2009-04-18, 18:54
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ewws
Jag har adhd – betvivlar att Linda har diagnosen. Hon uppför sig inte alls så.
Nej det var väl inte adhd, men rätt skumt ändå http://kanal5.se/web/guest/rosing/webbtv, flytta "linjalen" till 0.55 in på tredje delen av programmet.
2009-04-18, 19:20
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thore Thinner
Sist jag hann se låg hon 5:a, men nu är tävligen definitivt avslutad.

Kollade in pdf-tidningen, där dom annonserar det hela, här ett litet utdrag ur intervjuven med Linda, gjord en timme innan hon ffg ska träffa killarna i den misslyckade såpan:

”Jag ser mig själv som en smart och
begåvad person, men det verkar som att
det är legitimt att hacka på mig, placera
mig på utelistor och skriva lögner om
min person. Jag försöker ändra på det
nu. Bloggen är ett perfekt sätt att visa en
annan sida av mig. Jag är mig själv och
har inte förändrats sedan jag blev känd,
men det finns väldigt många människor
som har åsikter hit och dit. Det kanske
jag i och för sig måste leva med när min
affärsidé är att vara känd.”

Med tanke på formuleringen så tror hon alltså att det är legitimt att hacka på henne (och allt annat hon skrev) pga att hon anser sig vara en smart och begåvad person..?! Okidoki, if you say so!

Att få visa en annan sida av henne är ju ett av hennes mantran i alla sammanhang. Om folk boostar hennes ego så "känner" folk hennes rätta jag. Om de dissar henne så är det helt plötsligt ingen som "känner" henne. Hennes blogginlägg är hon (oftast varjefall) upphovsman till och det är där kritiken i stort figurerar när hon har kommentarsfunktionen igång och stället hon påstår sig visa sitt rätta jag. Att ha blogg är per automatik att sticka ut näsan lite och speciellt om man heter Rosing. Kritik, motsatta åsikter och tyvärr en viss procent spydd galla ingår. Långt utlägg för att komma till saken - när, var, hur visar hon oss sitt rätta jag? Jag ser då bara samma gamla vanliga anka som jag alltid gjort och det trots alla löften om uppvisande av hennes rätta jag. Det är fan så jag börjar tro att det vi ser faktiskt ÄR hennes rätta jag Synd att hon själv inte är medveten om det.

Hon verkar ha bestämt sig för vad hon ska "jobba" med, att vara känd är väl fiiiint som snus förstås. Jag gissar att vi aldrig mer kommer få nöjet att få skratta åt en artikel där hon berättar om en ny karriär. Det tycker jag känns sorgligt.
.
2009-04-18, 21:09
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissTaken
Med tanke på formuleringen så tror hon alltså att det är legitimt att hacka på henne (och allt annat hon skrev) pga att hon anser sig vara en smart och begåvad person..?!
Det ligger något i det. Det ÄR legitimt att hacka på stolpskott som tror sig vara smarta och begåvade.
2009-04-18, 21:15
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ewws
Jag har adhd – betvivlar att Linda har diagnosen. Hon uppför sig inte alls så.
Jag har flera vänner som har ADHD, och till att börja med använder ingen av dem sin sjukdom som en ursäkt. Och nej, hon uppför sig inte som någon av dem.
2009-04-19, 11:25
Medlem
Lindalovers avatar
Senaste nytt från Patsy

Citat:
Lat morgon!

Linda Rosing, 2009-04-19 11:10
Å vilken underbar Söndagsmorgon jag har haft. Eller rättaresagt vi. Jag och min älskling har legat och bara myst i sängen framtills nu. Det är så mysigt att vakna upp med den man älskar tätt omslingrandes om en,eller hur?Bara känna hans varm trygga famn som håller en så hårt och tryggt att man bara kan slappna av och sova djupt vidare. Fan vad jag älskar att mysa. Både jag och min kille är så lika på många sätt. Vi är båda dom mest kramiga personer jag vet. Och det finns inget bättre än att ligga och ge varandra så mycket närhet och kärlek. Jag skulle kunna ligga så här hela dagarna,och bara kyssas och mysa,hahaha!

Intresseklubben antecknar
2009-04-19, 11:48
Medlem
rejdars avatar
Trevligt att se hur sovmorgonen (och de sista dagarnas spirande kärlek) stämmer med turneplanen http://www.myspace.com/basicelementse
2009-04-19, 12:04
Medlem
rejdars avatar
Eller ser man här en bloggduell om förälskelse mellan två ex?

Citat:
Kärlek är livet
Skapad av Fadde Darwich sön, april 19, 2009 10:58:57

Söndag, då betyder det Värmland! Jag lever enbart för den röda veckodagen, för det är den dagen jag längtar till hela tiden. Önskar att det vore söndag varje dag just nu. Känner mig som en 15 åring som ska på första dejten. Det enda som gäller är denna dag. För jag får träffa den person jag går och tänker på hela tiden. En fantastisk känsla som inte går att beskriva med ord. Måste upplevas för att kunna förstå det. Det är en sån fantastisk känsla att det inte finns något hinder för mig att dela med mig det här. De som upplever/upplevt detta vet vad jag pratar om.

Kärlek är bland det finaste som finns, om flera kunde använda sig av det skulle många problem undvikas. För med hat kommer vi ingenstans, det skapar bara konflikter, osämja, sjukdomar och massa andra problem. Att ge och få kärlek är en medicin som inte kostar pengar, den är helt gratis och finns inga hinder att dela med sig av det.

Ett gott råd till ej kärleksfulla:
Kärlek är livet och livet är kärlek, sluta sura och börja leva, annars går ni miste om något fantastiskt här i livet.

Citat:
Lat morgon!
Linda Rosing, 2009-04-19 11:10

Å vilken underbar Söndagsmorgon jag har haft. Eller rättaresagt vi. Jag och min älskling har legat och bara myst i sängen framtills nu. Det är så mysigt att vakna upp med den man älskar tätt omslingrandes om en,eller hur?Bara känna hans varm trygga famn som håller en så hårt och tryggt att man bara kan slappna av och sova djupt vidare. Fan vad jag älskar att mysa. Både jag och min kille är så lika på många sätt. Vi är båda dom mest kramiga personer jag vet. Och det finns inget bättre än att ligga och ge varandra så mycket närhet och kärlek. Jag skulle kunna ligga så här hela dagarna,och bara kyssas och mysa,hahaha!
2009-04-19, 12:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rejdar
Eller ser man här en bloggduell om förälskelse mellan två ex?
Kkvack, kvack, kvack. Vilka dårar! Är den gode Fadde dopad när han skriver? Karln är ju över 40 och uttrycker sig som en fjortonårig tjej.
2009-04-19, 12:19
Medlem
William Hainess avatar
Hur länge har Linda tänkt att mjölka konceptet med "hemlig kärlek" tills hon avslöjar Peter?

Angående om Linda har ADHD, så är det väl ungefär samma sak som när hon blev "utbränd" - hon läser lite om det, känner efter lite och ja, nog har hon det! Och ADHD-medicin ger väl dessutom en bra kick för dom som inte har det?
Senast redigerad av William Haines 2009-04-19 kl. 12:27.
2009-04-19, 12:31
Medlem
Lindalovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Hur länge har Linda tänkt att mjölka konceptet med "hemlig kärlek" tills hon avslöjar Peter?

Hoppas snart och hoppas även att hon har den goda smaken att skicka hem Kevin INNAN hon och Peter startar sina sängkammarorgier.

Riktigt pinsamt för hennes barn när hon skriver sånt här kärlekstrams.
2009-04-19, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines

Angående om Linda har ADHD, så är det väl ungefär samma sak som när hon blev "utbränd" - hon läser lite om det, känner efter lite och ja, nog har hon det! Och ADHD-medicin ger väl dessutom en bra kick för dom som inte har det?

Det kan ju vara så att hon hade en släng av ADHD just den kvällen
2009-04-19, 13:44
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Det ligger något i det. Det ÄR legitimt att hacka på stolpskott som tror sig vara smarta och begåvade.

Jo, men det är inte DET hon säger eller för den delen tycker. Vi vet hur det står till på "kontoret" men hon själv ser sig som smart och begåvad. Hon anser alltså att DET är orsaken till att hon drabbas av lögner, påhopp och allt annat hon uppgav.

Jag har mig veterligen aldrig varit med om att någon person drabbas av påhopp pga sin smarthet och begåvning. Det brukar bero på åsikter och handlingar. Det är en händelsekedja vår kära Farmor skulle kunna räkna ut själv om hon nu ÄR så smart och begåvad som hon tror.

Genom alla år jag följt hennes liv och leverne så kan jag för ögonblicket inte minnas något som kan betäcknas som vare sig smart eller begåvat. Orsak och verkan, Farmor. Orsak och verkan!

Jag kom förresten på en grej på plussidan. När hon avslöjades som knarkare så gick hon omedelbart ut i media och erkände att det handlade om henne. Jag vill inte gå så långt som att kalla det smart och begåvat. En smart och begåvad person hade inte rört skiten ens och därmed aldrig behövt gå ut och göra en pudel.
.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in