2007-08-09, 01:53
Medlem
Det är ändrat, funkar fortfarande inte... Min HDD står sist i listan nu.
Citera
2007-08-09, 01:56
Medlem
TripPels avatar
Och du har fortfarande testat att låta vara datorn av för några minuter?

Daron kan vara kall, men processorn kan vara varm som sa**n.
Citera
2007-08-09, 01:57
Medlem
Givetvis, den har varit av sammanlagt 20 min innan jag skrev här...
Citera
2007-08-09, 02:00
Medlem
TripPels avatar
Ok. Då var den kall.

Det hela låter mycket mysko. Det har aldrig varit problem med att installera Umbutu för mig oavsett dator. Jag har provat de flesta datorkonfigurationer, jag lovar.
Citera
2007-08-09, 02:01
Medlem
Själva installationen gick felfritt men nu ska jag byta till Windows igen, men det låter den mig inte göra... Kan inte ens boota från Ubuntu Dvdn jag har...
Man kan inte formatera diskarna på ngt annat sätt?
Citera
2007-08-09, 02:18
Medlem
Lyckades komma in på laptopen genom att slita ut batteriet en stund, nu kommer den stora frågan; Hur installerar jag Windows XP utan att behöva boota från dvd?
Citera
2007-08-09, 06:55
Medlem
Neths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterband
Lyckades komma in på laptopen genom att slita ut batteriet en stund, nu kommer den stora frågan; Hur installerar jag Windows XP utan att behöva boota från dvd?

Den mest uppenbara lösningen måste vara att bränna ut XP på en CD-r
Citera
2007-08-09, 14:37
Medlem
Jag har det utbränt på en dvd men hur fan kör jag den i Ubuntu?
Citera
2007-08-09, 14:55
Medlem
SLOBs avatar
Har svårt att se att tempen skulle ha något med OSen att göra. Det är inte så att (den ofta väldigt lilla) fläkten inte har satt igen med tex damm?

/S
Citera
2007-08-09, 14:58
Medlem
Rizados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterband
Jag har det utbränt på en dvd men hur fan kör jag den i Ubuntu?
Du måste antagligen bränna ut den på cd och boota med den. Har aldrig sett några xp dvder.
Citera
2007-08-09, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Har svårt att se att tempen skulle ha något med OSen att göra. Det är inte så att (den ofta väldigt lilla) fläkten inte har satt igen med tex damm?

/S

Det är löst nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Rizado
Du måste antagligen bränna ut den på cd och boota med den. Har aldrig sett några xp dvder.

Spelar inte roll om det är CD eller DVD bara den är bootbar, spelar ingen roll vad som ligger på den om det är så är Vista eller XP ska iaf boota.
Nu är det så att den vill inte boota från varken CD eller DVD så hur ska man göra för att köra det utan att boota det.
Citera
2007-08-09, 15:04
Medlem
Mekanisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rizado
Det finns XP-DVD:er. En bekant har en sån, man kan välja vilka program man vill installera, bara att kryssa i i en lång lista, så installeras de samtidigt. Mycket smidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in