Citat:
Ursprungligen postat av foLk
Tjejer i AFA säger att AFA har problem med våldtäkter internt och när detta sker så skall man inte gå till polisen utan ge killen en bok istället. Detta jublar andra antidemokrater åt här.
Vad finns att missförstå?
Jag förstår bara inte hur någon kan tycka det är dåligt av en organisation att aktivt försöka ta itu med de problem som finns vad det gäller övergrepp.
Är det inte bra att nån försöker fånga upp de fall som annars kanske faller utanför ramen för våldtäkt?
Jag är själv såklart inte av åsikten att man ej bör anmäla övergrepp, men jag anser det vara upp till den utsatte i fråga. Tyvärr så kan en anmälan med allt det innebär göra mer skada än nytta då rättsystemet inte funkar ens i närheten av okej.
Det är inte bara de utsatta som får bristfälligt stöd utan även förövaren (tolka nu inte det här som om jag skulle tycka synd om de som begår övergrepp, långt ifrån.) De som begår övergrepp behöver rehabilitering för att det ens ska vara nån mening med att de åker dit. Och om rådet att "läsa en bok" är en del i det hela så varför ifrågasätta?
Förövrigt är hela tråden rätt onödig då det självfallet finns problem med övergrepp med mera inom AFA osv, men säg den organisation som inte har detta
samhällsproblem Och organisationer där det är betydligt vanligare därtill.
Men nåja, ni får väl fortsätta dunka huvudet i väggen. Men den som ser nåt fel i att en organisation gör något åt sexism etc är ju dum i huvudet.