2007-08-14, 18:02
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Olof
GillrocK har ju en källa som bekräftar att det är den billiga röven:

Jag har PM:at honom men han svarade inte.

Förvisso men att säga att man har en källa räcker liksom inte, här gäller det att överbevisa oss.
2007-08-14, 18:17
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Om Sen kväll med Luuk och Elfsberg kan man konstatera att den 10 oktober 2003 var en fredag:
2003
10 Oktober: George Michael, Markoolio och Claes Elfsberg
Metro-krönikan:
Femton år senare slog jag på tv:n en fredagskväll.
Vilken soppa det här har blivit! Den huvudmisstänkte är dock Billy Butt, skulle jag säga.
Avgjort! Elfsberg är den huvudmisstänkte! Skälig misstanke finnes!
2007-08-14, 19:04
Bannlyst
Ett par sökningar ger vid handen att Butt gjorde ett kort inhopp 2001 som "partyrådgivare" i TV3:s Baren:
Billy Butt sågar flamencon - lovar fylla Baren
Aftonbladet 2001-09-30
Norlin Annika Journalist Annika Norlin
Sida: 38

Det har inte gått särskilt bra för "Baren"-deltagarna när det gäller att få folk att komma till Gamla Stans Bryggerier. Så dåligt har det gått att de behöver hjälp.

I gårdagens livesändning presenterades hjälpen: Sveriges mest skandalomsusade ex-skivbolagsdirektör Billy Butt!
- För att få hit folk kan ni inte ha flamenco, det behövs något tuffare, sade Butt och menade att han hade flera idéer på lager.
Deltagarna såg något skärrade ut.

Bildtext: Drar folk?
Artikel:

BB gråter ut i Vision* om mediedrevet kring hans person:

* http://susning.nu/Vision:
/.../ en mediatidning som behandlar media och kommunikation på djupen.

(http://www.vision.se/) var en svensk affärstidning på rosa papper. Startades av Bengt Uggla och Pontus Forström, numera Schultz.

MTG köpte upp Vision i början av 2002 och slog ihop den med Finanstidningen. Den nya tidningen döptes till Finans Vision. Finans Vision lades ned 16 januari 2003.
2007-08-14, 19:15
Medlem
Aquarellos avatar
Ska äta lunch med hennes man i morgon.
Jag kan fråga lite försynt ...
2007-08-14, 19:27
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Jag kan i det närmaste svära på att jag såg ett tv-program för några år sedan där en Butt med rakad skalle var med, och om jag minns rätt hamnade han efteråt i handgemäng med en kvinna som också varit med i programmet.

Har försökt hitta någon tråd om saken, som jag också är rätt säker ska finnas, men har inte hittat den.

Billy Butt -- för övrigt en mycket fin människa -- hamnade i bråk med något drinkluder/kvinnlig mediearbetare för ett antal år sedan, i samband med att han var med på något Aschberg-jippo. Drinkludret/mediekvinnan ska ha hällt en drink (!) över Butts frenologiskt dubiösa skalle, och skrikit förolämpningar åt honom. Min interna kalender säger att det var för 10-12 år sedan.

Om kvinnor vill slippa våldtäktsförsök från feta stekare så är det inte så svårt:
1. acceptera inte en drink
2. bli inte berusad
3. följ inte med en man hem sent om du inte tänkt knulla

Gör man ändå dessa tre saker så torde man få skylla sig själv i alla sammanhang utom i medie-Sverige, där det alltid är synd om vuxna kvinnor, även när deras beteende motsvarar en 8-årings förmåga till konsekvensanalys.

Vuxna svenska kvinnors oförmåga att att ta ansvar för sitt beteende, och behovet att skylla på någon annan, är häpnadsväckande.

- F.G
2007-08-14, 19:43
Bannlyst
Så flickor: Om någon vill bjuda er på något drickbart så kom ihåg att säga: Nej, tack jag vill inte knulla med dig.
Alternativt: Måste jag knulla med dig om jag tackar ja?

Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Billy Butt -- för övrigt en mycket fin människa -- hamnade i bråk med något drinkluder/kvinnlig mediearbetare för ett antal år sedan, i samband med att han var med på något Aschberg-jippo. Drinkludret/mediekvinnan ska ha hällt en drink (!) över Butts frenologiskt dubiösa skalle, och skrikit förolämpningar åt honom. Min interna kalender säger att det var för 10-12 år sedan.

Om kvinnor vill slippa våldtäktsförsök från feta stekare så är det inte så svårt:
2. bli inte berusad

Gör man ändå dessa tre saker så torde man få skylla sig själv i alla sammanhang utom i medie-Sverige, där det alltid är synd om vuxna kvinnor, även när deras beteende motsvarar en 8-årings förmåga till konsekvensanalys.

Vuxna svenska kvinnors oförmåga att att ta ansvar för sitt beteende, och behovet att skylla på någon annan, är häpnadsväckande.

- F.G
2007-08-14, 19:52
Medlem
kappuss avatar
Citat ur krönikan:

Femton år senare slog jag på tv:n en fredagskväll. Svinet som försökte våldta mig var plötsligt huvudperson i en av landets populäraste talkshower.

Huvudperson alltså, kanske i ett program. Detta behöver ju inte betyda att det handlar om en programledare, det kan ju vara någon som var med som gäst bara.
Av de förslag som getts hittills tror jag inte ett dugg på någon, förutom kanske Billy Butt - det är fullt möjligt. Det borde dock vara någon som inte alls var känd från TV då runt -89.
2007-08-14, 20:03
Medlem
Utrycket "befann sig 400 mil bort i en fängelsehåla" kan ju också betyda att personen var helt borta från branchen under en tid.
Dessutom, som nämnts, var personen inte känd när brottet skedde.
Huvudperson i en talkshow tolkar jag, liksom flera av er, att denne var gäst och möjligen huvudgäst.
Kvällsöppet? Tyvärr var det fem nya stjärnor varje kväll så det blir ingen bra ledtråd men det skulle kunna vara det programmet ändå.
Elfsberg var väl på aktuellt (dvs känd) redan då så det talar emot honom.

BB i pole position kanske... även den mannen var ju en kändis då brottet begicks men men....
2007-08-14, 20:04
Medlem
KönsKlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben

2. bli inte berusad

- F.G

Dags att sluta partyknarka ser jag. Inte mycket av sunt förnuft som kom fram i den där texten må jag säga.

Men för att återgå till tråden...
Vad det gäller BB-spåret så är det väl i så fall bara att avvakta och se om gubben tar upp ämnet i nån krönika på Sourze? Han har ju en tendens att vilja försvara sig konstant där mot rykten angående hans "kriminella" förflutna. Detta gör han på ett litet fjortisaktigt sätt också vilket i mina ögon ger ett småskyldigt intryck, för man sitter inte slår ifrån sig mot allt och alla på ett sånt sätt om man skulle vara helt oskyldig. Då låter man det bara vara och går sin egen väg. Varför lägga ner en massa energi på nåt man vet att man aldrig gjort? Visst, det är bara min åsikt... men det är ju nåt som inte är som det ska på nåt sätt.

Så det är ju bara att avvakta. Tar BB upp det här på ett litet försiktigt sätt, så har vi ju en liten bekräftelse på att det kanske kan stämma trots allt. Med detta menar jag alltså INTE att jag är övertygad om att det är BB, men det ska bli skoj att se om han kommer att droppa nåt på Sourze om det.

Sedan kom det ju fram i tråden att hon ska släppa en bok i dagarna. Då kan det alltså vara rent skitsnack från hennes sida för att "som alla andra" få ögonen till sig och hora köpare för en bok som annars ingen skulle se åt. För vem FAN skulle vilja köpa en bok av den där bruden? Vad har hon gjort sig känd för egentligen? Även om hon vart med i rutan så har hon aldrig gjort sig så vidare känd att folk skulle känna till henne via namnet. På så sätt säljer man inga böcker. Då måste man sälja sin själ strax innan släppet, och hur många kvinnliga C-personligheter och avdankade föredettingar har inte gått ut med att de blivit våldtagna både till höger och vänster innan sitt boksläpp? Det har fan nästan varenda tv-kändis gjort. Så det här kan ju vara ett slags horeri för att få i alla fall någon att köpa skiten.
2007-08-14, 20:38
Bannlyst
Det mystiska är dock Expressens/KvP:s artikel om honom idag - samma dag som både Aftonbladet och nämnda tidning basunerar ut Den Stora Nyheten, efter Söderlunds egna krönikeavslöjande igår. Det måste nästan vara något slags tecken från dem. "Vi kan inte skriva ut det i klartext men här har ni, Flashback!"
2007-08-14, 20:41
Medlem
KönsKlass avatar
Citat:
Saken är bara den att han inte verkar ha skrivit något där sedan i juni 2004:

Som bekant fick Butt även en hjärtinfarkt i oktober 2006. Innan tidningen Vision gick i graven ojade sig BB där om mediebilden kring honom (se ovan) - även i Resumé gjorde han detta någon gång - men den tiden är nog förbi, så att säga.

Det mystiska är dock Expressens/KvP:s artikel om honom idag - samma dag som både Aftonbladet och nämnda tidning basunerar ut Den Stora Nyheten efter Söderlunds egna krönikeavslöjande igår. Det måste nästan vara något slags tecken från dem. "Vi kan inte skriva ut det i klartext men här har ni, Flashback!"

Han verkar ha skrivit mycket sedan 2004, eller är det bara jag som ser fel?
http://www.sourze.se/Billy_Butt_10265815_a.asp

Tyckte också det var lite underligt att de la ut en artikel om honom idag.
2007-08-14, 20:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KönsKlas
Han verkar ha skrivit mycket sedan 2004, eller är det bara jag som ser fel?
http://www.sourze.se/Billy_Butt_10265815_a.asp
Hoppla! Så går det när man förlitar sig alltför mycket på Wikipedias länkar. Jag ber om ursäkt och tar bort den passusen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in