2008-07-19, 20:21
  #2749
Medlem
Bronkzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quanto_tempo
Tobbe (ej lärare K):
Leta inte fel hos människor är min uppmanning.
Det heter svenska lärare (för en gångs skull är detta accepterad särskrivning det heter dock inte svensk lärare), svenskalärare samt svensklärare,
men de flesta säger svenskalärare, tror t.om du säger det i tal.

MVH Tobbe

Faktiskt inte. jag har slaviskt följt svensklärar stuket. Sån pedantfamilj...
2008-07-19, 20:24
  #2750
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bronkz
stort bokstav när man skriver Nationer har jag lärt mig. ergo Sverige Svensk.

Men återigen, jag är inte lärare

Svensk eller svenska är inga nationer.
2008-07-19, 20:33
  #2751
Medlem
Bronkzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Svensk eller svenska är inga nationer.

Jag borde kanske ha utvecklat det lite. När man skriver om nationer eller nationaliteter. Eller så är jag skadad från Engelskan. Så fort ett land eller nationalitet kommer på tal är det stor bokstav som gäller.
2008-07-19, 20:49
  #2752
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akelius
Blev hon inte marknadschef eller nåt liknande för någon jävla pokersajt??

Kanske bara jag som drömt det ,men har ett minne av att hon sade nåt i stil med att hon behöver ett jobb för att hon är mamma..

Nej, hon var sponsrad spelare under en kort period av ett spelbolag.
2008-07-19, 22:29
  #2753
Medlem
Fru Fossils avatar
Fan vad fint det har blivit!
Published: Idag, 18:47


Så här fint blev det i köket.
Nu har jag tagit av stols tyget eftersom det ska tvättas.
Men när det kommer på sen så blir det komplett!

Eftersom våran kyl/frys är så gammal så fick Melissa
göra den såsnygg som möjligt.
Och visst lyckades hon bra?

Mammas goda fläskfile med svamp och rökt skinka gratinerad
i ugnen. Eftersom jag inte äter rött kött så fick jag kycklingfile.

En trött färdig shoppat fröken Rosing.
Här kommer jag med Melissas säng och andra tillbehör.
Nu är vi framme för att shoppa loss.


Jag älskar mina föräldrar.
Jag skulle aldrig klara mig utan dom.

Fan vad fint det har blivit här nu.
Pappa körde mig och Melissa till Ikea så vi fick hjälp att
köra hem sängen och massa andra saker.

Som vanligt när man är på Ikea så blir det alltid mer
som man köper än vad man hade tänkt sig.

Känner ni igen er?

Så är det iallafall för mig.

Mamma var hemma hos oss undertiden och lagade mat.
Hon är verkligen grym på det.
Jag älskar hennes husmanskost.

Iallafall så när vi kom hem så åt vi.
Så vi fick massa energi så vi kunde sätta igång
och skruva.
Melissa hjälpte visserligen till med sin byrå.
Men sen gjorde pappa allt.
Och det blev så bra!

Jag ägnade mig åt "min fästman" som mamma kallar
min damsugaren nu mera för.
Hon tycker att jag inte gör annat än släpar runt och damsuger.
Hon har ju rätt,jag älskar ju att städa!

Så min nya fästman är min damsugare från och med nu.

Min dotter bara jublade och var så nöjd över sitt
fina rum. Och resten av lägenheten är super nu.
Det ser ut som en helt annan än den gjorde för någon
vecka sen.

Så det enda jag har kvar att göra nu är vardagsrummet.
Det blir mitt nästa och sista projekt.


Kommentarer (145)

Undertiden är ett ord.
nu mera är två ord.

Läs och lär.
2008-07-19, 22:50
  #2754
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
wtf? En trött färdig shoppat fröken Rosing.
Ok att man kanske inte har rättstavningsfunktionen på men man lär väl för helvete läsa det man skriver? Även om man stirrar på tangenbordet medans man knappar så tittar man upp innan man klickar på "sänd"

Jag ägnade mig åt "min fästman" som mamma kallar
min damsugaren nu mera för.

Och hon fick betalt för detta ja?

Finns det foton på hennes morsa? Skulle vara kul att se hur hon ser ut.
2008-07-19, 22:58
  #2755
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Hur ligger biondas besöksantal i jämförelse till blondinbella? Bella torde väl ha fler besökare då den bloggen är mycket mer avancerat både när det gäller layout och rättstavning.

*suck* Vilka funderingar jag får ibland
2008-07-19, 23:07
  #2756
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
Hur ligger biondas besöksantal i jämförelse till blondinbella? Bella torde väl ha fler besökare då den bloggen är mycket mer avancerat både när det gäller layout och rättstavning.

*suck* Vilka funderingar jag får ibland

Bloggportalens nuvarande siffror:

Blondinbella: 306941
Kenza: 224753
Linda: 128561

Vanligtvis så brukar Blondinbella ligga på under 300 000 besökare och Linda brukar ligga vid 120 000 besökare. Det skulle vara kul om Linda gick om Blondinbella dock, endast för att jag inte riktigt gillar Blondinbella och Lindas ego skulle bli komiskt och gigantiskt om det hände.
2008-07-19, 23:35
  #2757
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamBam
Lekte lite med photoshop.

http://img133.imageshack.us/img133/4186/implantsvn6.jpg

Den bilden kommer nog Linda printa ut och sätta upp på kylskåpsdörren!
2008-07-19, 23:44
  #2758
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fru Fossil
Fan vad fint det har blivit!
Published: Idag, 18:47


Så här fint blev det i köket.
Nu har jag tagit av stols tyget eftersom det ska tvättas.
Men när det kommer på sen så blir det komplett!

Eftersom våran kyl/frys är så gammal så fick Melissa
göra den såsnygg som möjligt.
Och visst lyckades hon bra?

Mammas goda fläskfile med svamp och rökt skinka gratinerad
i ugnen. Eftersom jag inte äter rött kött så fick jag kycklingfile.

En trött färdig shoppat fröken Rosing.
Här kommer jag med Melissas säng och andra tillbehör.
Nu är vi framme för att shoppa loss.


Jag älskar mina föräldrar.
Jag skulle aldrig klara mig utan dom.

Fan vad fint det har blivit här nu.
Pappa körde mig och Melissa till Ikea så vi fick hjälp att
köra hem sängen och massa andra saker.

Som vanligt när man är på Ikea så blir det alltid mer
som man köper än vad man hade tänkt sig.

Känner ni igen er?

Så är det iallafall för mig.

Mamma var hemma hos oss undertiden och lagade mat.
Hon är verkligen grym på det.
Jag älskar hennes husmanskost.

Iallafall så när vi kom hem så åt vi.
Så vi fick massa energi så vi kunde sätta igång
och skruva.
Melissa hjälpte visserligen till med sin byrå.
Men sen gjorde pappa allt.
Och det blev så bra!

Jag ägnade mig åt "min fästman" som mamma kallar
min damsugaren nu mera för.
Hon tycker att jag inte gör annat än släpar runt och damsuger.
Hon har ju rätt,jag älskar ju att städa!

Så min nya fästman är min damsugare från och med nu.

Min dotter bara jublade och var så nöjd över sitt
fina rum. Och resten av lägenheten är super nu.
Det ser ut som en helt annan än den gjorde för någon
vecka sen.

Så det enda jag har kvar att göra nu är vardagsrummet.
Det blir mitt nästa och sista projekt.


Kommentarer (145)

Undertiden är ett ord.
nu mera är två ord.

Läs och lär.


Varför äter inte människan rött kött?

Inte undra på att frk botox lider av hjärnsläpp och grov västerås-svenska.

Jag gillar själv inte rött kött,men äter trots detta,rött kött 2-3 ggr/v för att få i mig livsviktiga aminosyror och proteiner som inte går att få i sig artificiellt.

Speciellt viktigt om man tränar och även vill kunna tänka klart!

Edit:Såg nu att människan på fullt allvar anser fläsk vara nötkött!

Hon ÄR mentalt efterbliven!
2008-07-20, 00:51
  #2759
Bannlyst
hon=ju iaf singel nu !

Citat:
Ursprungligen postat av jagblirgalen
Vem som helst får väl lägga upp filmklipp på bubblare? Orkar absolut inte ens gå in och kolla.

Kändisbilder - Det är nåt skumt med dig, du skriver alltid nån form av upprepande intetsägande inlägg. Är du en sån där som vill ha många inlägg? no offense.
men drömmer oxå 1 ny karl, det=nu ni har chansen gubbar, "fadde" åker ju i finkan inom kort. framöver kan han dock aldr räkn bort här-------hur många ggr de gått till varann igen ?
2008-07-20, 02:23
  #2760
Medlem
Racooons avatar
Nu är det så att jag har obegränsad tillgång till färsk västerhavsfisk och skaldjur, så självklart blir jag en smitterschmetter i denna fråga.

Att sitta i Ståckhålm och prata om "berömd räksallad" är rena hånet. Står man i Ståckhålm, på valfri plats, och någon börjar prata om "berömd räksallad" så är det dags att dra renskniven och rista in sina tags i pannan på vederbörande.
Som Ståckhålmare har man ingen aning om vad bra och färska skaldjur är, ej heller en aning om vad färsk havsfisk innebär.
Ni kan sitta på Stures, Tures, Pluras, och Luras där ni himlar med ögonen, samtidigt som ni lovordar färska skaldjur. Inse att ni får det som vi ratar. Ni får skrapet. Ett dygn senare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in