2007-08-09, 19:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. J. Hamilton
Men det är ju bara att se vad AFA själva säger!!! Deras folk talar ju om detta som ett problem och har krisgrupper för våldtäkter.
Och vill du kalla AFA för lögnare så ta det med dem och inte här!

Jag behöver inte, ingen i afa står för detta påstående. Och du får gladeligen försöka bevisa motsatsen om du lyckas hitta stöd för dessa uppgifter någon annanstans än på ett barnprogram i radio.

Citat:
Det har ju tagit sig ända ut i media, så någon hemlighet att det förekommer är det ju inte som du ser.

Tydligen, news to me.
Och om det fanns någon sanning i påståendet så skulle det nbaturligtvis kommit till min kännedom.

Citat:
Äh, du har ju själv sagt att det inte är fel att misshandla kvinnor, då är avståndet till våldtäkt inte speciellt långt.

Jag anser att misshandel i grunden är fel oavsett vad offret har mellan benen.
I fallet nazister är detta dock ett nödvändigt ont.

Citat:
Jag citerar vad folk i AFA själva säger, och de talar om detta som ett problem. Det har inget med vare sig råtter eller nazister att göra - bara AFA:s interna problem (om man nu ser det som ett problem dvs).

Nope, du citerar vad ett radioprogram hävdar att dom säger.
Har afa skrivit om detta på sin hemsida t.ex? För kan man gå ut i radio med sådana uppgifter så borde det väl även finnas någon sorts intern kommunikation i frågan.

Citat:
Du kanske skall läsa in mellanstadiet på Komvux så du kan följa med i i alla fall enkla resonemang?

Om jag med mitt kunnande och mitt språk skall förpassas till komvux (trodde man bara läste gymnasie kurser där ändå..) så blir man ju fundersam på vad en uppenbart debil stackare som dig ska ta sig till, kanske får fortsätta ljuga om examen eller alternativt göra slag i saken och beställa en per postorder.

Nu, herr. doktor, skall jag ut och dänga nazister och förtrycka kvinnor.
Hörs imorgon.
Citera
2007-08-09, 19:40
Bannlyst
Citat:
Jag behöver inte, ingen i afa står för detta påstående. Och du får gladeligen försöka bevisa motsatsen om du lyckas hitta stöd för dessa uppgifter någon annanstans än på ett barnprogram i radio.

Stödet är ju alltså detta omfattande repotarge i SR som AFA inte fördömt eller dementerat. Du däremot saknar i detta fall någon uppgift att stödja dig på.

Citat:
Tydligen, news to me.
Och om det fanns någon sanning i påståendet så skulle det nbaturligtvis kommit till min kännedom.

Och fanns det AFA:iter som gick ut i media och ljög om AFA på detta sätt skulle du säkert ha hört det också...
Men att AFA vill tysra ner sådana saker internt och offentligt är ju inte så konstigt, det får man ha en viss förståelse för.

Citat:
Jag anser att misshandel i grunden är fel oavsett vad offret har mellan benen.
I fallet nazister är detta dock ett nödvändigt ont.

Ja, vi har ju som sagt inte samma politiska och humanistiska ideal här.

Citat:
Nope, du citerar vad ett radioprogram hävdar att dom säger.
Har afa skrivit om detta på sin hemsida t.ex? För kan man gå ut i radio med sådana uppgifter så borde det väl även finnas någon sorts intern kommunikation i frågan.

Jag har inte den insynen i AFA, men jag vet ju vad dessa aktivister sagt - jag får ta deras ord då jag tror att om de ljuger så förskönar de snarare.

Sedan börjar väl dina barnsliga personangrepp bli en aning tröttsamma nu?
Citera
2007-08-09, 19:47
Bannlyst
Citat:
Sedan börjar väl dina barnsliga personangrepp bli en aning tröttsamma nu?

Blev det jobbigt när valsen gick för fort?
Lätt att bli trampad på tårna när man bara dansar i halvtakt.

Som sagt, återkommer imorgon.
Citera
2007-08-09, 19:51
Medlem
Easy666s avatar
Citat:
Nja, de säger ju att AFA har en speciell grupp som kallas in om en kvinna utsatts för sexuella övergrepp eller våldtäkt, man skulle nog inte ha en hel sådan här grupp om det bara handlarde om ett enda fall. .

Oj nu blev jag imponerad, trodde inte att AFA var en sådan välorganiserad organisation. Om de nu har en sådan krisgrupp så måste den ju bara vara en liten del. Tänk vad grupper de måste ha med olika ansvarsområden. Du Hamilton kan väl berätta lite mer om de olika
Citera
2007-08-09, 19:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Easy666
Oj nu blev jag imponerad, trodde inte att AFA var en sådan välorganiserad organisation. Om de nu har en sådan krisgrupp så måste den ju bara vara en liten del. Tänk vad grupper de måste ha med olika ansvarsområden. Du Hamilton kan väl berätta lite mer om de olika

Det är väl som vanligt inom extremvänstern kan jag tänka mig, samma personer i alla grupper.
Citera
2007-08-09, 19:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sidicious
Blev det jobbigt när valsen gick för fort?
Lätt att bli trampad på tårna när man bara dansar i halvtakt.

Som sagt, återkommer imorgon.

Jo du är så välkommen, men vi kanske skall ge just politiken ett visst utrymme då...
Citera
2007-08-09, 22:38
Medlem
Citat:

"De säger" ja, någon sa något i ett sr reportage och det finns inga andra uppgifter som stödjer det påståendet.
Det är väl inte SRs fel att (de jävligt fega) AFA inte har någon utalad ledare?

Citat:
Dum propaganda utan verklighetsförankring.

Kvinnokränkningarna inom högern är dock i högsta grad en verklighet.
Underbygg dessa uttalande med fakta tack...BÅDA uttalandena
Citera
2007-08-10, 14:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av konstatera
Det är väl inte SRs fel att (de jävligt fega) AFA inte har någon utalad ledare?

Underbygg dessa uttalande med fakta tack...BÅDA uttalandena

Nu är det inet jag som har bevisbördan i det första fallet då det inte finns något annat än ett barnprogram i sr som stött påståendena om övergrepp inom afa.

Och i fallet sexism och övergrepp mot på kvinnor av högerfolk så kan jag ju, som jag tidigare sagt, rabbla fall i evigheter där sverigedemokrater och liknande pack har gjort sig skyldiga till grov kvinnofridskränkning, våldtäkt o.s.v Detta är inte direkt en hemlighet (prova google).
Sådant förekommer inte inom den radikalare vänstern (men ni är välkommer att fösöka bevisa motsatsen).
Citera
2007-08-10, 14:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Easy666

Ja, har du inte hört talas om det enorma spektrum av grupper som finns inom afa; vi har en knypplingsgrupp i lerum på torsdagskvällat, vi bakar tunnbröd i mora varje söndag, vi har en hajkgrupp som bl.a spanar på nazister som bestiger kebenekajse genom kikarsikten o.s.v
Och, inte att förglömma, den ökända våldtäktsgruppen där vi varje vecka övertygar alla dom hundratals våldtagna afa-tjejerna om att "det egentligen inte var så farligt".
Foliehattar på som det brukar heta på detta forum.
Citera
2007-08-10, 14:42
Medlem
[quote=Sidicious]Nu är det inet jag som har bevisbördan i det första fallet då det inte finns något annat än ett barnprogram i sr som stött påståendena om övergrepp inom afa.
/QUOTE]
Det är det ju visst. Om SR har AFA medlemmar som säger en sak och du säger att de inte alls har rätt får du väl ta och hitta någon AFAit som är villig att komma ut ur gaderoben och demetera "rykterna"
Citera
2007-08-10, 14:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av konstatera
Det är det ju visst. Om SR har AFA medlemmar som säger en sak och du säger att de inte alls har rätt får du väl ta och hitta någon AFAit som är villig att komma ut ur gaderoben och demetera "rykterna"

Eller så får du hitta uppgifter som styrker att personerna i fråga ens var afaiter och att detta inte bara är en ful smutskastningkampanj.

Vet inte, jag kanske ska börja se på björnes magasin för min info om SD jag med.
Citera
2007-08-10, 18:38
Medlem
horsesasss avatar
Citat:
Och i fallet sexism och övergrepp mot på kvinnor av högerfolk så kan jag ju, som jag tidigare sagt, rabbla fall i evigheter där sverigedemokrater och liknande pack har gjort sig skyldiga till grov kvinnofridskränkning, våldtäkt o.s.v Detta är inte direkt en hemlighet (prova google).
Sådant förekommer inte inom den radikalare vänstern (men ni är välkommer att fösöka bevisa motsatsen).

Att sådant inte förekommer inom den radikalare vänstern kan du knappast tro på själv? Folk som inte lever som dom lär finns på alla kanter.
Tänker inte ens bemöda mig med att försöka hitta bevis på det.

Sen att både valfri extremvänsterorganisation och valfri nazistorganisation är avskum det är väl allmänt känt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in