2009-03-13, 12:57
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Alexander hette så förr. Han kommer från Åmotsfors, nära gränsen mot Norge. Stian är ett vanligt norskt namn.
Så han har gått från grisstia till tvestjärt/earwig. Passande iofs.
2009-03-13, 13:02
Medlem
Lindalovers avatar
B]Underbart! [/b]
Linda Rosing, 2009-03-13 12:15
Solen skiner och jag mår bra. Hade en trevlig kväll igår med Alex. Vi var på "NEJ ÄR NEJ! mot kvinnovåld på fryshuset. Väldigt intressant att höra olika kvinnors kamp mot mans våldet. Det var både sorgligt och glamor. Många bra artister sjung. Men den som fick mig att få gårshud var Sibel. Den lilla tjejen med den enorma rösten. Jag fick rysningar i hela min kropp när hon sjung. Herregud vad den tjejen kan sjunga. Det var bland det bästa jag någonsin hört. Det var första gången jag hörde henne live och det kommer inte vara den sista det kan jag lova er. Det slutade kl:21:00 och då sa Alex och jag hejdå och jag åkte hem.[/quote]

Undrar om gårshud är vanligt att få då man är utbränd?
2009-03-13, 13:03
Medlem
Lindalovers avatar
Underbart!
Solen skiner och jag mår bra. Hade en trevlig kväll igår med Alex. Vi var på "NEJ ÄR NEJ! mot kvinnovåld på fryshuset. Väldigt intressant att höra olika kvinnors kamp mot mans våldet. Det var både sorgligt och glamor. Många bra artister sjung. Men den som fick mig att få gårshud var Sibel. Den lilla tjejen med den enorma rösten. Jag fick rysningar i hela min kropp när hon sjung. Herregud vad den tjejen kan sjunga. Det var bland det bästa jag någonsin hört. Det var första gången jag hörde henne live och det kommer inte vara den sista det kan jag lova er. Det slutade kl:21:00 och då sa Alex och jag hejdå och jag åkte hem.[/quote]

2009-03-13, 13:17
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
"sjung"? Åh herregud.

Hon stavar alla (?) former av ordet "sjunga" konsekvent med "u" - precis som hon uttalar det.
Roligast var när hon på Hanky-tiden blev tillrättavisad för detta. Flera personer skrev i kommentarsfältet: "Sjöng, stavas det".
Då "rättade" Linda hela texten, så att det även blev: "Här sjönger vi allsång" (typ).
2009-03-13, 13:37
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalover

Citat:
Men den som fick mig att få gårshud var Sibel. Jag fick rysningar i hela min kropp.....

Det slutade kl:21:00 och då sa Alex och jag hejdå och jag åkte hem.

Ja, det låter onekligen sjukt...
Patienten går ju mycket. Kan det ha något med powerwalks att göra, hudvalkar i händerna efter gåstavarna?

Märk väl att hon avbröt kvällen tidigt också.
2009-03-13, 13:45
Medlem
jojjemas avatar
Stian Andreas Alexander Ervik Krutå(s)

Linda Rosing, född Linda Maria Elisabeth Gedin den 21 januari 1974 i Västerås.
2009-03-13, 14:38
Bannlyst
Fan vad Linda Rosing har utvecklats sen Big Brother, jag följer hennes nya serie och måste säga att jag är positivt överraskad.

Hon var lite ung & naiv i Big Brother huset, men här får man se bilden av henne som en väldigt begåvad person.

Jag tror att Bobby har haft en stor inverkan på Lindas nya och bättre jag. Man ser verkligen vilken förebild han måste vara för henne. Hans sätt att föra diskussion och hålla i programmet är lysande. Han bär upp det så bra.

Jag trodde i början att det här skulle bli ett fiasko, med killar som sökte bara för att få lite tv-tid. Men nej så fel jag kunde ha, det här är killar som är genuint intresserade av Lindas personlighet.

De gör allt för att få Lindas uppmärksamhet, den uppmärksamhet hon förtjänar. Man märker ju deras intresse genom den stora rivaliteten som byggts upp.

Vissa deltagare jämför henne med en brödbit, och vissa säger att hon duger för en helg. Men jag tycker man ska se förbi detta och se vilken tur Linda egentligen har.
2009-03-13, 14:46
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Hon stavar alla (?) former av ordet "sjunga" konsekvent med "u" - precis som hon uttalar det.
Roligast var när hon på Hanky-tiden blev tillrättavisad för detta. Flera personer skrev i kommentarsfältet: "Sjöng, stavas det".
Då "rättade" Linda hela texten, så att det även blev: "Här sjönger vi allsång" (typ).

Jag vet att jag inte borde bli chockerad över Lindas språkmissbruk, men det här är bara pinsamt. Jag har en vän som är dyslektiker och han stavar fan bättre än henne!

Don - tack för skrattet!
2009-03-13, 15:12
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalover
B]Underbart! [/b]
Solen skiner och jag mår bra. Hade en trevlig kväll igår med Alex. Vi var på "NEJ ÄR NEJ! mot kvinnovåld på fryshuset. Väldigt intressant att höra olika kvinnors kamp mot mans våldet. Det var både sorgligt och glamor. Många bra artister sjung. Men den som fick mig att få gårshud var Sibel. Den lilla tjejen med den enorma rösten. Jag fick rysningar i hela min kropp när hon sjung. Herregud vad den tjejen kan sjunga. Det var bland det bästa jag någonsin hört. Det var första gången jag hörde henne live och det kommer inte vara den sista det kan jag lova er. Det slutade kl:21:00 och då sa Alex och jag hejdå och jag åkte hem.

Undrar om gårshud är vanligt att få då man är utbränd? [/quote]

I Lindaland, ja!

Annars fick hon väl gåshud då hon visste att hon skulle få både kola och stock!

Därav den tidiga hemgången!

Och vem är anal fems nye boss?
Någon som oxå anser Patsy vara det nya svaret på Lennart Hyland?
2009-03-13, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonJohnson
Fan vad Linda Rosing har utvecklats sen Big Brother, jag följer hennes nya serie och måste säga att jag är positivt överraskad.

Hon var lite ung & naiv i Big Brother huset, men här får man se bilden av henne som en väldigt begåvad person.

Jag tror att Bobby har haft en stor inverkan på Lindas nya och bättre jag. Man ser verkligen vilken förebild han måste vara för henne. Hans sätt att föra diskussion och hålla i programmet är lysande. Han bär upp det så bra.

Jag trodde i början att det här skulle bli ett fiasko, med killar som sökte bara för att få lite tv-tid. Men nej så fel jag kunde ha, det här är killar som är genuint intresserade av Lindas personlighet.

De gör allt för att få Lindas uppmärksamhet, den uppmärksamhet hon förtjänar. Man märker ju deras intresse genom den stora rivaliteten som byggts upp.

Vissa deltagare jämför henne med en brödbit, och vissa säger att hon duger för en helg. Men jag tycker man ska se förbi detta och se vilken tur Linda egentligen har.

De flesta här instämmer nog med dig! Fan vad Rosing har utvecklats och vilka trevliga grabbar i programmet!
2009-03-13, 15:20
Medlem
Callass avatar
Apropå stavfel:

Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Jag vet att jag inte borde bli chockerad över Lindas språkmissbruk, men det här är bara pinsamt.
Jag har en vän som är dyslektiker och han stavar fan bättre än henne!
Det lär finnas ett ordspråk som lyder "De du slänger ut till andra får du alltid tillbaka".
Kanske stämmer? För först retades jag med Linda för "agenta", och vips hade jag själv gjort mig skyldig till "kennes".

Citat:
...Linda Rosings bäste vän, som dessutom är dejtingrådgivare i kennes program...
(Och i en annan tråd har jag häromdagen råkat skriva "isig" istället för "i sig".
Usch, vad jag stör mig på (mina) stavfel... Finns det någon jourhavande moderator man kan ringa och bikta sig inför, tror ni?)

Det hela berodde varken på stress, slarv eller skum belysning.
Jag hade helt enkelt blivit sugen på snöänglar, så kranen kom förbi med lite pulvermix.
2009-03-13, 15:40
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Det lär finnas ett ordspråk som lyder "De du slänger ut till andra får du alltid tillbaka".
Kanske stämmer? För först retades jag med Linda för "agenta", och vips hade jag själv gjort mig skyldig till "kennes".

(Och i en annan tråd har jag häromdagen råkat skriva "isig" istället för "i sig".
Usch, vad jag stör mig på (mina) stavfel... Finns det någon jourhavande moderator man kan ringa och bikta sig inför, tror ni?)

Det hela berodde varken på stress, slarv eller skum belysning.
Jag hade helt enkelt blivit sugen på snöänglar, så kranen kom förbi med lite pulvermix.

Att slå på fel tangent eller göra ett stavfel händer oss alla, men inte i den utsträckningen som det sker i Lindas blogg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in