2007-08-10, 18:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av horsesass
Att sådant inte förekommer inom den radikalare vänstern kan du knappast tro på själv? Folk som inte lever som dom lär finns på alla kanter.
Tänker inte ens bemöda mig med att försöka hitta bevis på det.

Jo, och så länge du inte kan uppvisa bevis på motsatsen så tänker jag fortsätta med det.
Vi inom vänstern värnar om kvinnors rättigheter, det är en av våra kärnfrågor, inga övergrepp skulle tolereras.

Citat:
Sen att både valfri extremvänsterorganisation och valfri nazistorganisation är avskum det är väl allmänt känt.

jaja, du är så provokativ så, jag blir sååå upprörd.
Citera
2007-08-10, 18:57
Medlem
horsesasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sidicious
Jo, och så länge du inte kan uppvisa bevis på motsatsen så tänker jag fortsätta med det.
Vi inom vänstern värnar om kvinnors rättigheter, det är en av våra kärnfrågor, inga övergrepp skulle tolereras.

Skulle det tolereras i någon större utsträckning på högerkanten menar du?
Tror knappast att AFA-medlemmarna samlas och våldtar tillsammans. Det betyder ju inte att det inte förekommer övergrepp. Att detta inte kommer fram till resten av gruppen betyder ju ingenting.

Citat:
jaja, du är så provokativ så, jag blir sååå upprörd.

Ptja, det tål att upprepas. Svenska folket är trötta på er. Ni är en minoritet som beter er som en majoritet.
Citera
2007-08-10, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ptja, det tål att upprepas. Svenska folket är trötta på er. Ni är en minoritet som beter er som en majoritet.

Vem utsåg dig till talesman för det svenska folket då?
Du kanske kommer ifrån datorn lite för sällan men jag kan väl upplysa om att ni satanistiska ny-liberaler som det finns så gott om på detta forum inte är speciellt representiva för svenskarna i stort.

Sen så bör det väl också poänteras att det eventuella dåliga rykte vi i den radikala väsntern har ådragit oss kommer av händelser som göteborgskravallerna och liknande, inte att vi spöar nazister. Det finns det ett ganska rejält folkligt stöd för.
Citera
2007-08-10, 19:08
Bannlyst
Citat:
Skulle det tolereras i någon större utsträckning på högerkanten menar du?
Tror knappast att AFA-medlemmarna samlas och våldtar tillsammans. Det betyder ju inte att det inte förekommer övergrepp. Att detta inte kommer fram till resten av gruppen betyder ju ingenting.

Just det, den biten också.

Men vad du menar då är alltså; det kan förekomma övergrupp mot kvinnor inom vänsterrörelsen precis som i övrigt i samhället, därmed inte sagt ATT det förekommer eller har förekommit.

Visst, det kan jag köpa, det finns väl inga som hävdar att alla vänster-aktiva skulle vara några övermänskliga änglar eller att rötägg inte kan leta sig in även där, men det skulle hanteras på ett drastiskt och handlingskraftigt vis, personerna skulle exponeras och uteslutas.

Äntligen ett någorlunda sansat utalande.
För du tror väl inte som Herr. postorder-examen att övergrepp mot kvinnor skulle vara VANLIGARE inom vänsterrörelsen än vad det är i smhället i stort?
Förmodligen mindre vanligt då just dessa frågor är väldigt viktiga för vänstern, right?
Citera
2007-08-10, 19:12
Medlem
horsesasss avatar
Citat:
Du kanske kommer ifrån datorn lite för sällan men jag kan väl upplysa om att ni satanistiska ny-liberaler som det finns så gott om på detta forum inte är speciellt representiva för svenskarna i stort.

Jadu, jag själv utsåg mig till talesman och jag drog min slutsats från bl a detta forum, men även andra forum, bloggar, pratstunder med personer i verkliga livet samt mina egna erfarenheter. Jag tyckte det var lämpligt.

Att vi "satanistiska nyliberaler" inte är representativa för svenskarna i stort i övrigt kan jag nog instämma i. Däremot så försöker jag inte pracka på någon mina åsikter med hjälp av kullersten och pepparspray. Inte heller genom att förstöra skyltfönster, bränna bilar eller att misshandla meningsmotståndare.
Inte heller så försöker jag försköna historien eller andra länders situation.
Jag beter mig lite mer sansat och har lite större respekt för andra människor.

Citat:
Sen så bör det väl också poänteras att det eventuella dåliga rykte vi i den radikala väsntern har ådragit oss kommer av händelser som göteborgskravallerna och liknande, inte att vi spöar nazister. Det finns det ett ganska rejält folkligt stöd för.

För min del finge ni gärna slå ihjäl varandra bäst ni ville, om det på något sätt gick att ordna att ingen egendom eller oskyldiga personer kom till skada.
Det finns det säkert ett rejält folkligt stöd för.
Citera
2007-08-10, 19:15
Medlem
horsesasss avatar
Citat:
Just det, den biten också.

Men vad du menar då är alltså; det kan förekomma övergrupp mot kvinnor inom vänsterrörelsen precis som i övrigt i samhället, därmed inte sagt ATT det förekommer eller har förekommit.

Visst, det kan jag köpa, det finns väl inga som hävdar att alla vänster-aktiva skulle vara några övermänskliga änglar eller att rötägg inte kan leta sig in även där, men det skulle hanteras på ett drastiskt och handlingskraftigt vis, personerna skulle exponeras och uteslutas.

Äntligen ett någorlunda sansat utalande.
För du tror väl inte som Herr. postorder-examen att övergrepp mot kvinnor skulle vara VANLIGARE inom vänsterrörelsen än vad det är i smhället i stort?
Förmodligen mindre vanligt då just dessa frågor är väldigt viktiga för vänstern, right?

Nej jag tror inte det är vanligare inom vänsterrörelsen. Det jag satte mig emot var att det lät som att det inte förekom överhuvudtaget.

Kan ju tillägga att jag inte tror att det är vanligare på högerkanten heller. Inte heller bland invandrare, judar eller homosexuella.
Citera
2007-08-10, 19:25
Bannlyst
Citat:
Eller så får du hitta uppgifter som styrker att personerna i fråga ens var afaiter och att detta inte bara är en ful smutskastningkampanj.

Vet inte, jag kanske ska börja se på björnes magasin för min info om SD jag med.

Vad har du för grund för att dessa AFA:iter ljuger, du verkar inte kunna svara på det och AFA har officellt inte heller haft något att invända mot beskrivningen om våldtäkter i sekten.

Citat:
i inom vänstern värnar om kvinnors rättigheter

Att tvingas till sex är ingen "rättighet", inte utanför vänstern i alla fall.

Citat:

Det är ju det verkligheten visar. Det är bara AFA som jag känner till som måste ha speciella krisgrupper för kvinnor som blivit våldtagna inom folk av gruppen.
Citera
2007-08-10, 19:54
Bannlyst
Citat:
Nej jag tror inte det är vanligare inom vänsterrörelsen. Det jag satte mig emot var att det lät som att det inte förekom överhuvudtaget.

Kan ju tillägga att jag inte tror att det är vanligare på högerkanten heller. Inte heller bland invandrare, judar eller homosexuella.

Som sagt, äntligen en sansad hållning.
Citera
2007-08-10, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. J. Hamilton
Vad har du för grund för att dessa AFA:iter ljuger, du verkar inte kunna svara på det och AFA har officellt inte heller haft något att invända mot beskrivningen om våldtäkter i sekten.

Att tvingas till sex är ingen "rättighet", inte utanför vänstern i alla fall.

Det är ju det verkligheten visar. Det är bara AFA som jag känner till som måste ha speciella krisgrupper för kvinnor som blivit våldtagna inom folk av gruppen.

Vad har du för bevis för att dessa är afa:iter?
Inga, just det.

Du har verkligen inte förstått att din argumentation inte håller va?
Kan inte annat än beklaga din enfald.

Men då du har ansamlat tillräckligt med bevis för att det skulle finnas någon substans i dina anklagelser så är jag idel öra.
Till dess så gör du dig bättre i Ns-forumet med halva näsan i röven på en SMR medlemm.
Citera
2007-08-10, 20:31
Medlem
Citat:

Jo det är vi, förutom en massa ickearbettande ungdomskommunister som hejar på AFA

Nej, ingen jag frågat anser att AFA gör rätt i det ni gr mot medmänniskor , men du kanske kan visa siffror på att svenska folket tycker AFA är vettiga?
Citera
2007-08-11, 14:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av konstatera
Jo det är vi, förutom en massa ickearbettande ungdomskommunister som hejar på AFA

Then we agree to disagree. Du kanske bor på Lidingö och då är det väl inte så konstigt om din enda input är från slavdrivande darwinister.

Citat:
Ursprungligen postat av konstatera
Nej, ingen jag frågat anser att AFA gör rätt i det ni gr mot medmänniskor , men du kanske kan visa siffror på att svenska folket tycker AFA är vettiga?

Du kanske ska visa siffror på motsatsen?

Ta fram statistik på att svenka folket är negativt inställda till en militant kamp mot nazister.
Citera
2007-08-11, 15:04
Bannlyst
Citat:
Vad har du för bevis för att dessa är afa:iter?
Inga, just det.

Du har verkligen inte förstått att din argumentation inte håller va?
Kan inte annat än beklaga din enfald.

Men då du har ansamlat tillräckligt med bevis för att det skulle finnas någon substans i dina anklagelser så är jag idel öra.
Till dess så gör du dig bättre i Ns-forumet med halva näsan i röven på en SMR medlemm.

Varför skulle de inte vara AFA:iter? Det enda du har att gå på är att du har svårt att försvara den verklighet inom AFA som de beskriver (förmodligen i förskönade ordalag). Det är inte mycket att gå på i en politisk debatt.

Att AFA inte på not sätt ifrågaqsatt vad dessa aktivister säger borde ju vara talande nog för dig, men att ta avstånd från denna verdervärdiga syn på kvinnor tycks omöjlig för dig!

Citat:
Du kanske ska visa siffror på motsatsen?

Ta fram statistik på att svenka folket är negativt inställda till en militant kamp mot nazister.

Att i stort sett alla svenskar är demokrater, demokrater som inte gillar när AFA-ligister försöker bränna upp familjerestauranger eller hota domare borde ju ge dig en liten ledtråd kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in