2007-08-14, 20:47
Medlem
KönsKlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Olof
Hoppla! Så går det när man förlitar sig alltför mycket på Wikipedias länkar. Jag ber om ursäkt och tar bort den passusen.
Håller med det där om Billy i tidningen idag också. Nästan som upplagt för FB att götta sig i. Ska dock bli intressant att se om det går att få fram vem det är.
2007-08-14, 20:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KönsKlas
Han verkar ha skrivit mycket sedan 2004, eller är det bara jag som ser fel?
http://www.sourze.se/Billy_Butt_10265815_a.asp
Butt skrev ju faktiskt om Stureplansprofilerna i förra veckan - hans senaste krönika faktiskt:

Citat:
Stureplansmålet: Sluta döma - rätten avgör!

"Jag har en nyhet för dig, Cim Efraimsson, och förresten - den här nyheten är också riktad till alla som håller med hennes artikel här på Sourze."

POLITIK & SAMHÄLLE
403 läsare
10 aug kl. 10.42
http://www.sourze.se/Stureplansm%c3%...r_10600815.asp

Kan det ha väckt ont blod hos AS?
2007-08-14, 20:57
Medlem
Jag tror ni skitar alldeles för högt i kändishierarkin, som vanligt finns han antagligen alldeles längst ner i den eller knappt ens med. Oldsberg tex skulle aldrig få en sådan blygsam beskrivning utan han är ju snarare Sveriges mest folkkäre TV-profil eller dylikt. Finns inte ordet folkkär med i beskrivningen på en så pass gammal person är han nog näst intill okänd skulle jag gissa på.
2007-08-14, 21:08
Medlem
KönsKlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Olof
Butt skrev ju faktiskt om Stureplansprofilerna i förra veckan - hans senaste krönika faktiskt:

http://www.sourze.se/Stureplansm%c3%...r_10600815.asp

Kan det ha väckt ont blod hos AS?

Den mannen har alltid varit mycket intresserad kring dagens våldtäkter som sker i Sverige. Ibland även tagit förövarna i försvar. Och jag har alltid undrat varför? Det som jag klurar på är om han inte leker lite präktig för att han ska ge skenet av att vara en hyvens kille som kämpar mot våldtäkterna. På så sätt stärker han sin bild av att vara oskyldigt dömd. Nu säger jag inte att det är så... jag vet lika lite om bevismaterialet i hans fall som alla andra, men det är ändå en tanke som slagit mig. För det är ju jökligt bizzart om man tänker efter. En person dömd till fängelse för våldtäkter får sitta och skriva krönikor i ämnet helt öppet, även om man får betala själv för att skriva på Sourze. Lite magstarkt för min smak.

Ska dock bli intressant att se om han yttrar sig nåt om intervjun med Ann Söderlund. Jag är inte alls övertygad om att det handlar om BB, men det är en tanke som slog mig i alla fall.
2007-08-14, 21:55
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrgurka
Ni får inte glömma att personen var fet och ful.

Butt passar ju passar ju in på detta men t.ex. Elfsberg har väl aldrig varit vidare fet? :-)

Nja, säg inte det, Elfsberg får nog snarare gå under kategorin "lönnfet" för helt slank är han inte. Kolla inbilden på honom i bar överkropp: http://www.uploadit.org/svinet/Tv01.jpg
2007-08-14, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Nja, säg inte det, Elfsberg får nog snarare gå under kategorin "lönnfet" för helt slank är han inte. Kolla inbilden på honom i bar överkropp: http://www.uploadit.org/svinet/Tv01.jpg
För 19 år sen var han det, slank altså.
2007-08-14, 22:30
Medlem
unikums avatar
Har ni inte kommit på nåt mer? Vill veta ju.
2007-08-14, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av unikum
Har ni inte kommit på nåt mer? Vill veta ju.
Man kan ringa Försäkringskassan imorgon mellan 10:00 och 12:00 och ta reda på Söderlunds tidigare arbetsgivare. Men uppgifterna sträcker sig bara tio år bakåt i tiden, har jag för mig. I annat fall får vi vänta på ett nytt uttalande, från antingen henne själv eller den huvudmisstänkte BB. Ett annat sätt är att användaren GillrocK klämmer ur sig vad och/eller hur hans källa med hundra procents säkerhet vet att det är Butt.

Slutligen finns det en livlina till:

Citat:
Ursprungligen postat av Aquarello
Ska äta lunch med hennes man i morgon.
Jag kan fråga lite försynt ...

http://www.flashback.org/showpost.p...&postcount=124
2007-08-14, 22:49
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gmn
För 19 år sen var han det, slank altså.
Nja, är inte så säker på det. Tänk på att bilden jag länkade till också var ganska gammal, så han hade nog lite på hullet redan då, skulle jag gissa.
2007-08-14, 22:53
Medlem
Dr Manhattans avatar
Ok. Kanske har någon redan postat det här, orkar inte plöja igenom allt, men:

Gubben behöver inte ens jobba med tv. Det är rentav sannolikt att han inte är någon "riktig" kändis om man läser mellan raderna. Söderlund kan ha praktiserat på Konsum som ung, och sedan sett sin gamle snuskige butikschef gästa Carin 21.30 i egenskap av ny vd för whatever.

Han var "huvudperson" i en av landets populäraste talkshower. Jag tolkar detta som att han var gäst, inte programledare. Annars skulle Söderlund inte ha blivit chockad av att slå på tv:n en dag; hade det varit Luuk som varit snuskgubbe hade det ju inte varit någon direkt överraskning att se honom i tv.

Vill ni detektiva, plöj igenom gästlistorna för Luuk, Carin 21.30, Debatt och såna shower, och pricka för gästande gubbar som fyllt 60. Där någonstans finns han garanterat.
2007-08-14, 22:53
Medlem
chribsson2s avatar
låt oss

vara ärliga....fiasko
2007-08-14, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Nja, är inte så säker på det. Tänk på att bilden jag länkade till också var ganska gammal, så han hade nog lite på hullet redan då, skulle jag gissa.

Tror inte många skulle kalla honom fet och ful då. Han var ju känd som "svärmorsdrömmen". Inte önskar någon mamma sin dotter en fet och ful karl.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in