Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Olof
Om Ann:
Varför blev just du chef för nättidningen Sourze?
Svenska Dagbladet 2002-01-29
Sida: 32
q Fråga & Svar Ann Söderlund Ann Söderlund, 29, blir ny chefredaktör för nättidningen Sourze och tar över efter Belinda Olsson från 1 februari. Varför blev just du ny chefredaktör för Sourze? - Jag passar nog bra in i Sourze profil.
Jag har en bred bakgrund i bland annat radio, tv, tidningar och affärsutveckling. Dessutom är jag en bra arbetsledare som klarar av att ta snabba beslut och knyta ihop en redaktion.
/.../
Du har jobbat på bland annat tidningarna Solo, Chili och Silikon [samt tidningen Schlager, utgiven av Titan Publishing i samarbete med SVT]. Vilka erfarenheter kan du bära med dig därifrån?
- Jag kan två världar: den publicistiska och den kommersiella. Dessa världar måste mötas, annars fungerar det inte.
BB var en flitig skribent hos Sourze.se under 2003-2004 vilket gör det mindre troligt att det är han, dock kan kopplingen kännas lite konstig mot bakgrund av hennes utspel i Metro. Så här beskrivs BB hos Sourze 2003-03-17
"är en kontroversiell person med en spännande historia."
http://www.sourze.se/default.asp?ItemID=10049752
Tror faktiskt inte att det är speciellt många som verkligen känner till vem det är, förutom hennes familj. Inte heller Aftonbladet som gjort en artikel utifrån hennes kolumn i Metro, därför får vi utgå från att vissa delar i deras artiklar som vanligt är antagenden och fabriceringar och innehåller felaktigheter
Hon gick ut nian (Kvickentorpsskolan, Farsta) 1988 men detta skede när hon var 16 och hade praktik och studiebidraget var slut. Allstå har det inträffat hösten 1989 femton år senare ser hon vederbörande i TV alltså 2004.
Det kan faktiskt vara så att Aftonbladet inte vet vem det är och därför inte kan ta i med mer än "TV-personlighet".