2012-12-20, 21:21
Medlem
Detfårinteplatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
Anledningen till att jag som SD-anhängare väljer att vara anonym är att slippa förknippas med halvidioter som dig. Hur kan man tycka kvinnor som utsätts för hot och trakasserier får skylla sig själva?

Jag tycker nog att när man insinuerar, eller rakt ut kallar andra för idioter (skit), så kan man räkna med att bli kallad för idiot (skrynklig fitta) tillbaka. I det här fallet kallar Åsa en hel drös människor för skit. Vad är ett godtagbart svar på det? Läs andra meningen i mitt inlägg. Du tillskriver mig halmstrån.

Anledningnen till att folk blir upprörda är för att det enda medel de har att kommunicera med henne är genom mail eller genom kommentarer. Hennes medel är att berätta för hela Sverige att dessa personer är skit. Det de inte kan ta igen i räckvidd får de ta igen i syrlighet. Majoriteten av det hon kallar skit är helt vanligt folk. Somliga saknar tålamod, och går rakt på sak och mejlar henne direkt, och säger att det är hon som är skit.

Jag berömmer ingen som skickar hotmail, men jag fördömmer heller ingen som reagerar starkt på hennes minst sagt provokativa agenda.
Citera
2012-12-20, 21:22
Medlem
felias avatar
Citat:
Anledningen till att jag som SD-anhängare väljer att vara anonym är att slippa förknippas med halvidioter som dig. Hur kan man tycka kvinnor som utsätts för hot och trakasserier får skylla sig själva?

Hon har ju hetsat fram det själv. Det är helt och hållet självförvållat. Och nej, jag är ingen SD-anhängare.
Citera
2012-12-20, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Hon har ju hetsat fram det själv. Det är helt och hållet självförvållat. Och nej, jag är ingen SD-anhängare.

Skönt att höra.
Citera
2012-12-20, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JosefSvensson
Media borde fråga Fredrik Reinfeldt vad han tycker om hoten mot Åsa Linderborg?

Angående hoten mot SD politiker så menade negerättlingen Reinfeldt att "De som lever på att driva upp ett vi och dom tänkande och ett i grunden hatfullt sätt att se på relationer mellan människor inte ska bli förvånade om sådant händer".
http://www.expressen.se/kvp/reinfeldt-om-sd-attacken-de-ska-inte-bli-forvanade/

När hatet drabbar SD folket då löper inte vårt mediafolk amok på "Twitter". Hycklare är dom hela högen!

Åsa Linderborg ville granska och tysta ner vad hon kallade skiten. Väljer man att använda sådana epitet på folk så kanske skiten stänker tillbaka på en själva.

Jag har väldigt svårt att tycka synd om Åsa Linderborg. Åsa Linderborg har i åratal spytt ut sitt hat mot alla Sverigevänner i Aftonbladet. När hon nu bemöts lite med samma mynt så åker offerkoftan på.

Föga förvånande så är hon idag närmast en hjältinna bland Sveriges all övriga mediapack.

Jag räknar mig som Sverigevän. Sverige är ett hyfsat bra land att leva i. Jag har aldrig märkt att Åsa Linderborg spytt ut sitt hat mot mig.

Björn söder tar avstånd från hot på internet.
http://www.expressen.se/nyheter/reinfeldt-mordhotad-pa-bjorn-soders-facebooksida/
Citera
2012-12-20, 21:35
Medlem
Buffelo Balls avatar
Jag håller med Åsa Linderborg! Hur fan kan man påstå att man värnar yttrandefrihet samtidigt som man hotar henne när hon yttrar sig

Hon är modig som vågar stå för sina åsikter. De som hotar henne anonymt är fega kräk...
Citera
2012-12-20, 21:42
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffelo Ball
Jag håller med Åsa Linderborg! Hur fan kan man påstå att man värnar yttrandefrihet samtidigt som man hotar henne när hon yttrar sig

Hon är modig som vågar stå för sina åsikter. De som hotar henne anonymt är fega kräk...
Vad säger du om att hon skall "i folkbildande syfte" anmäla en handfull sajter som hon inte gillar till JK i ett svagt hopp om att få dom stängda? Är det modigt att kalla folk för "skit"? Det sista är det enda du har rätt i.
Citera
2012-12-20, 21:43
Medlem
felias avatar
Citat:

Hon har förverkat sin rätt till yttrandefrihet när hon sätter sig till doms över vad andra ska tycka. Hennes repressiva åsiktsdiktatur kan bara en kommunist som dig uppskatta. Hon borde utvisas till Nordkorea.
Citera
2012-12-20, 21:45
Medlem
Skinrippers avatar
ÅL har samlat ihop till all skit hon får nu. Skenheligare människa får man leta efter men hon ska ha en stor eloge för att hon får folk att spy på aftonhoran.
Citera
Medlem
felias avatar
Citat:
Skönt att höra.

Och varför är det skönt att höra?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Vad säger du om att hon skall "i folkbildande syfte" anmäla en handfull sajter som hon inte gillar till JK i ett svagt hopp om att få dom stängda? Är det modigt att kalla folk för "skit"? Det sista är det enda du har rätt i.

Det är utmärkt med den typen av folkbildning. Det som ska anmälas är texter/kommentarer som angränsar till hets mot folkgrupp, d.v.s. ett lagbrott. Det som kallas för skit är just denna hets mot folkgrupp och de vidriga åsikter dessa sajter torgför. Ja, det är modigt att på allvar gå emot rasisterna eftersom man då alltid drar på sig dessa hot och förföljelser.
Senast redigerad av NinoRojo 2012-12-20 kl. 21:48.
Citera
2012-12-20, 21:50
Medlem
ZzekeWargs avatar
Hur har den här "granskningen" gått till egentligen? Vad blev slutsatsen? Var finns resultatet att läsa? Kommer det att sändas i ett timslångt TV-program? Eller har Åsa bara suttit på betald arbetstid och klickat på Avpixlat och Fria Tider m.m och läst kommentarerna och sagt "Nejmenusch" och "Så där får man väl inte tycka?" Tommare "granskning" har man väl sällan varit med om. Vad tyckte juristerna som Åsa tvingade läsa några kommentarer? Blir det någon rättegång mot "järnrörs-sajterna?" Hade TV-programmet Uppdrag granskning tagit sig an sajterna hade det handlat om riktigt utfört journalistiskt arbete. De vet hur man gör. Men vad har Åsa egentligen gjort? Skulle vara intressant att veta.
Citera
2012-12-20, 21:51
Medlem
Skinrippers avatar
Citat:

Hur kan denna ursäkt till människa säga att hon står för demokrati när hon anser att folk som inte har samma politiska tänkande som henne ska tystas. Snacka skit för fan att hon är modig,hon är en j-a syltrygg som drar in sina barn i snyftkrönikor. Sen ska hon nog börja se över sin umgängeskrets som ger ut mobilnummret om hon nu inte gjort det själv vill säga. Allt låter som ett hopkok och fabricerat .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in