Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Det lär finnas ett ordspråk som lyder "De du slänger ut till andra får du alltid tillbaka".
Kanske stämmer? För först retades jag med Linda för "agenta", och vips hade jag själv gjort mig skyldig till "kennes".
(Och i en annan tråd har jag häromdagen råkat skriva "isig" istället för "i sig".
Usch, vad jag stör mig på (mina) stavfel... Finns det någon jourhavande moderator man kan ringa och bikta sig inför, tror ni?)
Det hela berodde varken på stress, slarv eller skum belysning.
Jag hade helt enkelt blivit sugen på snöänglar, så kranen kom förbi med lite pulvermix.
Det där med att "slänga ut o komma tillbaka" tror jag baserar sig på bumerangeffekten.
Finns inom new age en förkärlek för olika sätt att föra fram sina rön (och då givetvis i syfte att främst tjäna pengar) och just en bumerang är då populärt att ha som föremål.
Släng iväg en bumerang, o den kommer tillbaka!Om den nu inte fastnar i ett träd, nockar någon eller helt enkel bara störtar pga av fel teknik!
Annars kan ju Patsy suga på att "en lögn spricker förr eller senare", "allt är inte guld som glimmar" och "tomma tunnor skramlar mest"!
Kanske även, "den som gapar över mycket tappar oftast hela stycket" och så själva poängen...."kejsaren är naken"!