2009-01-21, 09:29
Medlem
TheZoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerk
Linda fyller 35 år idag och får dagens utrymme på Familjesidan i Dagens Nyheter.

Faktarutan
Blir inte klok på om det ska vara seriöst menat eller om vi ser lite ironi här?
2009-01-21, 10:32
Medlem
MaeWests avatar
Skattemyndigheten vet om att hon tjuvbor hos ButtBoy Bobby. Antingen tycker de synd om skatan, eller så har hon någon form av kvarskrivning.
Bor man på nb i en skabbig förort, så kanske det är klokt tänkt.

Att skatan bor i Blackan vet väl halva världen vid det här laget. Eller Wallingatan?

Träffade några tatuerare nyligen! De tyckte synd om snubben som hade varit tvungen att kleta på skatan!

Och abbonerad lokal! Med "alla" sina vänner! På en Onsdag! Som ett barnkalas! Gästlista som BoyButten sammanställt! Någon mer än jag som gissar på ett hak fyllt med en massa bögar och transor?

För inte är väl några kvinnor med äkta siliconbröst bjudna? Och hon soulmiiiten? Som antagligen fick respass för att Patsy såg sig förbigången? Eller att hon hade ett osunt intresse för att umgås med sina barn?
Som vi vet så är Patsy allergisk mot barn. Speciellt döttrar!

Oh....så rörd jag blir! Den importerade fake-transan från västerås har shoppat, inte en, utan T V Å dyyyyyra klänningar! Yezz o high five!

Because she is worth it!

Smakar svala, vill jag lova! Kommit upp sig i smöret, vill jag lova!
Den ena skall hon ha på sitt barnkalas för speciellt inbjudna bögisar och den andra skall hon ha när hon testar pitt i turkiet!

Patsy i Turkiet!
2009-01-21, 10:51
Medlem
roras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonatahn
Tycker jag inte är någon bra ide!
Lura inte i dottern att bloggande är något att satsa på.

Det måste finnas bättre sätt att komma åt Linda.

Jag tycker att Linda verkar vara bland det mest korkade som gått i ett par skor, men jag måste fråga, varför skulle man vilja komma åt henne? Hon är ju helt harmlös, jag tycker att det vore bättre att ägna sin kreativitet åt andra saker.
2009-01-21, 11:43
Medlem
z2joiss avatar
Nu kunde jag inte hålla mig längre. Lindas hyllningsartikel i DN tangerar ju Liza Marklunds Gömda i sanninghalt.

Liten analys:

Linda Rosing var elitgymnast mellan 7 och 11 års ålder.
Det är ju helt fantastiskt. Tänk att vi inte minns henne från OS eller VM. Kineserna brukar ju ändå vara typ tonåringar när de börjar tävla på elitnivå.
Med de kunskaperna i bagaget borde hon ju kunna göra världens trix på strippstången.

Motto: "Behandla andra som du själv vill bli behandlad."
Visserligen har hon snott citatet från Bibeln, men hon kan ju inte tycka särskilt mycket om sig själv om man ser hur hon behandlar t ex sin dotter.

Okänd talang: "Jag är bra på att läsa av människor."
Först tänkte hon säga att hon var bra på att suga av människor, men så kom hon på att den talangen inte är särskilt okänd. Då kom hon att tänka på att hon faktiskt är bra på att förstå handlingen i engelska filmer. Alltså, hon kan inte språket, och hon klarar inte av att se en film och läsa textningen samtidigt. Därför är hon ganska bra på att ändå fatta det mesta av vad filmen handlar om.

Veckans kontradiktion: "Många tror att jag är en diva och dömer mig efter mitt utseende. Men jag står för alla mina sidor, jag vågar vara mig själv och se ut som jag gör."
Då ska vi se. Många tror att hon är en diva, men hon står för det. Många dömer henne efter utseendet, men hon står för hur hon ser ut. Eller, hon står för pengarna till plastikkirurgen? Då hon är missnöjd med hur hon egentligen ser ut. Fast bara den sidan kan hon inte stå för, fast hon står för alla sidor av sig själv. Samtidigt som hon beksriver sig själv som ödmjuk och jordnära.

Bor: I Bromma. Jodå, Blackeberg hör till Bromma. Det finns höghus på Lidingö också...

Hon beskriver sig själv som impulsiv. I nästa mening säger hon att det är helt ok att göra plastikingrepp när man är 35, men inte under 25. För i den åldern är man så... impulsiv. Man måste tänka sig för två gånger nämligen.

Hennes blogg har 70.000 unika besökare i veckan, säger hon. Att blogga är som terapi för själen. Jag har en känsla av att terapin för själen egentligen består av uppmärksamheten kring hennes ego.

Jag skulle kunna tänka mig att arbeta med människor, säger Linda. "Jag är intresserad av människors beteenden och är bra på att lyssna. Men jag är en offentlig person så det går inte."
Där hängde jag inte med riktigt i resonemanget.

Om kändisskapet och att vara mamma: "Mina barn är uppvuxna med det och vana. Ena veckan är jag mamma och lever ett lugnt liv, andra veckan är jag kändis. "
Här är en snygg undanmanöver. Barnen är vana vid publicitet eftersom de är vana... Och sedan berättar tanten i nästa mening att hennes dotter vill bli psykolog. Här ringer inga varningsklockor? Nej, det kan vi inte begära då hon fortsätter med att "Kevin är lik mig, en riktig teaterapa. Jag vill att han ska bli plastikkirurg, men han vill bli skådespelare." Undrar varför hon vill att hennes son ska bli plastikkirurg? Nåväl, han är ju lik henne och för att bli det måste man först bli läkare. Så det blir inget av med en saken.

Bimbon själv förklarar hur hon blivit den hon är genom att berätta att samtidigt som hon var en elvaårig elitgymnast drömde hon om att bli fotomodell. Men pojkarna i klassen mobbade henne och sa att hon var en planka. Nu förstår kanske alla mobbare varför det är så farligt med mobbning. Man skapar monster.

PS Hittade ingen länk till DN:s familjesida på nätet. Men den färska bilden på henne intill artikeln bekräftar vad vi alla vet. Hon är numera en karbonkopia av den rikiga Patsy. Riktigt skrämmande faktiskt.
2009-01-21, 11:59
Medlem
dempa69s avatar
Finns en artikel i Helsingborgs Dagblad med! Antar att det är ungefär samma som i DN.
http://hd.se/familj/2009/01/20/linda-rosing-bryter-gamla-moenster/
2009-01-21, 12:23
Medlem
Idag fyller jag 35 år......!
Linda Rosing, 2009-01-21 09:46
Tack alla underbara väner och min familj som har skickat alla grattis sms till mig. I morse när jag vaknade och slog på min mobil så hade jag fått jätte många Grattis sms. Så idag är det min dag och nu på morgonen ska jag till Bobbys Hårstudio och färga min utväxt och sen ska jag snygga till mina naglar. Så nu måste jag skynda iväg. Ikväll blir det en middag med familjen. Och om en vecka då smäller det till och då blir det partaj för hela slanten,hahahaha. Jag gjorde en intervjuv med DN förra veckan ang min 35 års dag. Och det skulle stå i dag så det ska jag kolla in. Puss!
2009-01-21, 12:38
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nvmd
Idag fyller jag 35 år......!
Linda Rosing, 2009-01-21 09:46
Tack alla underbara väner och min familj som har skickat alla grattis sms till mig. I morse när jag vaknade och slog på min mobil så hade jag fått jätte många Grattis sms. Så idag är det min dag och nu på morgonen ska jag till Bobbys Hårstudio och färga min utväxt och sen ska jag snygga till mina naglar. Så nu måste jag skynda iväg. Ikväll blir det en middag med familjen. Och om en vecka då smäller det till och då blir det partaj för hela slanten,hahahaha. Jag gjorde en intervjuv med DN förra veckan ang min 35 års dag. Och det skulle stå i dag så det ska jag kolla in. Puss!

VAD är egentligen hennes "familj"?

Och mellan Wallingatan och ButtBoys studio är det inte många steg!

Och hur blir det med det "mobila bloggandet"?

Och om en vecka då smäller det till och då blir det partaj för hela slanten,hahahaha Som Alex noterat, hon asgarvar själv åt sitt kommande barnkalas, det lilla omogna livet!
"Jädrans, vilken smäll det blir i gaystockholm! Fake-transan från västerås inleder det kroppsliga raset med ett gigantiskt barnkalas!"
2009-01-21, 13:12
Medlem
Trollmors avatar
Den där nageltjejen hon har kan ju inte vara mycket att ha.
Hon springer ju där jämt. Verkar vara usel kvalitet på nageljobben.
2009-01-21, 14:19
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linda Rosing
"Jag är bra på att läsa av människor."

Så bra att hon inte ens märkte att hennes dotter mådde hemskt dåligt och kuggade i varenda ämne? Fast det är nog svårt att läsa av någon som man aldrig träffar...
2009-01-21, 15:11
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Så bra att hon inte ens märkte att hennes dotter mådde hemskt dåligt och kuggade i varenda ämne? Fast det är nog svårt att läsa av någon som man aldrig träffar...
Klart pyskologämne.
2009-01-21, 15:15
Medlem
Dagens första blombuket
Linda Rosing, 2009-01-21 14:41
Dom här vackra blommorna fick jag från sara,andreas och resten av vännerna på kanal5. Visst är dom fina!

http://sv.tinypic.com/view.php?pic=uwuwy&s=5
2009-01-21, 17:38
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dempa69
Finns en artikel i Helsingborgs Dagblad med! Antar att det är ungefär samma som i DN.
http://hd.se/familj/2009/01/20/linda-rosing-bryter-gamla-moenster/

Oooh boy...

Citat:
– Det är värre för en tjej som gillar att gå ut och som dessutom har barn. Då är hon en dålig mamma fastän normala mammor faktiskt gör det. Och pappor som går ut får aldrig någon skit.

Det är inget fel att föräldrar går ut lite då och då och roar sig. Men när man går ut så mycket att man knappt är hemma medan ens 14-åriga dotter kuggar i varje ämne, så kanske man borde se över sina prioriteter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in