2012-12-21, 16:27
Medlem
FritzDaCats avatar
Detta är en riktigt smutsig historia - och smutsen står Åsa för.

Det är sant att enskilda anonyma individer har skrivit riktigt otrevliga saker om henne på nätet - men detta drabbar dessvärre offentliga personer hela tiden.
Men nu har Åsa, som faktiskt är en makthavare trixat ihop en historia enbart för att komma åt siter som sprider åsikter som hon inte gillar.

Citat:
Det är fredagen den 30 november. Aftonbladet Kulturs granskning av de högerextremistiska sajterna – Nationell.nu, Nationell idag, Patriot.nu, Avpixlat, Nordfront, Fria tider, Realisten – är inne på sitt andra dygn av trettio och det här är svaret.

http://www.aftonbladet.se/kultur/article15960057.ab

Jag har googlat fram alla de redovisade hatiska citaten från nätet och det visar sig att samtliga kommer från Nationell.nu. Och då kör Åsa tricket att bunta ihop denna site med Nationell idag, Patriot.nu, Avpixlat, Nordfront, Fria tider, Realisten, för att kunna misskreditera alla dessa.
Speciellt Avpixlat är av intresse, eftersom hon tidigare har klassat denna site som knuten till SD.
Facit är alltså att hon vill komma åt SD via anonyma kommentarer som skrivits på Nationell.nu - som inte är knuten till SD (inte heller enligt Åsa.)

Skamligt nog drar hon dessutom in sms som sannolikt någon i hennes närmaste krets står för. Hade hennes mobilnummer varit spritt till "näthatarna" hade hon sannolikt fått många fler sms. Det är ju bara att kolla hur många som tryckt på "gilla" bland hatkommentarerna på Nationell.nu.

Så länge Åsa, via en av Sveriges största tidningar klassar andras åsikter som skit, är hon själv medansvarig till det hätska debattklimatet.
Senast redigerad av FritzDaCat 2012-12-21 kl. 16:37.
Citera
2012-12-21, 16:28
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Du skulle nog bli rädd om du visste vilket otroligt hat det finns mot journalister i vissa kretsar. Ett hat som brinner otroligt starkt.

Jag tror att att sådana som du och Golonka skulle må bra av lite kärlek och mindre hat.
Citera
2012-12-21, 16:31
Medlem
Laxnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makrillitomatsas
Om vi bara för sakens skull - eller för att skoja till det, vem vet - ställer upp ett busigt litet tankeexperiment:

Föreställ dig en fotbollspelare som gör en övergång... mellan två konkurrerande klubbar (huga!). Föreställ dig sen att sagd fotbollspelare får *flämt* emotta hot för sagd övergång. (Hemska tanke! )
Föreställ dig sen att att det finns folk som bryr sig och känner starkare för andra saker än fotboll.
(Uschiamej! )
Föreställ dig sen att det kanske finns en kalkylerad - ehuru ogreppbar - risk i en roll som offentlig person; varesig fotbollsspelare, skådespelare eller - gubevars - politruk.
Föreställ dig sen att man provocerar - bevare mig väl! - en hel del människor när man försöker styra opinionen efter eget tycke.
Föreställ dig sen att att världen inte vare består av snällingar utan det finns även en hel del... *rys* dumingar också.
Kanske vaknar du till och med upp och luktar på rosorna; och kanske luktar rosorna bajs emellanåt.
Kanske inser du att vissa försöker kringskära det fria ordet och censurera meningsmotståndare med bajsdoftande rosor som svepskäl.
Kanske är bajsdoftande rosor en naturlig del av debattens underströmningar; ja, kanske till och med en del av mänskligheten.
Kanske kommer försök att förekomma bajsdoftande rosor leda till abstrakta uttolkningsprocesser och tolkningsföreträden varest hederliga, missnöja medborgare stämplas som tankebrottslingar, och det fria ordet undermineras.
Kanske borde Åsa Linderborg hålla truten innan någon sodomerar henne med en kaktus.

Moget....

Varför i hela världen ska man skrämma någon till tystnad? Varför i hela världen är det så JÄVLA viktigt att berätta för Linderborg vilket litet luder hon är? Vad i hela jävla helvete har det med invandringskritiken att göra?
Citera
2012-12-21, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autochthon
Nationell.nu
Signaturen "Peter" (december 3, 2012 kl. 09:06)
http://www.nationell.nu/2012/12/03/lognaren-asa-linderborg-besatt-av-nationell-nu-kalla-sajten-obehaglig/

Hur rätt fick inte signaturen "Erik":
"Risken är väl att denna kommentar kommer i hennes nästa krönika, men hon kan gott få höra vilken människan hon är."
¨

Ja se där var den. Tack!
Den tråden var helt klart otroligt otrevlig.

Kan väl vara värt att utreda om hets mot folkgrupp och förtal förekommer i de där sammanhangen? Om inte annat kan det ge prejudicerande domar så att det är klarlagt en gång för alla.
Vad förtal anbelangar så lär nog Aftonbladet själva få passa sig om vi får en skärpning på det området.
Citera
2012-12-21, 16:33
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Jag tror att att sådana som du och Golonka skulle må bra av lite kärlek och mindre hat.

Kanske kan de få lite kärlek av Åsa. De bjuder henne på en fin krog, på söder så klart, och sedan har de kramkalas och försoning. Allt dokumenterat av aftonbladets fotografer.
Citera
2012-12-21, 16:37
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Detta är en riktigt smutsig historia - och smutsen står Åsa för.

Det är sant att enskilda anonyma individer har skrivit riktigt otrevliga saker om henne på nätet - men detta drabbar dessvärre offentliga personer hela tiden.
Men nu har Åsa, som faktiskt är en makthavare trixat ihop en historia enbart för att komma åt siter som sprider åsikter som hon inte gillar.

http://www.aftonbladet.se/kultur/article15960057.ab

Jag har googlat fram alla de hatiska citat från siterna som hon redovisar, och det visar sig att samtliga kommer från Nationell.nu. Och då kör Åsa tricket att bunta ihop denna site med Nationell idag, Patriot.nu, Avpixlat, Nordfront, Fria tider, Realisten, för att kunna misskreditera alla dessa.
Speciellt Avpixlat, är av intresse, eftersom hon tidigare har klassat denna site som knuten till SD.
Facit är alltså att hon vill komma åt SD via anonyma kommentarer som skrivits på Nationell.nu - som inte är knuten till SD (inte heller enligt Åsa.)

Skamligt nog drar hon dessutom in sms som sannolikt någon i hennes närmaste krets står för. Hade det varit spritt till "näthatarna" hade hon sannolikt fått många fler sms. Det är ju bara att kolla hur många som tryckt på "gilla" bland hatkommentarerna på Nationell.nu.

Så länge Åsa, via en av Sveriges största tidningar klassar andras åsikter som skit, är hon själv medansvarig till det hätska debattklimatet.

Om samtliga kommer från Nationell.nu.kanske det finns anledning att anta att Åsa och hennes stab av nickedockor gjort det enkelt för sig när de anonymt startat sin kampanj mot nationella. Då Åsa och hennes vänner verkar kabla till det mesta är hon inte bara medansvarig, hon är även drivande.
Citera
2012-12-21, 16:38
Medlem
motarbetars avatar
sitter och kollar på godmorgon , och Åsa Linderborg gör mig så jävla spyfärdig. fyfan vad "synd" det är om henne, iaf enligt henne själv!

klarar inte av henne, värsta mytomanen jag hört! hela min julefrid är ta mig fan borta!
Citera
2012-12-21, 16:38
Medlem
Autochthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxness
När jag läser texten så är det lika mycket smsen som de övriga hoten som binder samman texten, det är ju inte så att hon bygger hela artikeln på enbart sms:en.

Men visst, sms:en är ju inte grova i sig, men sexuella trakasserier är ju inte så jävla gulligt det heller

Hot, trakasserier och våld är oacceptabelt, så är det. Vare sig det handlar om högerextrema hotbrev, ständigt återkommande snusk-sms, eller yxor i ytterdörrar med tillhörande klotter av typen "AFA ser dig"...

Sms:en är ett återkommande tema i texten. Det som gör de färgstarkt hatfyllda, men ändå abstrakta hoten på nätet påtagliga och direkt närvarande i Åsas liv. Förutom sms:en finns det bara ett ytterligare reellt exempel i texten:
"Det kommer ett anonymt brev, poststämplat i Malmö: 'När får svenska folket läsa / höra om det första mordet på en svensk mediaJournalist?'"

Det här hotet känns mer som verkligt "politiskt" motiverat, men Åsa själv väljer istället att fokusera på sex-sms:en - alltså det sexuella, sitt "underliv" och sin utsatthet som just kvinna.

Dessutom använder Åsa Linderborg, som sagt, sms:en för att koppla ihop direkt förföljelse med inlägg på nätet; kommentarer som hon sedan gör alla sina politiska motståndare - "rasisterna", "fascisterna", nationalisterna, invandringsmotståndarna, etc. - kollektivt ansvariga för.
Citat:
Ursprungligen postat av Åsa Linderborg

Väcks av ett nytt sms på natten: ”Hur mår din slappa fitta? Är du rakad eller har du buske där nere just nu? Kyss på fittan”. Jag går upp och kissar, plågad av att mitt underliv inte längre är mitt. Det är en yta för våldsamma nationalistiska fantasier. De som dagarna i ända påstår att alla muslimer är våldtäktsmän, är helt besatta av att trasa sönder min kropp.
[...]
Nytt sms på natten, samma nummer som förut: ”Jag är hård som fan nu och vill pumpa sönder dig där bak riktigt ordentligt. Är du med?” Jag vinklar upp persiennerna och tittar snabbt ut genom vintermörkret. Inga fotspår i snön. [ Understryker att det här är påtagligt; det här är verkligt. ]
Citera
2012-12-21, 16:39
Medlem
Citat:

Har du reflekterat över att hela Åsas kampanj också bygger på hat från hennes sida.
Citera
2012-12-21, 16:46
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoo2000
Har du reflekterat över att hela Åsas kampanj också bygger på hat från hennes sida.

Det kan jag faktiskt inte se. Men en brinnande övertygelse om diverse skitsajter.
Citera
2012-12-21, 16:49
Medlem
makrillitomatsass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxness
Moget....

Varför i hela världen ska man skrämma någon till tystnad? Varför i hela världen är det så JÄVLA viktigt att berätta för Linderborg vilket litet luder hon är? Vad i hela jävla helvete har det med invandringskritiken att göra?

(Tror du får kalibrera din ironidetektor)

Skojar du nu eller? Driften att förolämpa, hota och vokalisera sin ilska mot källan ur vilken provokationen emanerar är ganska grundläggande mänskligt beteende.
Citera
2012-12-21, 16:52
Medlem
felias avatar
Citat:
Det kan jag faktiskt inte se. Men en brinnande övertygelse om diverse skitsajter.

Skriver Åsa på andra skitsajter än Aftonhoran?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in