2009-01-21, 18:48
Medlem
fokuserameras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeThinker
hahaha AFA är såna jävla småglin.
Garvar alltid när jag ser AFA videos på nätet.

Ösnkar dom hade varit mer aktiva under 80-90talet när det fortfarande fanns lite riktiga skinhead gäng. Hade varit skitkul o se glinen i AFA bli mosade.

mmm för det där är ju AFA också... haha du e ju skön på riktigt
http://www.youtube.com/watch?v=KCqip25U6xY
ta den i stället, kompis
Citera
2009-01-21, 18:48
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sidicious
Ja, ska vi börja rabbla enskilda fall och se på vilken kant det finns flest människor dömda för kvinnomisshandel och grov kvinnofridskränkning?

Jag kan börja med den Sverigedemokrat som var kandidat till kommunfullmäktige i gävle och dömdes för kvinnomisshandel våren 2005.
Samt ledamoten i socialnämnden i karskrona som för i Juni anhölls för grov kvinnofridskränkning. Även denne sverigedemokrat.

Liknande fall inom Afa?
Nej, just det.

Hade du bara två?

Det du tar till som motargument är inte gångbart i sammanhanget, då det bevisligen har förekommit våldtäkter på löpande band inom Afa och liknande.
Det har ju till och med varit en artikel om det för något år sedan.
Det handlar inte om att en nationell vill vara elak, utan snarare så att en av parterna har fått nog och gett igen kan jag tänka mig.
Men systematiska våldtäkter för att bestämma rangordningen är något hellt annat, och visar bara på att den kultur de skapar står utanför ett samhälles ramar som godtagbara. Men staten har ju användning av dessa som vi vet!

Man kan alltså räkna kallt med att alla tjejer inom Afa får visa upp musen för att få vara med!
Är dt frivilligt, eller?
Senast redigerad av Robin Wood 2009-01-21 kl. 18:51.
Citera
2009-01-21, 19:37
Medlem
Snälla, visa på de här bevisen på att tjejer våldtas på löpande band i AFA, värre skitsnack har jag knappast hört.
Citera
2009-01-22, 07:25
Medlem
McDonnells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxemburg
Snälla, visa på de här bevisen på att tjejer våldtas på löpande band i AFA, värre skitsnack har jag knappast hört.
Det kommer inga bevis. AFA våldtar tjejer, syndikalister bränner ner sina egna lägenheter, vi antifascister får alltid stryk på gatorna...
Låt nassarna yla.

Kan tillägga att när jag i slutet på 90-talet och början på tjugohundra faktiskt hängde med AFA var de flesta av de tongivande tjejer. Tuffa bruttor dessutom.
Citera
2009-01-22, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McDonnell
Det kommer inga bevis. AFA våldtar tjejer, syndikalister bränner ner sina egna lägenheter, vi antifascister får alltid stryk på gatorna...
Låt nassarna yla.

Kan tillägga att när jag i slutet på 90-talet och början på tjugohundra faktiskt hängde med AFA var de flesta av de tongivande tjejer. Tuffa bruttor dessutom.

Haha lägg ner...
Citera
2009-01-22, 12:50
Medlem
För det första. Jag är ingen nasse. Jag ylar inte. Jag hyser ett personligt agg mot Charlie för vad han gjorde, och en politisk aversion mot vänstern för att de vägrar se sitt ansvar. Flera exempel har vi här på forumet. McDonnel och Luxemburg som omedelbart går in i försvarsposition. Mellanbror som anser att antisexistiskt arbete ska skötas internt och inte redovisas öppet (varför då?) samtidigt som han tycker att det är helt okej att säga "hora".

Som om språk och struktur är skilda saker. Som om inte språket är en av de viktigaste tillgångarna i det politiska arbetet, när man sätter en diskurs. Alla politiska rörelser som någonsin vunnit lite framgång har tagit makten över språket.

Det här med att saker och ting ska skötas "internt" känner jag bara så väl igen. Det har varit samma visa år ut och år in. Kritik ska tas internt. Men har det varit så? Nej, för internt tänker man inte ta i tång med någonting som kan sabba gruppsammansättningen.

Och McDonnel hänvisar till 90-talet när AFA bestod av rätt så mycket tjejer. Jaha? Oavsett varför det var så (och här kan vi spekulera i gbg-kravallerna, veteranerna som lämnade, den allmäna förskjutningen av politiska handlingar som nattliga aktioner och demonstrationer till rf:s intåg med mer betoning på gatuslagsmål, den politiska förskjutningen med kampen mot kapitalism och sexism till renodlad antifascism osv osv) så kan vi konstatera att det inte är så längre. En klar majoritet av AFA-grupperna (och RF) 2009 består av unga män.

Fortfarande. I Charlie har ni en person som var aktiv i AFA Stockholm och som utförde en brutal våldtäkt. Han dömdes till 1 år och 5 månaders fängelse för detta. Ni känner till honom, "har hört ryktena", men är totalt ointresserade av att sätta er in i händelsen kommentera ert eget ansvar. Istället upprepar ni bara på dementierna som ett mantra. På gatan må ni vara tuffa men politiskt är ni sällsynt fega.
Citera
2009-01-22, 12:56
Medlem
McDonnells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAdler

Fortfarande. I Charlie har ni en person som var aktiv i AFA Stockholm och som utförde en brutal våldtäkt. Han dömdes till 1 år och 5 månaders fängelse för detta. Ni känner till honom, "har hört ryktena", men är totalt ointresserade av att sätta er in i händelsen kommentera ert eget ansvar. Istället upprepar ni bara på dementierna som ett mantra. På gatan må ni vara tuffa men politiskt är ni sällsynt fega.
Det är svårt att sätta sig in i eftersom jag inte vet någonting om det. Jag vet inte vem Charlie är. AFA eller inte? Självklart ska alla övergrepp slås ned på benhårt.
Jag tycker nog du ska vara lite försiktig med att dra in RF i den våldtäktskultur du hävdar frodas i AFA. RF är ju tydligt distanserad från den gamla autonoma vänstern som AFA är en del av.
Citera
2009-01-23, 18:14
Medlem
Mellanbrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knipselfritz
Hahahaha vad skulle de vara för krav??? De är däremot välkända för sin svag begåvning.

Maila RF och fråga. Tvivlar på att du träffat någon från RF
Citera
2009-01-24, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanbror
Maila RF och fråga. Tvivlar på att du träffat någon från RF

Det står att dom är obegåvade på info 14, det räcker väl
Citera
2009-01-24, 22:31
Medlem
arnold2k5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxemburg
Arnold: Att folk inte blir godkända som medlemmar är såklart något som händer, speciellt RF ställer välkänt höga krav på engagemang óch dedikation, något som många inte uppfyller. Sen glömde du faktiskt att nämna att i både RF och AFA finns det jävligt bra och kompetenta tjejer, och om du har träffat dessa så förstår du nog att det inte är den typen av tjejer som accepterar att behandlas nedvärderande.

ja visst att vissa blir sållade pga. bristande engagemang men vet av egen erfarenhet att det är lättare att bli accepterad som kille än som tjej, sen kan folk säga vad dom vill.
och visst finns det grymt mycket duktiga tjejer inom både afa, rf, suf, ung vänster osv. men jag har upplevt att även om inte alla tjejer blir trampade på så blir vissa det och ett annat problem är att dom tjejer som tar "plats" har en tendens att kuva andra tjejer vilket också är synd.
jag försöker verkligen inte påstå att AFA, RF eller nån annan vänsterorganisation är sämre än andra men grupperna har uppenbara problem som oftast förnekas!
Citera
2009-01-26, 17:25
Medlem
Apelsinmarmelads avatar
I extrema organisationer som brukar politiskt våld är tjejerna minioritet. Självklart blir de tjejer som kommer in förtryckta på olika sätt. Summan av kardemumman? Tjejer borde inte slåss på barrikaderna utan hålla sig till det dom kan. Matlagning typ.
Citera
2009-01-29, 16:25
Medlem
Fick ett PM från Charlie.

Citat:
"På Tuppen så bjuder Charlie J på öl. J känner att hon med ens blir mycket berusad och frågar Charlie om han lagt något i hennes öl. Hon får dock inget svar på den frågan."

Det står inte någonstans, så om du vill verka trovärdig borde du ju hålla dig till J's "sanning".

Charlie anser sig såklart oskyldig. Men för att förtydliga. Citatet ovan kommer inte från domen, utan från sidan 20 i förundersökningen, som är ett förhör med J.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in