2012-12-22, 16:05
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djingis.Khan
Rådet till dej jävla mes tykna inte upp mot mej jag mosar ditt ansikte.
Hoppsan! Näthat?
Citera
2012-12-22, 16:09
Bannlyst
Inget näthat så, mer en vänsternäve i nyllet.
Ja, jag är kommunist, marxist.
Citera
2012-12-22, 16:13
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djingis.Khan
Inget näthat så, mer en vänsternäve i nyllet.
Ja, jag är kommunist, marxist.
Osmakligt med våld, hot om våld och dylikt. Du må befinna dig varhelst det roar dig på den politiska skalan men du är i mina ögon likt dina gelikar på högerkanten en troglodyt.

Där hjärnan tar slut tar nävarna vid... Vettu
Citera
2012-12-22, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autochthon
Ja
Faktum är dock att de sms som Åsa Linderborg hittills har tagit upp och de hatfyllda inläggen från nationell.nu (en sida som väl kan beskrivas som vulgo-NS, snarare än nationalistisk) inte är formulerade på samma sätt.

I sms:en finns inga "politiska" anspelningar och inget rasande hat. Bara flåsande snuskigheter:

Jag har inte skrivit att hon fått allt i SMS. Det är för övrigt verkligen inte första gången
jag hör att PK-kvinnor borde våldtas. Det finns gott om sånt även i Flashback.

"Horor" och "borde våldtas" är "nationell" standardvokabulär när det gäller något framför allt någon
vänsterkvinna skrivit.
Citera
2012-12-22, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beheaded
Verkar inte vara sant för Vänsterpartiet. Deras representant Simon Fors angriper både regeringen och andra politiska motståndare och önskar livet ur dem, utan att partiet så mycket som lyfter fingret mot honom och än mindre avsätter honom.

http://www.expressen.se/nyheter/v-politikerns-angrepp-mot-regeringen/

Här finns en liten sammanfattning av hätska uttalanden av Simon Fors.

http://nyheter24.se/blogg/6mannen/2012/12/21/vanstern-och-valdet/

Det är ur precis de här kretsarna som Åsa Linderborg kommer. Det är med dessa som hon sympatiserar och samarbetar. Den yttersta vänstern. Inklusive AFA och andra våldsförhärligande vänsterorgan.

Så Simon Fors är ansvarig utgivare för Vänsterpartiets partiorgan? Annars förstår jag inte kopplingen, utom att som vanligt försöka förvirra och blanda bort korten i er antiintellektuella högerpropaganda.
Citera
2012-12-22, 16:35
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Nationalisternas kvinnoförakt ter sig helt skrämmande. Alla kvinnor de finner ha motsatta
åsikter skall våldtas och misshandlad å det grövsta. Våldtäkter och grov misshandel som ett medel att kontrollera kvinnan. Detta gäng är dock oerhört oroade över muslimernas behandling av kvinnor!
Det är väl skillnad på våldtäkt och våldtäkt kan jag tänka.

*) Här är några av budskapen från nationalister till Åsa:

”Din äckliga lilla fitta hoppas en kongoneger våldtar och mördar dig omgående"

”Jag hoppas att du är rakad där nere eftersom jag gärna vill komma och knulla dig hårt både i din stora röv och din skrynkliga fitta.”

”Shabbos goyerskan borde, behandlas med slö kniv. Denna äckliga rasförrädiska, kulturmarxist, och judehora (dvs horar åt judarna), förtjänar att få bli avsläppt naken, av en helikopter mitt i ugga-bugga-djungeln i Kongo.”

”Jag är hård som fan nu och vill pumpa sönder dig där bak riktigt ordentligt.”

Nu har jag inte följt detta ärende särskilt noga, och har inte koll på om Linderborg kunnat styrka att hon faktiskt fått de sms hon påstått. Men:

Jag rör mig rätt mycket i näthatarkretsar, och de där sms:en låter inte alls som något näthatarmobben kunnat skriva. Framförallt följande:

Citat:
”Jag hoppas att du är rakad där nere eftersom jag gärna vill komma och knulla dig hårt både i din stora röv och din skrynkliga fitta.”

Låter snarare som något en neurotisk kvinna med psykiska problem skulle kunna fabricera ihop.

Inte ens de mer instabila Flashback-medlemmarna skulle exempelvis knåpa ihop ett sådant meddelande, då det tematiskt är helt fel. Det är ingen som vill göra något sexuellt med Åsa Linderborg, eller ens ta i henne med tång.

Däremot kan jag mycket väl tänka mig att hon, som rabiat feminist och manshatare, inbillar sig att detta är hur en man skulle formulera ett hot-SMS till henne. Skulle ju stämma alldeles perfekt överrens med feministeras tro på könsmaktordningen, de manliga djurens okontrollerbara drift att dominera genom sexuella handlingar, och så vidare.
Senast redigerad av fluff995 2012-12-22 kl. 16:38.
Citera
2012-12-22, 16:38
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Jag har inte skrivit att hon fått allt i SMS. Det är för övrigt verkligen inte första gången
jag hör att PK-kvinnor borde våldtas. Det finns gott om sånt även i Flashback.

"Horor" och "borde våldtas" är "nationell" standardvokabulär när det gäller något framför allt någon
vänsterkvinna skrivit.
Nej, men både du och hon inte bara antyder utan hävdar att såväl ALLT, inklusive flås-mess kommer från högerextrema. Vi är inte dumma i huvudet bara för att vi är tveksamma till invandringspolitiken

EDIT
Vems standardvokabulär? Några enstaka kretiner som inte kan formulera sig i tal och skrift? Alla vi andra som hyser åsikter av den typ som Åsa och hennes croonies buntar ihop som dödsnazister men som inte på något vis förspråkar vare sig våld, hot eller annat apbeteende, vad har du att säga om oss?
Senast redigerad av Gregor-Samsa 2012-12-22 kl. 16:42.
Citera
2012-12-22, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Nej, men både du och hon inte bara antyder utan hävdar att såväl ALLT, inklusive flås-mess kommer från högerextrema. Vi är inte dumma i huvudet bara för att vi är tveksamma till invandringspolitiken

Jo, jag börjar tro det. Jag skrev: "Här är några av budskapen till Åsa Linderborg".
Även om allt inte är via SMS, utan också via nationalistsidor så är det "tilltal".
Citera
2012-12-22, 16:46
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Låter snarare som något en neurotisk kvinna med psykiska problem skulle kunna fabricera ihop.
Har hon ett kontantkort som hon använder för att skicka SMS till sin egen mobil med hemligt nummer? Jag tror faktiskt det är så.....
Jag menar, vem kan ta en kommunist på allvar?
Citera
2012-12-22, 16:50
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Jo, jag börjar tro det. Jag skrev: "Här är några av budskapen till Åsa Linderborg".
Även om allt inte är via SMS, utan också via nationalistsidor så är det "tilltal".
Jo, och nu ska jag ta det riktigt långsamt, ingen vettig människa här har ifrågasatt att Åsa fått ta emot verbalt bajs från dumskallar med högerextrema åsikter. Är du med så långt? Vad jag och många med mig ifrågasätter är a) huruvida snuskmessen som Åsa beskyller "de nationella" för att ha skickat verkligen har med sakfrågan att göra och b) hur hon kan bunta ihop ALLA som inte dela hennes åsikter och stämpla dom som perverterade sexförbrytare och nazister.

Är något i detta fortfarande oklart?
Citera
2012-12-22, 16:52
Medlem
Autochthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beheaded

Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter

Det finns naturligtvis ingen särskild anledning till det.En skillnad på journalister och rasister är att journalister inte mördar folk med annan åsikt, att journalister tycker andra kan föra fram sina åsikter, att journalister inte söker upp rasister vid deras bostäder och häller blod i brevlådorna, att vi inte skickar sms eller mejl med önskemål om att ni ska bli våldtagna, eller dödade, eller att era anhöriga ska bli det.

Då har du inte kollat upp de journalister på Researchgruppen som Åsa Linderborg och Aftonbladet samarbetar med. Det är inte bara Researchgruppens ledare Martin Fredriksson som är dömd för grova brott som misshandel och som har suttit häktad misstänkt för mordbrand. Även andra av Researchgruppens reportrar är dömda för misshandel och olaga intrång. Domar finns att läsa i andra trådar här på Flashback.

Ja hoppsan, Aftonbladet beskriver den s.k. Researchgruppen som "journalistnätverket". Ett journalistnätverk av järn(rör)...

"En granskning som journalistnätverket Researchgruppen gjort visar att redaktionen i huvudsak består av fem personer – samtliga dömda för brott."
[ w ww.af tonbladet.s e/nyheter/article1596558 0.ab ]

De dömda våldsbrottslingarna, mordbrännarna och fifflarna bakom Researchgruppen är alltså - enligt en stor aktör inom regimtrogen "kvalitetsmedia" - s.k. journalister. Ridå för regimreporters försök till argumentation.
Citera
2012-12-22, 17:29
Medlem
Condottieris avatar
Det har säkert redan länkats till denna Realisten-artikel, men stämmer Dan Erikssons citering (från 2008) samt att Linderborg vidhåller detta, så inskärper jag vad jag tidigare skrivit i tråden, nämligen att hon är en vidrig jävla subba som förtjänar en gigantisk spottloska rakt i ansiktet, gärna även att ett riktigt hårt knytnävsslag utdelas rakt över hennes tryne.
Citat:
Ursprungligen postat av Gåsa Linderborg
Jag ogillar våld i alla dess former men imponeras av att det i alla fall är några som har sån moralisk resning att de är beredda att till och med slåss med fascisterna
http://www.realisten.se/2012/12/20/linderborg-hycklar-om-hoten/
Senast redigerad av Condottieri 2012-12-22 kl. 17:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in