Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Det ligger något i det. Det ÄR legitimt att hacka på stolpskott som tror sig vara smarta och begåvade.
Jo, men det är inte DET hon säger eller för den delen tycker. Vi vet hur det står till på "kontoret" men hon själv ser sig som smart och begåvad. Hon anser alltså att DET är orsaken till att hon drabbas av lögner, påhopp och allt annat hon uppgav.
Jag har mig veterligen aldrig varit med om att någon person drabbas av påhopp pga sin smarthet och begåvning. Det brukar bero på åsikter och handlingar. Det är en händelsekedja vår kära Farmor skulle kunna räkna ut själv om hon nu ÄR så smart och begåvad som hon tror.
Genom alla år jag följt hennes liv och leverne så kan jag för ögonblicket inte minnas något som kan betäcknas som vare sig smart eller begåvat. Orsak och verkan, Farmor. Orsak och verkan!
Jag kom förresten på en grej på plussidan. När hon avslöjades som knarkare så gick hon omedelbart ut i media och erkände att det handlade om henne. Jag vill inte gå så långt som att kalla det smart och begåvat. En smart och begåvad person hade inte rört skiten ens och därmed aldrig behövt gå ut och göra en pudel.
.