2012-12-21, 00:12
Medlem
Det finns ingen anledning att ta det hon säger på allvar.
Varför skulle detta vara sant när så mycket annat i AB är ren och skär lögn?
Allra helst när vi vet att hon inte är ensam om att ljuga om detta, hon har bara hakat på "näthats-trenden".

I bästa fall stämmer det hon säger, det skulle hon förtjänat.
Citera
2012-12-21, 00:14
Medlem
Douche-chills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheretheslimelive
Nej, du framstår som en aningslös apologet nu. Hoten mot kvinnor är värre, eftersom de kommer från män som inte bara vill slå, utan även våldta och förnedra och det bara för att kvinnor har ett (annat) kön.

Det finns dessutom inget "vanligt" hat. Näthatet är extremt och sjukt.
Om du bara visste vad Wolodarski och Linderborg har fått för knäppa hot genom åren, oberoende av rådande stämning i samhällsdebatten. Men visst, det är någonting med självsäkra milfar i auktoritär ställning som får vissa dårar att gå bananas i synnerhet. Men som sagt så är det ingenting unikt för i höst utan har i princip alltid pågått och som hon själv nämner så realiseras vanligtvis dessa hot inte i praktiken.
Citera
2012-12-21, 00:18
Medlem
Kadischs avatar
Jag skulle vilja veta hur ni som hotar Åsa Linderborg ( jag utgår från att ni hänger här) tänker. Vad vill ni uppnå OCH hur kommer det sig att ni uppenbarligen är för yttrandefrihet- ni är medlemmar på flashback- och samtidigt vill ta ifrån yttrandefriheten från Linderborg...min ekvation går lixom inte ihop...
Citera
2012-12-21, 00:20
Medlem
Ronaldinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Lustigt sätt att se på människor som inte delar din och Åsas uppfattning.

Du och din ansvarige utgivare måste ha ett tungt kors att bära. Bara en sån sak att avgöra om publiceringen är berättigad. Hur gör man ett sånt avvägande. Avsaknaden av frågetecken indikerar att frågan är retorisk men det vet nog du som vet allt.

På den här sajten är man anonym, varför uppträder du inte under ditt riktiga namn när du nu hyser sånt hat till "fega ryggradslösa anonymhetsare"? Ah, men du tillhör inte oss dödliga.
Varför efterfrågar du Linderborgs telefonnummer när du själv gömmer dig bakom anonymiteten, din förbannade lilla fåntratt?
Citera
2012-12-21, 00:21
Medlem
Combots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadisch
Jag skulle vilja veta hur ni som hotar Åsa Linderborg ( jag utgår från att ni hänger här) tänker. Vad vill ni uppnå OCH hur kommer det sig att ni uppenbarligen är för yttrandefrihet- ni är medlemmar på flashback- och samtidigt vill ta ifrån yttrandefriheten från Linderborg...min ekvation går lixom inte ihop...

De renodlade rasisterna på flashback är inte det minsta intresserade av yttrandefrihet,
visste du inte det?

För dem ska alla avvikande åsikter tystas ner. Så rasisterna besitter således
en sällan skådad dubbelmoral. De får gapa hur de vill, men de som är för multikulti
får absolut inte gapa hur de vill. Fy fan för rasisternas agenda...
Citera
2012-12-21, 00:21
Medlem
Autochthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson

Precis som hon själv konstaterar i sista citatet så är det ju uppenbart att det är en och samma person som skickat samtliga de SMS:en, och för att få en sexgalen och sinnessjuk stalker på halsen så behöver man inte vara en granskande (läs hatande) journalist.

Citat:

Jag väcks av ett sms från ett kontantkort: ”Ärligt gumman, när var det sist du pullade dig själv i fittan?”
[...]
Citat:

Nytt sms på natten, samma nummer som förut: ”Jag är hård som fan nu och vill pumpa sönder dig där bak riktigt ordentligt. Är du med?”

Så varför applicerar hon då den dårens SMS på en stor mängd andra människor i nästa mening:
Citat:

Jag går upp och kissar, plågad av att mitt underliv inte längre är mitt. Det är en yta för våldsamma nationalistiska fantasier. De som dagarna i ända påstår att alla muslimer är våldtäktsmän, är helt besatta av att trasa sönder min kropp.

Bra inlägg. Åsa Linderborg har fått en sexualfixerad förföljare på halsen. Tråkigt för henne, och minussidan med att vara en känd (och "kontroversiell") person. Men Åsa måste ändå tycka att det ligger på pluskontot att hon kan använda det här i sin politiska agitation. Varför annars ge galningen så stor uppmärksamhet? Varför annars applicera "dårens SMS på en stor mängd andra människor"?

Åsa Linderborg har f.ö. ett mycket starkt utvecklat vi-och-de-tänkande, här exemplifierat genom en kommentar om extremvänsterns attacker mot minnesmanifestationen i Salem (Aftonbladet, 12 december 2008):
"Jag ogillar våld i alla dess former men imponeras av att det i alla fall är några som har sån moralisk resning att de är beredda att till och med slåss med fascisterna."
[ http://www.realisten.se/2012/12/20/linderborg-hycklar-om-hoten/ ]
Citera
2012-12-21, 00:22
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronaldinho
Varför efterfrågar du Linderborgs telefonnummer när du själv gömmer dig bakom anonymiteten, din förbannade lilla fåntratt?

Det var en retorisk fråga din lille skit.
Citera
2012-12-21, 00:27
Medlem
Douche-chills avatar
Citat:
Knappast.

Ludret håller på att retirera ur en ohållbar situation hon själv skapat med förvissningen om att kunna vinna en lättköpt seger mot "näthatarna" med juridiska muskler. Nu har planen gått i baklås och då gäller det att rädda skinnet. Den uppvisning i lipande som hon idag företog visar hur jävla ynklig hon är.
Mjo, men det är väl det jag menar. Uppvisandet av hoten är en för hennes situation bra taktik för att skaffa snyftpoäng, eller "rädda skinnet" som du skriver.

Det bärande budskapet i det jag skrev är att hoten möjligtvis har ändrat karaktär nu på sistone efter drevet mot SD. Men hot, i mängd och aggressiv ton, är på intet sätt någonting nytt utan har alltid förts gentemot offentliga opinionsbildare som Linderborg.
Citera
2012-12-21, 00:31
Medlem
Kadischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combot
De renodlade rasisterna på flashback är inte det minsta intresserade av yttrandefrihet,
visste du inte det?

För dem ska alla avvikande åsikter tystas ner. Så rasisterna besitter således
en sällan skådad dubbelmoral. De får gapa hur de vill, men de som är för multikulti
får absolut inte gapa hur de vill. Fy fan för rasisternas agenda...

Det ska bli intressant att höra om dom kan uttrycka sig utan könsord och diverse vulgariteter...Jag tvivlar.
Jag tycker att grabbarna ska ägna sig åt att klämma finnar istället.
Citera
2012-12-21, 00:35
Medlem
Ronaldinhos avatar
Citat:
Det var en retorisk fråga din lille skit.
Du menar att hon aldrig blivit hotat via SMS? Jag tror att du har fel.
Varför detta begär att kalla henne "fnask" & "luder"?
Ursvenskt beteende?
Citera
2012-12-21, 00:40
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronaldinho
Du menar att hon aldrig blivit hotat via SMS? Jag tror att du har fel.
Varför detta begär att kalla henne "fnask" & "luder"?
Ursvenskt beteende?

Visst, plocka fram hennes mobilnummer. Som bekant bryr jag mig inte vad du tror på.
Citera
2012-12-21, 00:52
Medlem
Detfårinteplatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadisch
Det ska bli intressant att höra om dom kan uttrycka sig utan könsord och diverse vulgariteter...Jag tvivlar.
Jag tycker att grabbarna ska ägna sig åt att klämma finnar istället.

Nu har jag visserligen aldrig skickat några hotfulla mail, men det finns faktiskt anledning att tycka illa om Åsa Linderborg.

Citat:
- Jag skulle vilja sätta dit dem. Och går det inte så får vi gå vidare och titta på hur lagstiftningen är formulerad. Är den okej kan man fråga sig. Vi måste ta diskussionen, säger Åsa Linderborg.

Diskussionen om vad? Lagstiftningen?
Hon sitter på höga hästar och drömmer om att ändra lagar så att andra inte ska få säga sitt.

Citat:
Ännu en breddning av Aftonbladets projekt skulle kunna innebära att man tittar på meningar och formuleringar i böcker av exempelvis Karl Ove Knausgård.

Lite kulturrevisionism kanske inte vore så dumt, tycker Åsa Linderborg. Ändra lite på kulturen i efterhand. Varför inte?

Du kanske tycker att jag och många andra verkar otrevliga, men med tanke på vilken position hon besitter, och vilken politisk inställning hon har, så ska hon faktiskt inte förvänta sig att alla kommer att älska henne. Om det finns raggare som inte kan hålla hoten i styr är det tarvligt förstås, men hon är en ganska tarvlig person. Och hon vill locka fram just de här personerna genom att nedvärdera dem på alla möjliga vis.
Det har hon lyckats med nu. Cry me a river.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in