Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-08-09, 10:58
Medlem
Paer86s avatar
Hej!

Har hört att det är bra att äta protein (keso, kesella) innan man ska lägga sig, men aldrig fått reda på varför. Stämmer detta?

Isåfall, kan det ha några fördelar i deffningssynpunkt? Har deffat i snart 8 veckor, och har förlorat en hel del fett. Hur mycket vet jag inte eftersom jag inte äger en våg

Brukar dock bli hungrig innan läggdags, och låter bli att äta, eftersom jag har hört att mat innan man ska sova är dåligt om man vill förlora fett. Stämmer detta även med proteinprodukter såsom keso och kesella?

Mvh, Per
Citera
2007-08-09, 11:20
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paer86
Hej!

Har hört att det är bra att äta protein (keso, kesella) innan man ska lägga sig, men aldrig fått reda på varför. Stämmer detta?

Isåfall, kan det ha några fördelar i deffningssynpunkt? Har deffat i snart 8 veckor, och har förlorat en hel del fett. Hur mycket vet jag inte eftersom jag inte äger en våg

Brukar dock bli hungrig innan läggdags, och låter bli att äta, eftersom jag har hört att mat innan man ska sova är dåligt om man vill förlora fett. Stämmer detta även med proteinprodukter såsom keso och kesella?

Mvh, Per
Nej.
Citera
2007-08-09, 11:24
Medlem
matssons avatar
Innan du lägger dig kan du äta långsamma proteiner såsom kasein, för att underhålla kroppen under natten.
Citera
2007-08-09, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matsson
Innan du lägger dig kan du äta långsamma proteiner såsom kasein, för att underhålla kroppen under natten.

Det blir inte svårt att somna efter en portion kaseinprotein? Jag blev jävligt pigg när jag tog whey-80 innan läggdags förut.
Citera
2007-08-09, 12:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gimpster
Det blir inte svårt att somna efter en portion kaseinprotein? Jag blev jävligt pigg när jag tog whey-80 innan läggdags förut.

Bara det att Whey betyder vassle och därmed är vassle.
Citera
2007-08-09, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I Svea I
Bara det att Whey betyder vassle och därmed är vassle.

Frågan är dock vad det har med saken att göra.
Citera
2007-08-09, 12:49
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gimpster
Snack. Jag drar i mig 500gram kesella, 10ägg, keseinprotein eller 200gram kycklingfile precis innan jag går och lägger mig varje natt och du kan ju försöka väcka mig
Citera
2007-08-09, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Snack. Jag drar i mig 500gram kesella, 10ägg, keseinprotein eller 200gram kycklingfile precis innan jag går och lägger mig varje natt och du kan ju försöka väcka mig

Ja det är väl ett... dagsbehov att protein i alla fall.
Citera
2007-08-09, 14:28
Medlem
Citat:

10 ägg?!?!

Gaslarm Adam-Bertil! Hoppas att du sover välventilerat ensam långt från bebyggelse.
Citera
2007-08-09, 14:44
Medlem
matssons avatar
Citat:

Helvete, hur har du råd?
Citera
2007-08-09, 15:38
Medlem
Svampfests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matsson
Helvete, hur har du råd?

Tänkte samma sak, vafan ligger ditt matkonto på under en månad Axon?

Ser ju ut att vara iaf 60-70 spänn bara för nattmålet där.
Citera
2007-08-09, 16:02
Medlem
spudwishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svampfest
Tänkte samma sak, vafan ligger ditt matkonto på under en månad Axon?

Ser ju ut att vara iaf 60-70 spänn bara för nattmålet där.

60-70kr? Snarare 40 va

Ang. ursprungsfrågan... Vissa tar långsamt protein (kasein) innan de lägger sig för att tillföra kroppen aminosyror även under sömnen. Det har dock ingen effekt på fettförbränningen som du undrar över. Och om du tillsätter kasein (vanlig dos är 50g = 200kcal) så kommer du snarare sluta gå ner i vikt, om du inte tar bort nåt annat vill säga. Jag har ingen aning om varför Axon säger att just protein vid sänggång skulle vara mindre negativt än annan mat, men så är det inte. Kalorier in, kalorier ut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in