2005-12-07, 03:14
Medlem
Jag är ganska säker på att räsersvensken har fel och calle-willem ligger närmare sanningen. Det hela faller ju på sin egen orimlighet. Säg att det "bara" skulle spenderats 500 000 kr i vanliga annonser på Linda och pokerhistorian så skulle det antaligen rendera minst lika mycket artiklar om ämnet.

F.ö. har ju Linda R en speciell journalist på en kvällstidning som hon ringer så fort hon vill ha ut en nyhet... Någon som vågar sig på en gissning på vilken tidning och vilken "journalist"?
2005-12-07, 04:17
Medlem
apskeletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norma Jean Bell
Jag är ganska säker på att räsersvensken har fel och calle-willem ligger närmare sanningen. Det hela faller ju på sin egen orimlighet. Säg att det "bara" skulle spenderats 500 000 kr i vanliga annonser på Linda och pokerhistorian så skulle det antaligen rendera minst lika mycket artiklar om ämnet.

F.ö. har ju Linda R en speciell journalist på en kvällstidning som hon ringer så fort hon vill ha ut en nyhet... Någon som vågar sig på en gissning på vilken tidning och vilken "journalist"?

fan, det var svårt vad var det? nian, nunan, pyrtet,fejan, trynet, jag-ser-så-här-glad-ut-för-jag-har-en-batong-i-arslet? nä jag ger upp, vem
2005-12-07, 07:19
Medlem
MajkenKenmajs avatar
Tror inte ett dugg på detta.
Men det gör jag inte på tomten heller och han kommer ju bevisligen den 24:e december år ut och år in.
2005-12-07, 07:46
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Racing-swe
Slantarna räcker till, se nedan

5 st klockor av märke och modell, Rolex GMT 2 i helguld "engströms ur"
8 st Go kart sport 2000 "Birel"
3 st Gaggenau kyl/frys America med ismaskin
1 st porsche 911 RSR från år 1998
1 st X-trac 6-växlad sekventiell växellåda med spakställ,

Nu ska det väll vara lite lättare att räkna ut vad summan är! eller?

Du precisera dig bättre, är det Rotax eller IAME-motorer till kartarna?
Dunlop DCM eller Bridgestone YGK?
Ingår det Alfano till alla 8?
Har dom slängt in Tillet T8-stolar också?
2005-12-07, 08:01
Medlem
Det är väl ingen som tror på att någon firma betalar en krona till någon som gör jobbet gratis?
2005-12-07, 09:06
Medlem
groovesnus

Förlåt jag glömde skriva att den är komplet, klart att det är Alfano på alla 8, Järfälla 1.38.22 som bäst,
2005-12-07, 09:09
Medlem
besservissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totte
Det är väl ingen som tror på att någon firma betalar en krona till någon som gör jobbet gratis?

Jag måste hålla med dig om att det hela låter väääääldigt långsökt. Varför inte hosta upp dessa pengar på en "riktig" reklam kampanj istället för att riskera en massa "badwill" skriverier?
Jag kan ju givetvis inte sitta här och påstå att det inte är sant, men jag tvivlar skarpt.
2005-12-07, 09:14
Medlem
bonapartes avatar
Ett par millar är ganska billigt för lite exponering. En helsida i expressen kostar drygt 3-4 hundra tusen. Desutom anses en artikel vara värd mer än 10 annonser vad gäller intresse från allmänheten. Jag fattar f.ö inte hur så många kan ha misat att hon jobbar för Redbet, tycker att det har varit rätt svårt att undvika och jag är ingen Lindafantast som ni andra
Men är det som ni säjer att alla har missat att det är Redbet som ligger bakom så antar jag väl att det har varit ett misslyckat fösök.
Frågan är bara är det inte ännu äckligare om hon gjorde det för pengarna?
Från ett kärlekskrankt våp till en kallhamrad hoe liksom.
2005-12-07, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonaparte
Ett par millar är ganska billigt för lite exponering. En helsida i expressen kostar drygt 3-4 hundra tusen. Desutom anses en artikel vara värd mer än 10 annonser vad gäller intresse från allmänheten. Jag fattar f.ö inte hur så många kan ha misat att hon jobbar för Redbet, tycker att det har varit rätt svårt att undvika och jag är ingen Lindafantast som ni andra
Men är det som ni säjer att alla har missat att det är Redbet som ligger bakom så antar jag väl att det har varit ett misslyckat fösök.
Frågan är bara är det inte ännu äckligare om hon gjorde det för pengarna?
Från ett kärlekskrankt våp till en kallhamrad hoe liksom.

Det får ju en människa att osökt undra vad Per Gessle gjorde för att få 8-10 sidor med gratisreklam VARJE DAG i båda kvällstidningarna han drog omkring med Gyllene Tider sist.
2005-12-07, 09:26
Medlem
bonapartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totte
Det får ju en människa att osökt undra vad Per Gessle gjorde för att få 8-10 sidor med gratisreklam VARJE DAG i båda kvällstidningarna han drog omkring med Gyllene Tider sist.

Han gjorde inget, han skickar Micke Syd för all "dirty work".
2005-12-07, 09:54
Medlem
Men är det bara jag som känner den lätta doften av gammal hederlig "damage control" här?
1: frk Rosing blir lite hormonförvirrad och flyr det lyckliga hemmet.
2: hon ångrar sig och återvänder hem.
3: "Vi låtsas att vi fick betalt för det, då framstår vi som smarta istället för tragiska." Alla spar ansikte. En kompis läcker det till media, medan de inblandade naturligtvis måste neka. Kanske reggar man sig också på något forum i november och pushar tesen där, vad vet jag?
Varför skulle de annars återförenats EFTER att den där söndagsbilagan gått i tryck, men INNAN den kommit ut i handeln? Aftonbladet blev ju sura, vilket knappast är önskvärt. Det hade varit hur enkelt som helst att istället återförenas på måndagen. Ergo: en efterhandskonstruktion.
2005-12-07, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peppe987
Men är det bara jag som känner den lätta doften av gammal hederlig "damage control" här?
1: frk Rosing blir lite hormonförvirrad och flyr det lyckliga hemmet.
2: hon ångrar sig och återvänder hem.
3: "Vi låtsas att vi fick betalt för det, då framstår vi som smarta istället för tragiska." Alla spar ansikte. En kompis läcker det till media, medan de inblandade naturligtvis måste neka. Kanske reggar man sig också på något forum i november och pushar tesen där, vad vet jag?
Varför skulle de annars återförenats EFTER att den där söndagsbilagan gått i tryck, men INNAN den kommit ut i handeln? Aftonbladet blev ju sura, vilket knappast är önskvärt. Det hade varit hur enkelt som helst att istället återförenas på måndagen. Ergo: en efterhandskonstruktion.

Någon med en smula strategiskt tänkande kanske hade gått i hamn med en sådan plan, men knappast Frk. Rosing.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in