Jag tröttnade ganska fort på Ubuntu då jag varken har tid eller ork att traggla igenom alla dom problemen jag då har fått.
Jag fick för mig att installera XP igen, brände ut XP Iso på en DVD och startade laptopen med Ubuntu.
Helt plötsligt står det att datorn har uppnått en "kritisk temperatur" på 95 grader och jag lovar att man fryser i mitt rum.
Jag har inte en chans att installera om XP om jag inte kommer förbi den kritiska temperaturen.
Någon som har nått tips?
Jag tröttnade ganska fort på Ubuntu då jag varken har tid eller ork att traggla igenom alla dom problemen jag då har fått.
Jag fick för mig att installera XP igen, brände ut XP Iso på en DVD och startade laptopen med Ubuntu.
Helt plötsligt står det att datorn har uppnått en "kritisk temperatur" på 95 grader och jag lovar att man fryser i mitt rum.
Jag har inte en chans att installera om XP om jag inte kommer förbi den kritiska temperaturen.
Någon som har nått tips?
Vart står detta kluriga nånstans?
Hade du haft 95 grader så tycker jag att den borde ha stängts av automatiskt. Kolla i BIOS vad du har för temp.
Tryck delete när datorn har räknat upp minnet, så kommer du in i bios. Och där får du leta lite, för det är olika på alla datorer. Men leta typ efter status eller liknande!
Men hur ska jag göra det eftersom den vägrar att boota med min XP skiva utan bara går vidare med uppstarten av Ubuntu?
Har du den på boot från cd då? Annars lär du få ändra det i BIOS med, vilken ordning den skall boota i från. Troligen så står det att den skall boota från hårddisk som första alternativ!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!