2008-07-20, 02:25
  #2761
Medlem
Racooons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Varför äter inte människan rött kött?

Inte undra på att frk botox lider av hjärnsläpp och grov västerås-svenska.

Jag gillar själv inte rött kött,men äter trots detta,rött kött 2-3 ggr/v för att få i mig livsviktiga aminosyror och proteiner som inte går att få i sig artificiellt.

Speciellt viktigt om man tränar och även vill kunna tänka klart!

Edit:Såg nu att människan på fullt allvar anser fläsk vara nötkött!

Hon ÄR mentalt efterbliven!

Noterade också detta, men det bekräftar bara att hon inte har en aning om vad hon pratar om. Hennes kost- och dietråd är rena löjan.

Titta bara på hennes axelparti, inklusive nyckelbenen. Man behöver inte vara fysiolog för att konstatera fel kosthållning där. Hon kommer inte få uppleva sin 50-årsdag med den inställningen till kost och motion.
__________________
Senast redigerad av Racooon 2008-07-20 kl. 02:28.
2008-07-20, 02:49
  #2762
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Racooon
Noterade också detta, men det bekräftar bara att hon inte har en aning om vad hon pratar om. Hennes kost- och dietråd är rena löjan.

Titta bara på hennes axelparti, inklusive nyckelbenen. Man behöver inte vara fysiolog för att konstatera fel kosthållning där. Hon kommer inte få uppleva sin 50-årsdag med den inställningen till kost och motion.


Jag anser att hon går på någon form av "dietpiller"!

Och som du säger,hon har inte en susning om vare sig träning eller kost.

Men i LindaLand är nog hennes sätt att "ta hand om sin kropp"det mest ultimata som finns,och snart har vi nog henne struttandes i en hälsokanal nära oss vanliga dödliga!
Käkandes skumbollar(som enligt Linda består av endast äggvita=nyttigt),kycklingfile(istället för fläsk som är rött kött)och sveriges mest kända och mastigaste räktjosan från TureStureDrule!

Givetvis i största seriösitet och med lite lätt sponsring och ledsagning av Frk Botox härdade föräldrar!
2008-07-20, 10:17
  #2763
Medlem
Fru Fossils avatar
Vad gör jag med mina kläder?
Published: 9 minuter sedan


Med två barn blir det mycket tvätt?


Som vanligt så höll jag på och fixade till sent inatt.
Nu har jag rensat alla mina och barnens kläder.
Det blev en hel svart soppsäck som jag ska ge bort.

Är det någon som vet vart jag kan lämna kläderna?
För det skulle vara synd att slänga dom.

Sen jag flyttade hit så har jag inte hunnit med att
tvättat.
Så igår var jag och min mamma och kollade in
tvättstugan här.

Herregud! säger jag,det var inte det lättaste.
Hela tvättsystemet var helt nytt.
Jag har aldrig sett sånt här avancerat system.

Det påminde om när man köper tunnelbane biljett
i London,suck.
Allt i touchknappar och datastyrt.

Ja,ja jag ska iallafall tvätta nu kl:13.
Vi får väl se hur det går,suck!

Men jag brukar lära mig fort så det här bör väl gå
det med.
Jag får väl fråga någon om det kör ihop sig helt.

Min dotter är bra på sånt här för hon är teknisk och en
riktig databrud.
Men hon ska till Grönalund med sin Farmor och Farfar.
Så jag får helt enkelt fixa det här själv.


Men jag kommer att behöva tvätta varjedag med tanke
på min tvätthög.

Kommentarer (8)

Tror inte någon vill ha deras gamla paltor när de ligger i en soppsäck. Särskilt inte om det är fisksoppa, den lukten kan bli svår att bli av med.

Grönalund är ett ord.
Varjedag är också ett ord.

Intresseklubben kan notera.
2008-07-20, 10:22
  #2764
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fru Fossil
Grönalund är ett ord.
Varjedag är också ett ord.

Intresseklubben kan notera.

Kan vi inte vara glada över att hon faktiskt verkar ha börjat stava ihop?
2008-07-20, 11:44
  #2765
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akelius
Blev hon inte marknadschef eller nåt liknande för någon jävla pokersajt??

Kanske bara jag som drömt det ,men har ett minne av att hon sade nåt i stil med att hon behöver ett jobb för att hon är mamma..

Ja just...visst var det nåt sånt?! Nån mer minnesgod än jag och Akelius som kan uppdatera oss...?
.
2008-07-20, 11:47
  #2766
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissTaken
Ja just...visst var det nåt sånt?! Nån mer minnesgod än jag och Akelius som kan uppdatera oss...?
.

Jo, jag kommer ihåg att hon sa att hon var marknadschef i ett par veckor, hennes enorma cheflön var 19k/mån.
2008-07-20, 11:47
  #2767
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bronkz
stort bokstav när man skriver Nationer har jag lärt mig. ergo Sverige Svensk.

Men återigen, jag är inte lärare.


Då har du lärt dig rätt, förutom att nationer inte ska ha stor bokstav och "svensk" ALDRIG varit eller kommer bli en nation, bara en nationalitet och därmed liten bokstav.

Man är svensk i Sverige. Man är norsk i Norge etc.
.
2008-07-20, 11:48
  #2768
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bronkz
Jag borde kanske ha utvecklat det lite. När man skriver om nationer eller nationaliteter. Eller så är jag skadad från Engelskan. Så fort ett land eller nationalitet kommer på tal är det stor bokstav som gäller.

Du blandar helt klart ihop det med engelska skrivregler.
.
2008-07-20, 11:50
  #2769
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fru Fossil
Fan vad fint det har blivit!
Published: Idag, 18:47


Så här fint blev det i köket.
Nu har jag tagit av stols tyget eftersom det ska tvättas.
Men när det kommer på sen så blir det komplett!

Eftersom våran kyl/frys är så gammal så fick Melissa
göra den såsnygg som möjligt.
Och visst lyckades hon bra?

Mammas goda fläskfile med svamp och rökt skinka gratinerad
i ugnen. Eftersom jag inte äter rött kött så fick jag kycklingfile.

En trött färdig shoppat fröken Rosing.
Här kommer jag med Melissas säng och andra tillbehör.
Nu är vi framme för att shoppa loss.


Jag älskar mina föräldrar.
Jag skulle aldrig klara mig utan dom.

Fan vad fint det har blivit här nu.
Pappa körde mig och Melissa till Ikea så vi fick hjälp att
köra hem sängen och massa andra saker.

Som vanligt när man är på Ikea så blir det alltid mer
som man köper än vad man hade tänkt sig.

Känner ni igen er?

Så är det iallafall för mig.

Mamma var hemma hos oss undertiden och lagade mat.
Hon är verkligen grym på det.
Jag älskar hennes husmanskost.

Iallafall så när vi kom hem så åt vi.
Så vi fick massa energi så vi kunde sätta igång
och skruva.
Melissa hjälpte visserligen till med sin byrå.
Men sen gjorde pappa allt.
Och det blev så bra!

Jag ägnade mig åt "min fästman" som mamma kallar
min damsugaren nu mera för.
Hon tycker att jag inte gör annat än släpar runt och damsuger.
Hon har ju rätt,jag älskar ju att städa!

Så min nya fästman är min damsugare från och med nu.

Min dotter bara jublade och var så nöjd över sitt
fina rum. Och resten av lägenheten är super nu.
Det ser ut som en helt annan än den gjorde för någon
vecka sen.

Så det enda jag har kvar att göra nu är vardagsrummet.
Det blir mitt nästa och sista projekt.


Kommentarer (145)

Undertiden är ett ord.
nu mera är två ord.

Läs och lär.

Haha, det allra värsta är ju "damsugaren" och den kallas för fästman dessutom så varför är Farmor sexuellt frustrerad när hon har en "damsugare" rännandes runt henne dygnet runt?!
.
2008-07-20, 11:53
  #2770
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Jag anser att hon går på någon form av "dietpiller"!

Och som du säger,hon har inte en susning om vare sig träning eller kost.

Men i LindaLand är nog hennes sätt att "ta hand om sin kropp"det mest ultimata som finns,och snart har vi nog henne struttandes i en hälsokanal nära oss vanliga dödliga!
Käkandes skumbollar(som enligt Linda består av endast äggvita=nyttigt),kycklingfile(istället för fläsk som är rött kött)och sveriges mest kända och mastigaste räktjosan från TureStureDrule!

Givetvis i största seriösitet och med lite lätt sponsring och ledsagning av Frk Botox härdade föräldrar!

.
2008-07-20, 11:55
  #2771
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fru Fossil
Vad gör jag med mina kläder?
Published: 9 minuter sedan


Med två barn blir det mycket tvätt?


Som vanligt så höll jag på och fixade till sent inatt.
Nu har jag rensat alla mina och barnens kläder.
Det blev en hel svart soppsäck som jag ska ge bort.

Är det någon som vet vart jag kan lämna kläderna?
För det skulle vara synd att slänga dom.

Sen jag flyttade hit så har jag inte hunnit med att
tvättat.
Så igår var jag och min mamma och kollade in
tvättstugan här.

Herregud! säger jag,det var inte det lättaste.
Hela tvättsystemet var helt nytt.
Jag har aldrig sett sånt här avancerat system.

Det påminde om när man köper tunnelbane biljett
i London,suck.
Allt i touchknappar och datastyrt.

Ja,ja jag ska iallafall tvätta nu kl:13.
Vi får väl se hur det går,suck!

Men jag brukar lära mig fort så det här bör väl gå
det med.
Jag får väl fråga någon om det kör ihop sig helt.

Min dotter är bra på sånt här för hon är teknisk och en
riktig databrud.
Men hon ska till Grönalund med sin Farmor och Farfar.
Så jag får helt enkelt fixa det här själv.


Men jag kommer att behöva tvätta varjedag med tanke
på min tvätthög.

Kommentarer (8)

Tror inte någon vill ha deras gamla paltor när de ligger i en soppsäck. Särskilt inte om det är fisksoppa, den lukten kan bli svår att bli av med.

Grönalund är ett ord.
Varjedag är också ett ord.

Intresseklubben kan notera.

Jag är förvånad över att hon inte har egen tvättmaskin men det kanske blir nästa produkt till inhandling. Tydligen behöver man vara raketforskare för att sköta maskinerna i tvättstugan och därmed inhandlar Farmor snart en egen!
.
2008-07-20, 12:14
  #2772
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av My name is Earl
Jo, jag kommer ihåg att hon sa att hon var marknadschef i ett par veckor, hennes enorma cheflön var 19k/mån.

Svindlande summor! Hon kan inte ens hunnit med att få ut en hel månadslön. Slutade hon för det tog slut med Micke och därmed svalnade pokerintresset lika snabbt eller var det seriösa kvarten som tog slut?
.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in