på dylika sajter inför faror som knappt finns.

Grundproblemet är nog att människor är så förbannat dåliga på att värdera information och risker. Man har förlorat förmågan att urskilja vad som är verkligt viktiga saker att ta hänsyn till och vad som är dravel. Resultatet blir att allt som någon ens hört ett knyst om att det kan vara farligt blir något som måste undvikas (speciellt när det gäller de sköra barnen) och resultatet låter ju knappast vänta på sig, i form av överbeskyddade, feta, ångestladdade ungar, som inte kan hantera vardagssituationer utan att ta till lipen.
Citera
2007-08-14, 15:54
Medlem
Koolaids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Jag tror dessvärre att du har helt fel. 80-talisterna är en riktigt bortskämd generation och det brukar smitta av sig på barnen...

Där är jag övertygad om att Hr. Hamilton har helt rätt - mer bortklemad&curlad generation än 80-talister är nog omöjligt att hitta.

Vilket lär innebära en otäck brist på fostran av deras avkomma
Citera
2007-08-14, 17:12
Medlem
boba fetts avatar
Äta av varorna innan man betalat dem? Vad är det för jävla sinnesjukt beteende? Aldrig sett eller hört talas om!
Citera
2007-08-14, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CDP
När mina 6 pappamånader var över var jag i princip världsbäst på Tiger Woods PGA Tour 2004.
Tog spelet upp lite väl mycket tid, vilket ledde till att barnet dog vid en ålder av ynka 6 månader?
Citera
2007-08-14, 19:20
Bannlyst
Nu har jag precis läst tråden på familjeliv och kan konstatera att den överhängande majoriteten tycker INTE att det är okej med att äta ur saker i affären. Det är alltså INTE så att alla på familjeliv är rabiata hormonstyrda robotar med trygghetsnarkomani som du framställer det. För övrigt så är det kul att många flashbackare tycker att det är förjävligt när det moraliseras över saker men moraliserar gärna själva på många punkter. Hyckleri brukar det kallas. Har du inget bättre för dig(Roger Persson) än att hoppa på människor som försöker ta hand om en unge efter bästa förmåga? Hurra för dig som ännu en gång har slagit PK-Sverige på fingrarna.

För övrigt tycker jag inte att det är en vidare bra idé att ge ungarna mat i mataffären, just i uppfostringssyfte, annars är det inte så farligt så länge man inte ställer till med extra jobb för personalen i kassan.
Citera
2007-08-14, 19:32
Medlem
RoscoTanners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemniscate
Nu har jag precis läst tråden på familjeliv och kan konstatera att den överhängande majoriteten tycker INTE att det är okej med att äta ur saker i affären. Det är alltså INTE så att alla på familjeliv är rabiata hormonstyrda robotar med trygghetsnarkomani som du framställer det. För övrigt så är det kul att många flashbackare tycker att det är förjävligt när det moraliseras över saker men moraliserar gärna själva på många punkter. Hyckleri brukar det kallas. Har du inget bättre för dig(Roger Persson) än att hoppa på människor som försöker ta hand om en unge efter bästa förmåga? Hurra för dig som ännu en gång har slagit PK-Sverige på fingrarna.

Öhh, vad menar du? Jag uppfattade det som att han ville ha debatt och inte hoppa på någon. Den där tråden var ju ett exempel på ett fenomen som känns klart relevant att diskutera, nämligen överbeskydd, kravlöshet, och allmänt klemande med barn. Eller ser du något särskilt skäl till att man inte ska kunna diskutera just det ämnet?
Citera
2007-08-14, 19:44
Medlem
Tjippmunks avatar
familjeliv är en heltidssysselsätning. har lagt flera timmar där genom att läsa korkade inlägg från dom politiskt korrekta småbarnsmammorna. hur roligt som helst. ibland hittar man även en tråd om hur dumma och trångsynta vi på fb är.

ens egna åsikter framstår som så mycket klokare när man läst deras
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in