Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Olof
Butt skrev ju faktiskt om Stureplansprofilerna i förra veckan - hans senaste krönika faktiskt:
http://www.sourze.se/Stureplansm%c3%...r_10600815.asp
Kan det ha väckt ont blod hos AS?
Den mannen har alltid varit mycket intresserad kring dagens våldtäkter som sker i Sverige. Ibland även tagit förövarna i försvar. Och jag har alltid undrat varför? Det som jag klurar på är om han inte leker lite präktig för att han ska ge skenet av att vara en hyvens kille som kämpar mot våldtäkterna. På så sätt stärker han sin bild av att vara oskyldigt dömd. Nu säger jag inte att det är så... jag vet lika lite om bevismaterialet i hans fall som alla andra, men det är ändå en tanke som slagit mig. För det är ju jökligt bizzart om man tänker efter. En person dömd till fängelse för våldtäkter får sitta och skriva krönikor i ämnet helt öppet, även om man får betala själv för att skriva på Sourze. Lite magstarkt för min smak.
Ska dock bli intressant att se om han yttrar sig nåt om intervjun med Ann Söderlund. Jag är inte alls övertygad om att det handlar om BB, men det är en tanke som slog mig i alla fall.