2009-03-13, 15:46
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Det lär finnas ett ordspråk som lyder "De du slänger ut till andra får du alltid tillbaka".
Kanske stämmer? För först retades jag med Linda för "agenta", och vips hade jag själv gjort mig skyldig till "kennes".

(Och i en annan tråd har jag häromdagen råkat skriva "isig" istället för "i sig".
Usch, vad jag stör mig på (mina) stavfel... Finns det någon jourhavande moderator man kan ringa och bikta sig inför, tror ni?)

Det hela berodde varken på stress, slarv eller skum belysning.
Jag hade helt enkelt blivit sugen på snöänglar, så kranen kom förbi med lite pulvermix.

Det där med att "slänga ut o komma tillbaka" tror jag baserar sig på bumerangeffekten.

Finns inom new age en förkärlek för olika sätt att föra fram sina rön (och då givetvis i syfte att främst tjäna pengar) och just en bumerang är då populärt att ha som föremål.

Släng iväg en bumerang, o den kommer tillbaka!Om den nu inte fastnar i ett träd, nockar någon eller helt enkel bara störtar pga av fel teknik!

Annars kan ju Patsy suga på att "en lögn spricker förr eller senare", "allt är inte guld som glimmar" och "tomma tunnor skramlar mest"!

Kanske även, "den som gapar över mycket tappar oftast hela stycket" och så själva poängen...."kejsaren är naken"!
2009-03-13, 15:53
Medlem
Lindalovers avatar
Bilden av en utbränd Linda med gårshud

Patsys inlägg för dagen har fått en bild (varför envisas människan med att lägga in bilderna flera timmar efter inlägget publicerades?):

http://sv.tinypic.com/view.php?pic=10dh309&s=5

Är inte fönstersmygen väldigt lik den i bilden (se länk nedan) från lägenheten (antagligen hos Peter T) där Patsy firade jul?:

http://sv.tinypic.com/view.php?pic=35k4nkw&s=5

Nojig. Ja, jag vet att det låter som om kranen varit på besök även hos mig.

Men är ju bara väldigt nyfiken på vems stock som gav slabban det stela leendet på bilden ovan.
2009-03-13, 16:03
Medlem
jerros avatar
Vad har hon fått namnet bionda ifrån? Är det ett taget artistnamn? Är det en kortform för BionicLinda? Isåfall passande namn med tanke på alla fulhetsoperationer
2009-03-13, 16:04
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Det där med att "slänga ut o komma tillbaka" tror jag baserar sig på bumerangeffekten.

Finns inom new age en förkärlek för olika sätt att föra fram sina rön (och då givetvis i syfte att främst tjäna pengar) och just en bumerang är då populärt att ha som föremål.

Släng iväg en bumerang, o den kommer tillbaka!Om den nu inte fastnar i ett träd, nockar någon eller helt enkel bara störtar pga av fel teknik!

Annars kan ju Patsy suga på att "en lögn spricker förr eller senare", "allt är inte guld som glimmar" och "tomma tunnor skramlar mest"!

Kanske även, "den som gapar över mycket tappar oftast hela stycket" och så själva poängen...."kejsaren är naken"!

"What goes around comes around" =
"what you do to others will eventually come back to yourself".

Men Slabbeduskans version; "De du slänger ut till andra får du alltid tillbaka" låter ju som något talesätt bland dörrvakter.
2009-03-13, 16:06
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalover
Patsys inlägg för dagen har fått en bild (varför envisas människan med att lägga in bilderna flera timmar efter inlägget publicerades?):

http://sv.tinypic.com/view.php?pic=10dh309&s=5
Ed Hardy? Varför blev jag inte förvånad att sveriges äldsta fjortonåring bär Ed Hardy? Finns det någon över 20 som vågar visa sig ute med eländet?
2009-03-13, 16:09
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerro
Vad har hon fått namnet bionda ifrån? Är det ett taget artistnamn? Är det en kortform för BionicLinda? Isåfall passande namn med tanke på alla fulhetsoperationer

Det är så invecklat att förklara. Sök så skall du finna.
Men baseras på när Patsy skulle bli en världstjärna och klassa ut både Celine dion, barbara striesand och carola häggqvist!

Ett projekt som funkade lika bra som när hon satsade järnet för att bli statsminister!

Eller playboymodell, föreläsare, författare, flygvärdinna, proglamledare, trovärdig o seriös!
2009-03-13, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Det är så invecklat att förklara. Sök så skall du finna.
Men baseras på när Patsy skulle bli en världstjärna och klassa ut både Celine dion, barbara striesand och carola häggqvist!

Ett projekt som funkade lika bra som när hon satsade järnet för att bli statsminister!

Eller playboymodell, föreläsare, författare, flygvärdinna, proglamledare, trovärdig o seriös!

Du glömde när hon skulle bli porrstjärna...
2009-03-13, 16:12
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
"What goes around comes around" =
"what you do to others will eventually come back to yourself".

Men Slabbeduskans version; "De du slänger ut till andra får du alltid tillbaka" låter ju som något talesätt bland dörrvakter.

Det är nog hundrunkaren Stian som är "pappa" till detta uttryck.
Kanske bygger på hans intima relationer?

Dörrvakter.......
2009-03-13, 16:13
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Classique
Du glömde när hon skulle bli porrstjärna...

Visst ja! För mobiler, eller vad det var hon svamlade om!
2009-03-13, 16:20
Medlem
Lindalovers avatar
Citat:
Hade varit roligt att se Bionda utan smink någon som varit med om det? måste isåfall varit en fruktansvärd upplevelse!

Here you go

http://sv.tinypic.com/view.php?pic=2e5qph4&s=5
2009-03-13, 16:23
Medlem
Callass avatar
Citat:
Vad har hon fått namnet bionda ifrån? Är det ett taget artistnamn?
Är det en kortform för BionicLinda? Isåfall passande namn med tanke på alla fulhetsoperationer

Det var ett taget artistnamn. Någon för mig okänd (italiensk ?) artist hade det. När Linda skulle slå igenom som artisten Bionda - tog hon därför Bionda som sitt riktiga namn. På så vis skulle den första Bionda inte kunna hindra Linda från att kalla sig Bionda som artist.

Ungefär så tror jag det var.
2009-03-13, 16:24
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Ed Hardy? Varför blev jag inte förvånad att sveriges äldsta fjortonåring bär Ed Hardy? Finns det någon över 20 som vågar visa sig ute med eländet?

Bara för att visa min okunnighet....ed hardy?

Hennes hår ser verkligen risigt och utbränt ut!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in