2012-12-23, 18:51
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djingis.Khan
Fy fasiken vilket löjligt motargument.
Så min argumentationsteknik är urusel p g a att jag hittar fel hos andra? Så inget fel i sakargument utan i tekniken?
Lägg ner grabben.
Grabben är en bit över 40. Tack för komplimangen

I ditt inlägg hittade jag inte ett enda sakargument, därav mitt inlägg. Det var du min vän och ingen annan som gick till strids mot teknikfel. Dessutom gjorde du det med ett inlägg behäftat med bristande teknik. Sten i glashus kallas det i allmänhet. "Fail" tror jag ni ungdomar skulle ha sagt
Citera
2012-12-23, 18:56
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Känner att en varning för OffT närmar sig så kan vi kanske återvända till debatten kring Åsa. Jag väntar fortfarande på genmäle angående mitt inlägg kring Linderborgs situation visavi Vilks dito.
Citera
2012-12-23, 19:45
Medlem
Lindeborg jämför alltså sig själv med den mördade ryska journalisten och tycker att hoten mot henne innebär hot mot demokratin. Hoten mot Lars Vilks då? En person som står upp för yttrandefriheten, som måste leva med beskydd 24/7!
Citera
2012-12-23, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
Jag tror ditt budskap är klart och tydligt. Du skriver att det är Åsas eget fel om hon blir mördad.
Det var väl slavernas, de handikappades, romernas. och judarnas eget fel att de valde förintelselägren. De skapade sina egna banemän?

Ungefär som det är tjejernas fel om de blir våldtagna.

Eller ungefär på samma vis som Åsa Linderborg tycker det är Lars Vilks fel att han inte längre kan leva fritt. Eller som Täppas som uttryckligen vill att Lars ska tas av daga, gärna live.

Det minsta Åsa borde göra är att sluta förfölja Lars Vilks, men det gör hon inte. Och sen såklart ta avstånd från Täppas. Och ta avstånd från andra grupper som förföljer Lars Vilks.

Om hon verkligen ville prova yttandefrihetens ytterkanter, så borde hon förstå andra personen som verkligen lever under vekligt hot pga av sina uttryck. Istället får man känslan av att hon hetsar och hetsar, vecka ut och vecka in. Och till slut lyckas hon klämma ut en lite droppe "hat" från någon förvirrad ofarlig själ. Denna droppe förstorar hon i absurdum och får okritisk hjälp av sina kollegor. Hon tar droppen ur sitt sammanhang, paketerar om den, och använder den vidare i sitt fortsatta hetsande. Och som krydda på hela skapelsen så hetsar hon mot de som verkligen blivit utsatta för förföljelse för sina uttryck.

Och allt detta med Sveriges största kvällstidning som plattform och Jan Helins goda minne och aktiva stöd.
Citera
2012-12-23, 20:15
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackrabbitSlims
Lindeborg jämför alltså sig själv med den mördade ryska journalisten och tycker att hoten mot henne innebär hot mot demokratin. Hoten mot Lars Vilks då? En person som står upp för yttrandefriheten, som måste leva med beskydd 24/7!
Stavas H Y B R I S
Citera
2012-12-23, 20:28
Medlem
Jämförelserna med Vilks är helt klart relevanta och intressanta, alla minns väl den uppmärksammade debattartikeln av "Tapas" Fogelberg angående Vilks som sedan ledde till att "Tapas" stängdes av från sitt arbete i en hel vecka. Han har några mycket intressanta rader där man enkelt kan applicera dessa på Åsa Linderborg i stället:
Citat:
Lars Vilks får skylla sig själv. Att smäda en religion och dess utövare är rätt billigt, enkelt liksom. Bland denna religiösa skara finns personer lika korkade och humorlösa som konstnären själv. Dumskallar som retar sig på en annan dumskalle.

Jag försvarar allas rätt att fritt få uttrycka sin åsikt. Men om Lars Vilks är så puckad att han gång på gång retar dem som är mer stingsliga än jordgetingar får han stå sitt kast.
http://debatt.svt.se/2012/10/05/jag-har-trottnat-pa-att-betala-for-lars-vilks-polisskydd/
Citera
2012-12-23, 20:36
Medlem
Jag ser Åsa Lindeborg som en falsk och genomrutten person det formligen stinker förakt av henne mot alla som står för hennes bidragsinkomster. De flesta har helt tappat förtroendet för hen lika falsk och full av hat som många andra kommunister.
Hen Åsa har inget samvete, lika litet som mona salin, anni lööv eller många av de grovt kriminella som hon dreglar inför.
Att kalla artikelserien "Vi ska granska skiten" är att be om ett rakt svar.
Därför tycker jag heller inte synd om henne.
Det hat som Aftonlögnens och exp(o)reSSen:s skivbiträden sprider är alla lika illa som det Åsa utsätter dagens skarpa hjärnor för.

Senast redigerad av konult 2012-12-23 kl. 21:12.
Citera
2012-12-23, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackrabbitSlims
Lindeborg jämför alltså sig själv med den mördade ryska journalisten ...

Har du någon källa på det?
Citera
2012-12-23, 20:53
Medlem
Gregor-Samsas avatar
God jul kamrater och meningsmotståndare!
Citera
2012-12-23, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoo2000
Har du någon källa på det?

Hon säger att "man" jämför henne med Politkovskaja, men verkar inte direkt ha något emot jämförelsen:

Citat:
Åsa Linderborg: – Jag är van vid att få hat, men inte ett så massivt, organiserat hat, heller inte den den här typen av hot. Man jämför mig med Anna Politkovskaja (rysk journalist som mördades), det ska sättas ett pris på mitt huvud.

http://www.svt.se/kultur/asa-linderborg-det-ska-sattas-ett-pris-pa-mitt-huvud

Gregor-Samsa: God Jul på dig också! (Och till alla andra också så klart.)
Citera
2012-12-23, 21:15
Medlem
Sorgligt att hon är jagad för att hon granskar högerextremismen.

Dessa sorgliga mskor som hänger på dessa små outsiderforum o sedan i sin vilda frustration måste hota en journalist med så billiga knep!

Skulle det inte vara fritt att uttrycka åsikter?
Citera
2012-12-23, 21:17
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Hon säger att "man" jämför henne med Politkovskaja, men verkar inte direkt ha något emot jämförelsen:

Åsa Linderborg: – Jag är van vid att få hat, men inte ett så massivt, organiserat hat, heller inte den den här typen av hot. Man jämför mig med Anna Politkovskaja (rysk journalist som mördades), det ska sättas ett pris på mitt huvud.

http://www.svt.se/kultur/asa-linderb...-pa-mitt-huvud

Gregor-Samsa: God Jul på dig också! (Och till alla andra också så klart.)

Är det inte Luderborg själv som gör jämförelsen?

God Jul på dig Åsa.
Hoppas rödvinet värmer i skitstormen du skapat. Nästa år hoppas jag din adress är på en parkbänk och den enda anknytning du har till Aftonbladet är när du sover, nerpissad, under TV-bilagan. Vi är nog många som skulle vilja se dig återvända till ditt kära hemland. Där kan din repressiva åsikt och yttrandefrihets strävan säkerligen glädja despoten som en gång kastade ut fnasket du kallar mormor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in