2008-08-22, 19:29
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
Nu är det bevisat! Linda är iskall och beräknande.
Dagens ankrubrik:

Nu ska på en Intervjuv!
Published: Idag, 14:53

Dagens anka:

Mötet gick bra i morse och lunch mötet med.
Och nu ska jag göra en intervjuv och plåtning för
en tidning.
Återkommer sen,,,,,

Hur fan kan man skriva sådär fattigt? Svaret är att det kan man inte. Jag menar på att fröken kajsa skriver sådär medvetet för att locka såna som oss till sin blogg. Hon spelar således dum för att tjäna pengar. För tänk er om hon skulle börja skriva på korrekt svenska om sina intressanta dagar, det skulle hon tappa minst 70-80 % trafik på. Men jag har säkert fel, hon ÄR kanske så dum att hon skriver sådär fattigt och sådär fel och jag antar att hon tycker inlägget är fasligt intressant

Vi brukar vara överens du och jag ang Farmor men nu är jag totalt väck. Hur kan det inlägget visa att hon är kall och beräknande?

Med tanke på vad hon säger i offentlighetens ljus och det inkluderar bloggen så misstänker jag att hon är betydligt dummare IRL bland sina vänner, nära och kära. Där ma känner sig trygg kan man släppa efter lite och behöver inte anstränga sig så mkt. Det hon skriver/säger är nog väldigt noga genomtänkt för att låta så bra som möjligt.

Just DET inlägget kanske hon inser att det inte är så fasligt intressabt men det kommer ett inlägg till, lika andefattigt men med innehållande en ursäkt och lam förklaring. Det har vi sett förr och jag tvivlar inte på en upprepning. Hon är bra på upprepningar förövrigt.
.
2008-08-22, 20:47
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissTaken
Vi brukar vara överens du och jag ang Farmor men nu är jag totalt väck. Hur kan det inlägget visa att hon är kall och beräknande?

Med tanke på vad hon säger i offentlighetens ljus och det inkluderar bloggen så misstänker jag att hon är betydligt dummare IRL bland sina vänner, nära och kära. Där ma känner sig trygg kan man släppa efter lite och behöver inte anstränga sig så mkt. Det hon skriver/säger är nog väldigt noga genomtänkt för att låta så bra som möjligt.

Just DET inlägget kanske hon inser att det inte är så fasligt intressabt men det kommer ett inlägg till, lika andefattigt men med innehållande en ursäkt och lam förklaring. Det har vi sett förr och jag tvivlar inte på en upprepning. Hon är bra på upprepningar förövrigt.
.

Vi är givetvis fortfarande rörande överens angående Queen Botox (och mycket annat säkerligen) Dock kanske detta inte framgår då min förvirring tar överhanden. Det jag ville försöka få fram var att hon helt sonika spelade dum för att få besök till sin blogg då ingen serös människa skulle göra det annars (förutom hennes "fans" vilka är lätträknade) Således skulle hon bli en iskall och beräkande businesswoman. Men sen kom jag på det absurda i det påståendet och skrattade åt mig själv ett tag. Hon ÄR helt sonika så andefattig i sitt skrivande. Och upprepande givetvis
2008-08-23, 11:03
Medlem
En fråga!

Är det någon som vet hur det kommer sig att dottern Melissa har flyttat hem till Linda nu på heltid?
De har ju inte haft någon kontakt alls tidigare.
2008-08-23, 11:36
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
Vi är givetvis fortfarande rörande överens angående Queen Botox (och mycket annat säkerligen) Dock kanske detta inte framgår då min förvirring tar överhanden. Det jag ville försöka få fram var att hon helt sonika spelade dum för att få besök till sin blogg då ingen serös människa skulle göra det annars (förutom hennes "fans" vilka är lätträknade) Således skulle hon bli en iskall och beräkande businesswoman. Men sen kom jag på det absurda i det påståendet och skrattade åt mig själv ett tag. Hon ÄR helt sonika så andefattig i sitt skrivande. Och upprepande givetvis

Bra det!

Jag tror vi kan konstatera att hon inte spelar dum, hon ÄR dum. Iskall beräkning är något hon inte förstår innebörden av fullt ut. Hon kör med varianten: "om jag säger att jag älskar mina barn så kommer läsarna att tro att jag älskar mina barn och så kommer de gilla mig och tycka att jag är schnygg". Det ligger på den nivån för henne.

Det var nog jag som inte var med där bara. Jag har mål i munnen så jag kan få veta om jag fattat fel så det är ju bra.
.
2008-08-23, 11:43
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cybersessan
Är det någon som vet hur det kommer sig att dottern Melissa har flyttat hem till Linda nu på heltid?
De har ju inte haft någon kontakt alls tidigare.

De har haft kontakt lite då och då och om JAG fattat det rätt så har Melissa varit väldigt mkt med Farmor under sommaren och fått uppleva en massa roligheter. På nåt sätt har de lyckats övertyga pappan till Melissa att det är bäst för Melissa att bo hos Farmor. Fråga mig inte hur - det är en gåta hur han kan ha köpt några argument alls och gått med på detta.

Å andra sidan är Melissa 14 år så han kanske inte har alltför mkt att säga till om när hon har rätt att önska själv. Det är partyparty hela tiden med Farmor och som att umgås med bästa vännen. Jag hoppas att Melissa tillslut inser att det finns mer i livet än att kämpa för att bli en kändis, om inte så har vi om några år en Farmor till modell yngre då!
.
2008-08-23, 11:51
Medlem
MissTakens avatar
Del ur inllägg:

"Jag har inte gjort annat än sprungit runt på olika möten.
Och pratat i mobilen och bokat in olika saker som jag
ska göra framöver.
För er som inte vet och tror,, så är det väldigt psykologisk
jobbigt att ägna en heldag åt att prata ingående om sig själv.
Och om vilka mål och framtidsplaner jag har,,,suck!
Det är som värsta psykolog samtalet. Snacka om att
gräva i sig själv. Det låter som ett lyxproblem för er som inte
är vana med sånt här. Men det är det inte kan jag lova.
Man blir helt jävla slut,jag lovar. Men visst det är själv valt.
Men vad gör man inte för att göra det bättre för sig själv."

Jag förstår inte riktigt det jobbiga. Efter 6 år av medialiv med intervjuer och frågor om framtidsplaner och mål så är det jobbigt? Hur kan det vara jobbigt att kvacka fram samma sak hon sagt i 6 års tid? Det är väldigt få intervjuer som INTE är kopior på tidigare, det är väl i princip bara de intervjuer som gjorts vid hennes helseriösa satsningar som att bli politiker och vid kamelbröllopet som varit lite avvikande.

Dessutom så tror jag inte ett dugg på att hon lider av att tala om sig själv hela dagarna, det är ju hennes favoritämne och har alltid varit. Narcissistisk personlighet ni vet.

Göra det bättre för sig själv? Hur funkar det för henne? Av alla möten hon går på så verkar en promille generera i något och detta något är en liten intervju där journalisterna frågar om framtidsplaner och mål. Nisse! Var är du?!
.
2008-08-23, 11:54
Medlem
Tolvans avatar
Hennes glamorösa möten kanske är hos olika psykologiska utvärderare fast det kan hon ju inte skriva i bloggen.
Senast redigerad av Tolvan 2008-08-23 kl. 12:00.
2008-08-23, 11:58
Medlem
Tack för det snabba svaret MissTaken!
14 år, Stockholm och party asså det är ju döhäftigt
Sedan spelar det tydligen ingen roll till vilket pris.
2008-08-23, 11:59
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Hennes glamorösa möten är hos olika psykologiska utvärderare fast det kan hon ju inte skriva i bloggen.

Haha, skulle inte förvåna mig ett dugg om du har rätt ärligt talat! Kanske en del av dealen för att Melissa ska få bo hos henne? *konspirerar vidare*
.
2008-08-23, 12:00
Medlem
Citat:
Hur funkar det för henne? Av alla möten hon går på så verkar en promille generera i något och detta något är en liten intervju där journalisterna frågar om framtidsplaner och mål. Nisse! Var är du?!
.

Ja, jag måste verkligen hålla med och fråga samma sak, vad händer med alla intervjuer och möten hon går på?
Jag kollar visserligen inte damtidningarna och de mest eländiga skvallerblaskorna, är det där hon figurerar?
Tror också att det är ett misstag av henne att beklaga sig över att hon "jobbar" så hårt. Får nog även hennes mest hängivna beundrare, antagligen hårt jobbande, enstamstående mammor på riktigt, att må lite illa...

Nisse, sätt igång!
2008-08-23, 12:01
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Haha, skulle inte förvåna mig ett dugg om du har rätt ärligt talat! Kanske en del av dealen för att Melissa ska få bo hos henne? *konspirerar vidare*
.
Hmm, jag glömde ett "kanske" i texten men det kanske var någon form av freudiansk felsägning av det undermedvetna
2008-08-23, 12:02
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cybersessan
Tack för det snabba svaret MissTaken!
14 år, Stockholm och party asså det är ju döhäftigt
Sedan spelar det tydligen ingen roll till vilket pris.

Vassego!

Att Melissa inte inser priset är förståeligt, hon är 14. Att Farmor inte inser priset är klart som korvspad med tanke på alla kemiska reaktioner som skapat kaos och förödelse bland hjärncellerna. Men att pappan inte fattar...stackars Melissa.
.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in