2007-08-14, 16:43
Medlem
Kan man vara säker på att han suttit inne. "sist jag hörde så satt han i en fängelsehåla 400 mil bort" Det behöver ju inte betyda att han är dömd, bara att hon har hört att han blivit dömd. Kan ju vara ett rykte. Man kanske inte kan utesluta folk som inte suttit inne. Tyckte katrineholms-kuriren var ett bra spår.

Vet att det inte är han, men Göran Persson jobbade faktiskt under en period på kuriren. Finns kanske en förkärlek för tjockisar på den tidningen
2007-08-14, 16:44
Medlem
TV-huset med Kattis Ahlström sändes 2003 och hade med en massa halvkända personer, en vinkel.

Inget namn hittills är speciellt troligt.
2007-08-14, 16:45
Bannlyst
Om Ann:
Varför blev just du chef för nättidningen Sourze?
Svenska Dagbladet 2002-01-29
Sida: 32

q Fråga & Svar Ann Söderlund Ann Söderlund, 29, blir ny chefredaktör för nättidningen Sourze och tar över efter Belinda Olsson från 1 februari. Varför blev just du ny chefredaktör för Sourze? - Jag passar nog bra in i Sourze profil.

Jag har en bred bakgrund i bland annat radio, tv, tidningar och affärsutveckling. Dessutom är jag en bra arbetsledare som klarar av att ta snabba beslut och knyta ihop en redaktion.

/.../

Du har jobbat på bland annat tidningarna Solo, Chili och Silikon [samt tidningen Schlager, utgiven av Titan Publishing i samarbete med SVT]. Vilka erfarenheter kan du bära med dig därifrån?

- Jag kan två världar: den publicistiska och den kommersiella. Dessa världar måste mötas, annars fungerar det inte.
EDIT: Så här skrev hon i Aftonbladet 2002:

"Jag stod inte alltid på tjejernas sida"
Aftonbladet 2002-06-05
Söderlund Ann chefredaktör Ann Söderlund
Sida: 23

I en tid då många tidningar går i graven framstår tjejmagasinen som branschens uthålligaste mediewarriors.

Visst, feminister är vi allihopa: men fortfarande är upplysta kvinnor beredda att betala pengar för att få tips om hur man rakar bikinilinjen, förför chefen eller sätter guldkant på tillvaron. Denna backlash kritiseras ständigt av hårdkokta feminister i mediekritiska tidningar som Bang, Bleck och Arena.

/.../

Jag känner folk som jobbar på ovan nämnda tidningar, där många anställda mår dåligt för att de inte kan stå för delar av innehållet samt blir överkörda av profithungriga (och hårt pressade) chefer. Och de flesta jag känner skulle vilja göra en tidning där man slapp tjafsa med diviga kändisar eller slapp känna kraven på att det man jobbar med måste gå med vinst. Men det är få förunnat och man måste alltid göra avvägningar.

/.../

Jag startade Solo en gång i tiden för att jag ville göra en tidning som jag själv ville läsa. När jag i dag tittar i backspegeln så ser jag saker som jag gjorde fel och som jag aldrig skulle göra i dag. Dels för att jag då inte funderade så mycket över ordet feminism och faktiskt inte heller alltid stod på "tjejernas sida".

I dag vet jag mer. Jag vet att det inte är självklart med lika lön för lika arbete. Jag tar inte skit längre. Och jag får ständigt bevis på att en kvinnas plats aldrig är given högst upp i hierarkin.
2007-08-14, 16:46
Medlem
Det roliga är väl inte vem denna man som hon nobbade är.
Det som skulle vara roligt at höra är väl alla hon tackat ja till på sin väg uppåt på stegen.....Nej,nu var jag cynisk...skäms på mig...
2007-08-14, 16:56
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Olof
Om Ann:
Varför blev just du chef för nättidningen Sourze?
Svenska Dagbladet 2002-01-29
Sida: 32

q Fråga & Svar Ann Söderlund Ann Söderlund, 29, blir ny chefredaktör för nättidningen Sourze och tar över efter Belinda Olsson från 1 februari. Varför blev just du ny chefredaktör för Sourze? - Jag passar nog bra in i Sourze profil.

Jag har en bred bakgrund i bland annat radio, tv, tidningar och affärsutveckling. Dessutom är jag en bra arbetsledare som klarar av att ta snabba beslut och knyta ihop en redaktion.

/.../

Du har jobbat på bland annat tidningarna Solo, Chili och Silikon [samt tidningen Schlager, utgiven av Titan Publishing i samarbete med SVT]. Vilka erfarenheter kan du bära med dig därifrån?

- Jag kan två världar: den publicistiska och den kommersiella. Dessa världar måste mötas, annars fungerar det inte.

BB var en flitig skribent hos Sourze.se under 2003-2004 vilket gör det mindre troligt att det är han, dock kan kopplingen kännas lite konstig mot bakgrund av hennes utspel i Metro. Så här beskrivs BB hos Sourze 2003-03-17 "är en kontroversiell person med en spännande historia."

http://www.sourze.se/default.asp?ItemID=10049752

Tror faktiskt inte att det är speciellt många som verkligen känner till vem det är, förutom hennes familj. Inte heller Aftonbladet som gjort en artikel utifrån hennes kolumn i Metro, därför får vi utgå från att vissa delar i deras artiklar som vanligt är antagenden och fabriceringar och innehåller felaktigheter

Hon gick ut nian (Kvickentorpsskolan, Farsta) 1988 men detta skede när hon var 16 och hade praktik och studiebidraget var slut. Allstå har det inträffat hösten 1989 femton år senare ser hon vederbörande i TV alltså 2004.

Det kan faktiskt vara så att Aftonbladet inte vet vem det är och därför inte kan ta i med mer än "TV-personlighet".
2007-08-14, 17:07
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
BB var en flitig skribent hos Sourze.se under 2003-2004 vilket gör det mindre troligt att det är han, dock kan kopplingen kännas lite konstig mot bakgrund av hennes utspel i Metro. Så här beskrivs BB hos Sourze 2003-03-17 "är en kontroversiell person med en spännande historia."

http://www.sourze.se/default.asp?ItemID=10049752

Tror faktiskt inte att det är speciellt många som verkligen känner till vem det är, förutom hennes familj. Inte heller Aftonbladet som gjort en artikel utifrån hennes kolumn i Metro, därför får vi utgå från att vissa delar i deras artiklar som vanligt är antagenden och fabriceringar och innehåller felaktigheter

Hon gick ut nian (Kvickentorpsskolan, Farsta) 1988 men detta skede när hon var 16 och hade praktik och studiebidraget var slut. Allstå har det inträffat hösten 1989 femton år senare ser hon vederbörande i TV alltså 2004.

Det kan faktiskt vara så att Aftonbladet inte vet vem det är och därför inte kan ta i med mer än "TV-personlighet".

Eller så kan vi ta det ännu ett steg... kanske ljuger hon om hela grejen... tycker historien låter helskum...
2007-08-14, 17:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
När det gäller årtalen så har du rätt. Man bör vara försiktig och räkna rätt. Det här är hennes födelsedatum:
Ann Maria Söderlund, Stockholm
Fyller 36 år om 338 dagar, född den 17 juli 1972
Det bekräftas bland annat av hennes blogg:
Bor: I lägenhet i Vasastan i Stockholm
Och:
[17 juli 2007]

Dags för kalas!

Hon ringde för att säga grattis, jag fyller nämligen år idag.
2007-08-14, 17:13
Medlem
RaydeCacas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av legoboy
Jag säger inte att det är Sasha Mesic från Sen kväll med Luuk. Tänker bara redovisa lite fakta om SM:

- SM är född 1941 och var 1988 47 år gammal, nästan tre gånger så gammal som Ann
- Sen kväll med Luuk var 2003 en av landets största talkshower, ja nästan den enda.
- SM nämns 2004 som ett "stående inslag" i programmet http://sv.wikipedia.org/wiki/Sen_kv%C3%A4ll_med_Luuk
- SM:s uppdykande var plötsligt, ej känd tidigare.
- SM är idag en känd TV-personlighet

Sen lite mer subjektivt:
- SM är fet och ful (enligt mina mått mätt)
- SM har utländskt påbrå och skulle mycket väl kunna tänkas ha suttit någonstans "400 mil bort" för 20 år sedan.

Och några funderingar:
- SM uppger sig bara ha jobbat som fönsterputsare och kock tidigare (http://sv.wikipedia.org/wiki/Sen_kv%C3%A4ll_med_Luuk). Har Ann praktiserat på restaurang el. liknande månne?!
- Idag bor båda i Stockholm, gjorde de det 1988 också månne?!

Jag känner SM ytligt och han har varit i Sverige i minst 30 år, och eftersom människan kom till Sverige på 90 talet är det en omöjlighet.
2007-08-14, 17:42
Medlem
chribsson2s avatar
SM går nog tvärbort....Vartfaan skulle hon ha praktiserat hos honom? Och han hängde väl inte vid Stureplan för 20 år sedan, eller? Börjar allt luta åt Billy röv iallafall
2007-08-14, 17:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Börjar allt luta åt Billy röv iallafall
GillrocK har ju en källa som bekräftar att det är den billiga röven:

Citat:
Ursprungligen postat av GillrocK
Nä då, det är BB! 100% säker har källa på det, men det är inte så viktigt.

http://www.flashback.org/showpost.p...4&postcount=72
Jag har PM:at honom men han svarade inte.
2007-08-14, 18:01
Medlem
marskatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaydeCaca
Jag känner SM ytligt och han har varit i Sverige i minst 30 år, och eftersom människan kom till Sverige på 90 talet är det en omöjlighet.

Han kom till Sverige på 90talet men har varit i Sverige i minst 30 år
Det här fattar jag inte.

Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
SM går nog tvärbort....Vartfaan skulle hon ha praktiserat hos honom? Och han hängde väl inte vid Stureplan för 20 år sedan, eller? Börjar allt luta åt Billy röv iallafall

Var kom Stureplan in i bilden?
2007-08-14, 18:02
Medlem
vinbras avatar
Jag kan i det närmaste svära på att jag såg ett tv-program för några år sedan där en Butt med rakad skalle var med, och om jag minns rätt hamnade han efteråt i handgemäng med en kvinna som också varit med i programmet.

Har försökt hitta någon tråd om saken, som jag också är rätt säker ska finnas, men har inte hittat den.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in