Flashback bygger pepparkakshus!
2007-08-10, 13:16
Medlem
spudwishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I Svea I
Hur kan det vara ett problem att äta?

Igår kväll till middag, åt jag:

500g potatis
360g tonfisk
100g mjölk
100g ägg

200g OKOKTA havregryn (blev väl en sisådär 1kg när jag hade kokt)

500g kvarg
300g hallon

Det blir (om man räknar havregrynen som 1kg eftersom gröten vägde det) nästan 3kg mat i magsäcken. Inga problem.

Du äter då inte nyttigt du!
Citera
2007-08-10, 13:19
Medlem
spudwishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajäm_gawd
fettförbränningen

Nej då spelar det ingen roll. Men att spendera 8200kcal per dag och bara konsumera 4700kcal, dvs. ett underskott på 3500kcal, är lagom overkill! Fast med 50kg övervikt går det ju förstås bra...
Citera
2007-08-10, 13:19
Medlem
Betrayeds avatar
Satt å tänkte på det igår när jag skulle gå och lägga mig, det här gällandes mat, eller snarare protein, vid läggdags.

Jag brukar trycka i mig 2 ägg, kvarg om jag har något hemma, nån näve ksinka och lite mjölk på det, men finns det någon vedertagen formel för hur mycket, i gram pratat, men kan behöva för att kunna underhålla systemet under natten? Typ som man pratar 1,5 x kroppsvikten per dag och liknande generaliseringar?

Ja, Axon, föreställ dig hur det är att försöka äta hyggligt på studiemedel. Ack, ack
Citera
2007-08-10, 13:24
Medlem
ajäm_gawds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spudwish
Nej då spelar det ingen roll. Men att spendera 8200kcal per dag och bara konsumera 4700kcal, dvs. ett underskott på 3500kcal, är lagom overkill! Fast med 50kg övervikt går det ju förstås bra...

okej, tack. det är bra att veta...
jorå jag förstod nästan det ville bara överdriva to make myself clear! så att säga.

och I svea I, det var ett lagomt protein intag till middagen. med snabb överslags beräkning får jag det till 120 gram...borde räcka iaf
Citera
2007-08-10, 13:29
Medlem
spudwishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betrayed
Satt å tänkte på det igår när jag skulle gå och lägga mig, det här gällandes mat, eller snarare protein, vid läggdags.

Jag brukar trycka i mig 2 ägg, kvarg om jag har något hemma, nån näve ksinka och lite mjölk på det, men finns det någon vedertagen formel för hur mycket, i gram pratat, men kan behöva för att kunna underhålla systemet under natten? Typ som man pratar 1,5 x kroppsvikten per dag och liknande generaliseringar?

Ja, Axon, föreställ dig hur det är att försöka äta hyggligt på studiemedel. Ack, ack

Om du gör 1.5g protein/kg kroppsvikt per dag - och du väger 80kg säger vi - så blir det förstås 5g/h du måste äta, dvs. 40g under 8 timmars sömn.
Citera
2007-08-10, 20:26
Medlem
Olivierkos avatar
Jag har en jävligt bra fråga, hur fan hittar ni tjejer som orkar laga så mycket mat åt er, om ni kan klämma i er 10 ägg bara sådär innan läggdags, tror min tjej hade dumpat mig såvidare ja inte började laga maten själv.

Satan va mat ni äter.
Citera
2007-08-10, 20:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spudwish
Du äter då inte nyttigt du!

Nähä, och vad var felet nu då, Spudwish lille?
Citera
2007-08-10, 20:33
Medlem
Deedzs avatar
Käkar alltid en konserv tonfisk innan jag går och lägger mig. Det är bra va?
Citera
2007-08-10, 20:34
Medlem
Citat:

Antar att han var ironisk?

Tycker du att du äter mycket mat I Svea I?
Citera
2007-08-10, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Snack. Jag drar i mig 500gram kesella, 10ägg, keseinprotein eller 200gram kycklingfile precis innan jag går och lägger mig varje natt och du kan ju försöka väcka mig

word. mätt sover man bäst
Citera
2007-08-10, 21:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lillman
Antar att han var ironisk?

Tycker du att du äter mycket mat I Svea I?

Nej, det gör jag inte.

Blir sällan mätt, i morgon blir ett undantag, då jag ska på en släktmiddag. Då ska jag få äta mig mätt för en gångs skull.

Why?
Citera
2007-08-10, 22:58
Medlem
spudwishs avatar
Citat:

Jag är bra nyfiken på varför du kallar mig liten helt plötsligt, med tanke på att du inte är nån big shot precis. Du som på sistone skrivit så mycket och rekommenderat en massa borde veta vad som är fel med maten du listade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in