Citat:
Ursprungligen postat av Kadisch
Det ska bli intressant att höra om dom kan uttrycka sig utan könsord och diverse vulgariteter...Jag tvivlar.
Jag tycker att grabbarna ska ägna sig åt att klämma finnar istället.
Nu har jag visserligen aldrig skickat några hotfulla mail, men det finns faktiskt anledning att tycka illa om Åsa Linderborg.
Citat:
- Jag skulle vilja sätta dit dem. Och går det inte så får vi gå vidare och titta på hur lagstiftningen är formulerad. Är den okej kan man fråga sig. Vi måste ta diskussionen, säger Åsa Linderborg.
Diskussionen om vad? Lagstiftningen?
Hon sitter på höga hästar och drömmer om att ändra lagar så att andra inte ska få säga sitt.
Citat:
Ännu en breddning av Aftonbladets projekt skulle kunna innebära att man tittar på meningar och formuleringar i böcker av exempelvis Karl Ove Knausgård.
Lite kulturrevisionism kanske inte vore så dumt, tycker Åsa Linderborg. Ändra lite på kulturen i efterhand. Varför inte?
Du kanske tycker att jag och många andra verkar otrevliga, men med tanke på vilken position hon besitter, och vilken politisk inställning hon har, så ska hon faktiskt inte förvänta sig att alla kommer att älska henne. Om det finns raggare som inte kan hålla hoten i styr är det tarvligt förstås, men hon är en ganska tarvlig person. Och hon vill locka fram just de här personerna genom att nedvärdera dem på alla möjliga vis.
Det har hon lyckats med nu. Cry me a river.