2009-04-19, 13:48
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ewws
Kkvack, kvack, kvack. Vilka dårar! Är den gode Fadde dopad när han skriver? Karln är ju över 40 och uttrycker sig som en fjortonårig tjej.

Jag tycker det är underbart att läsa. När man är nykär och man svävar på rosa moln och sen vågar uttrycka det i de ord man känner istället för att tänka på att man faktiskt inte är 14 år längre är modigt och härligt. Varför censurera sina känslor bara för att man är 40, 50 eller 70? Ut med det och njut av känslan. Det är alla förunnat att få känna så där och jag inkluderar faktiskt Farmor i den åsikten!
.
2009-04-19, 13:51
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadur49
Det kan ju vara så att hon hade en släng av ADHD just den kvällen

Enligt egen utsago så brukar hon ju vara lite religiös ibland så det är väl ingen omöjlighet att det bara var för stunden även i detta fallet.
.
2009-04-19, 13:59
Medlem
Grynet-trynets avatar
I en BB-repris pratade de om vilka 5 saker de helst skulle vilja få in i huset. Linda nämnde som en av sakerna sina litiumtabletter. Dessa används ofta mot manodeppressivitet. Kan ankor också få det?
2009-04-19, 14:13
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grynet-trynet
I en BB-repris pratade de om vilka 5 saker de helst skulle vilja få in i huset. Linda nämnde som en av sakerna sina litiumtabletter. Dessa används ofta mot manodeppressivitet. Kan ankor också få det?

Jepp, de flesta sjukdomar är applicerbara på ankor men skillnaden är att de drabbas för stunden och tillfrisknar mirakulöst. Nackdelen är att de blir sjuka ofta istället. Tänk så mkt bättre det är att vara människa!
.
2009-04-19, 14:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grynet-trynet

Efedrintabletter tror jag snarare hon sa.
2009-04-19, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Jag har flera vänner som har ADHD, och till att börja med använder ingen av dem sin sjukdom som en ursäkt. Och nej, hon uppför sig inte som någon av dem.

WOW! Första inlägget i Lindatråden

Håller med om att hon nog inte har ADHD (förutom i sin egen fantasi) men det har blivit lite av en "modediagnos". Ska man spekulera i eventuella diagnoser när det gäller Linda så ligger det nog närmare Personlighetsstörningspektrumet. Tror att hon är en borderline, hon missbrukar eller har missbrukat narkotika/alkohol, har svårt med varaktiga relationer, svart eller vitt seende, destruktivt levnadssätt osv osv. De flesta med Borderline brukar bli bättre och kunna leva ett normalt liv efter trettio år men det finns undantag och Linda är nog ett sådant.

Hälsningar från en moraltant arbetande inom psykiatrin
2009-04-19, 18:27
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rejdar
Trevligt att se hur sovmorgonen (och de sista dagarnas spirande kärlek) stämmer med turneplanen http://www.myspace.com/basicelementse

Snart kommer det en liten teaser i bloggen!

"Puss på er mina kära läsare! Jag ska på hemlig resa. Vart det blir, är hemligt! Blink,blink,haha. Men bara för att det är ni, så kan jag säga att det är över vatten! Haha, ler. Nu ska jag dricka kaffe, haha, och käka en sallad, ler, och sedan sitta på ett moln och pussa min hemliga kille mitt på näsan! HAHAHA....men det pratar jag inte om, för nu har jag min nya, seriösa inriktning på att inte prata eller skriva om mina nya pojkvänner, skratt, ler och HAHA!!"
2009-04-19, 18:47
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest

"Puss på er mina kära läsare! Jag ska på hemlig resa. Vart det blir, är hemligt! Blink,blink,haha. Men bara för att det är ni, så kan jag säga att det är över vatten! Haha, ler. Nu ska jag dricka kaffe, haha, och käka en sallad, ler, och sedan sitta på ett moln och pussa min hemliga kille mitt på näsan! HAHAHA....men det pratar jag inte om, för nu har jag min nya, seriösa inriktning på att inte prata eller skriva om mina nya pojkvänner, skratt, ler och HAHA!!"
Åh, först tänkte jag hon hade skrivit så... men det slår säkert in

Jag gjorde en analys av "trygg famn", som Linda har en hangup på.

Citat:
2008-04-27, 21:27

Det finns inget bättre än att ligga sked och somna i hans trygga
famn...jag lovar,det tar inte långstund sen sover jag.
http://www.hanky.se/LindaRosing/1794

Citat:
2008-09-01, 19:46

Nu fattas det bara en varm,trygg famn att ligga i.
Och jag vet vems famn jag skulle vilja ligga i,(ler).
Men det är hemligt...så det så!
http://www.hanky.se/LindaRosing/16626
Citat:
2009-04-19 11:10

Bara känna hans varm trygga famn som håller en så hårt och tryggt att man bara kan slappna av och sova djupt vidare.

Nej jag har lusläst i timmar för att hitta kom ihåg nåt jag sett innan och googlade på linda rosing trygg famn

Vem var det i september?
2009-04-19, 19:22
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest

Du borde ställa upp som Lindas nya spökskrivare MaeWest
2009-04-19, 19:45
Medlem
relativs avatar
Vaddå, vem är hennes hemliga kille? Sorry, förstår att det finns i tråden, men ni skriver för mycket!
2009-04-19, 20:51
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av relativ
Vaddå, vem är hennes hemliga kille? Sorry, förstår att det finns i tråden, men ni skriver för mycket!
Peter Thelenius. Sammanfattning: Som det presenterats i media, höll relationen med honom på att störa programmet Den rätte för Rosing. Så under programmets sändningstid har det legat lågt, men sedan har hon skamlöst fotograferat utsikter på blå morgonhimmel, kvittrande glad, mot huskroppar som omger hans lägenhet i Vasastan. Liksom interiörer inte stämt med hennes lägenhet i Blackeberg.
2009-04-19, 21:16
Medlem
Hon skriver i sin blogg att lördag kväll (igår) år hon o Kevin o lägger sig och i morse vaknar hon upp med sin stora kärlek. Vart tog Kevin vägen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in