2008-07-18, 00:00
Medlem
Sven-Gustafs avatar
När ni påpekar det så erinrar jag mig att jag faktiskt har läst att CB var LR:s politiska "mentor". Här på Flashback.

Och nej, jag har inte trott att någon varit sarkastisk mot någon, överhuvudtaget. Här talar vi allvar, utan alla lömska undertoner och insinuationer.

Eller hänger jag inte med i snacket nu?

Jag måste sluta upp med självförebråelserna innan jag drivs över randen till vansinne...
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2008-07-18 kl. 00:08.
2008-07-18, 07:52
Medlem
Fru Fossils avatar
Eftersom MissTaken tydligen sover fortfarande så rycker jag in som vikarie:

Dagens (fast det publicerades igår kväll) Farmor nr 1:

Melissa har smyckat hall väggen!
Published: Igår, 21:56

Och här är slut resultatet,visst blev det snyggt!

Här har hon börjat.
Dom här har Melissa dekorerat hallväggen med.

Klart!

Här skruvar jag ihop diskstället!

Nu har jag skruvat ihop diskstället och diskat alla
nya porslin tallrikar.
Melissa har designat ena hall väggen med
guldblommor.

Vad tycker ni?

Kommentarer (73)

Om det fanns mästerskap i särskrivning så skulle Linda faktiskt kunna göra en seriös karriär. Hon skulle kanske ligga top 10 i Sverige?

Det är lite skillnad på att bo centralt och käka ute på Stureplans inneställen jämfört med att bo i Rågsved, köpa tallrikar för 5:-/styck och storhandla på Willys....

Men soffan var ganska snygg.
Hur f-n hon snor ihop pengar till möbler begriper jag inte. Borde kanske kontakta Hankys ägare? Jag kan också fotografera allt jag äter och skriva nonsens om vad jag handlar. Vi har bytt fönster nyss. 14 stycken. Många bilder blir det att visa läsarna...

Tror nog min frissa skulle ställa upp på bild också.
Däremot inte jag. Och absolut inte min familj. Så jag kvalar nog inte in bland betalda bloggare på Hanky, dessvärre.
2008-07-18, 08:20
Medlem
dempa69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fru Fossil
Om det fanns mästerskap i särskrivning så skulle Linda faktiskt kunna göra en seriös karriär. Hon skulle kanske ligga top 10 i Sverige?
Topp 10 i Sverige! Om det fanns en sådan gren i OS skulle Sverige verkligen ha ett guldhopp.
Får fanimej huvudvärk av att läsa hennes särskrivningar och ihopskrivningar.

Var det bara jag som reagerarde på överskriften från föregående inlägg.
"Melissa har smyckat hall väggen"
JAG trodde först att hon hade målat på en beryktad anstalts murar!

// Dempa
2008-07-18, 08:47
Bannlyst
Helt otroligt, jag fick höra att hon fick handla gratis på IKEA mot att hon skrev om det i bloggen. Undra hur många som åker ut och handlar 5 kr tallrikar nu och den där snygga soffan. IKEA passar såväl dig på Stureplan som i RÅGSVED. Smart av dem i alla fall.
2008-07-18, 08:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Kul tillvaro att hålla på och nejmdroppa "Bobby" och A. Erwik och liknande existenser i en blogg dag efter annan. Rosing kanske skulle försöka bli väninna med Cecila Beckroth, det skulle kanske vara utvecklande för henne.

Eller tror ni att Beckroths djupa samhällsengagemang och vältrimmade intellekt skulle te sig skrämmande för Linda, ge henne tunghäfta kanske?

Sven-Gustaf Staake

Det funkade inte eftersom CB inte särskriver.
2008-07-18, 08:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MissTaken
De var ju vänner tidigare men det skar sig lite...vems fel, vad som hände har mig veterligen inte framkommit. Det KAN ha berott på tunghäftan.
.
.

Enligt CBs mailbox så blev hon arg för att Linda försökte ta betalt för en krönika som CB skrivit.
2008-07-18, 08:56
Bannlyst
Citat:
Hur f-n hon snor ihop pengar till möbler begriper jag inte.

se mitt tidigare inlägg
2008-07-18, 09:08
Medlem
m68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sony Ericsson
Kevin har det inte bra om inte mamma är stabil med hem och mat på bordet och med tanke på att hon sitter och grinar över att alla hatar henne för att de är så avundsjuka på henne så stoppar pappan till henne lite pengar för att hon ska må bra när sonen är där. För övrigt kan vem som helst ställa sig vid slussen måndag - fredagmorgon och beskåda en hysterisk Linda skrikandes på sin son att skynda sig för skolan börjar. Sonen springer efter med en snabbfrukost från Mcdonalds i en liten påse. Sedan äts frukosten på bussen mot skolan ute i Tyresö.

Jag kan se det framför mig hur hon springer 10 meter före sonen, och han konkandes efter med en McDpåse i handen. Jag visste inte ens att man kan köpa frukost där, så bevandrad är jag inom den kedjan.
Jag avskyr att gå förbi där den 20de, då alla föräldrar ger sina barn dagens middag där
2008-07-18, 09:27
Medlem
m68s avatar
Hittade dett bland kommentarerna, kan det stämma att hon får 50 öre per besökare?

Skrevs: Igår, 22:28
Från: Ej registrerad medlem

Statistik över antalet besökare på Lindas blogg

Vet inte om kommentaren nedan stämmer. Hittade den i anslutning till en av Lindas tidiga inlägg här på bloggen.

"Lindas jobb är blogga åt G Life och Hanky. Hon får 50 öre för varje besökare"

/S
http://www.bloggtoppen.se/kategori/personligt/bloggdetaljer_25576.html
2008-07-18, 09:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av m68
Hittade dett bland kommentarerna, kan det stämma att hon får 50 öre per besökare?

Skrevs: Igår, 22:28
Från: Ej registrerad medlem

Statistik över antalet besökare på Lindas blogg

Vet inte om kommentaren nedan stämmer. Hittade den i anslutning till en av Lindas tidiga inlägg här på bloggen.

"Lindas jobb är blogga åt G Life och Hanky. Hon får 50 öre för varje besökare"

/S
http://www.bloggtoppen.se/kategori/personligt/bloggdetaljer_25576.html

Det stämmer att de erbjöd henne det, men dum som hon var så trodde hon att ingen skulle besöka hennes blogg så hon begärde 30 000 i månaden, hennes kära bror rekommenderade henne det. Bättre med fast inkomst än provision var hans råd. Men nu när hon ser att hon har runt 111 000 besökare och fler tillkommer så har hon insett att hon förlorat massa pengar på att inte ha tackat ja till erbjudandet från början.
2008-07-18, 09:43
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
När ni påpekar det så erinrar jag mig att jag faktiskt har läst att CB var LR:s politiska "mentor". Här på Flashback.

Och nej, jag har inte trott att någon varit sarkastisk mot någon, överhuvudtaget. Här talar vi allvar, utan alla lömska undertoner och insinuationer.

Eller hänger jag inte med i snacket nu?

Jag måste sluta upp med självförebråelserna innan jag drivs över randen till vansinne...

Japp, men om jag minns rätt så sade väl CB i omgångar att hon var delaktig och sen inte var delktig för att sen bli delaktig...ja du fattar. Men att INTE vara delaktig var en stor lögn med tanke på hennes aktiviteter. Hmm. en tanke... Farmor säger att hon aldrig ljuger men vi som hängt med ett tag vet annat. Kan ju vara minnesförlust vilket spekulerats i lite från min sida. Kan det vara från CB hon lärt detta?
.
2008-07-18, 09:49
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Eftersom MissTaken tydligen sover fortfarande så rycker jag in som vikarie:

Dagens (fast det publicerades igår kväll) Farmor nr 1:

Melissa har smyckat hall väggen!
Published: Igår, 21:56

Och här är slut resultatet,visst blev det snyggt!

Här har hon börjat.
Dom här har Melissa dekorerat hallväggen med.

Klart!

Här skruvar jag ihop diskstället!

Nu har jag skruvat ihop diskstället och diskat alla
nya porslin tallrikar.
Melissa har designat ena hall väggen med
guldblommor.

Vad tycker ni?

Kommentarer (73)

Det är lite skillnad på att bo centralt och käka ute på Stureplans inneställen jämfört med att bo i Rågsved, köpa tallrikar för 5:-/styck och storhandla på Willys....

Hur f-n hon snor ihop pengar till möbler begriper jag inte. Borde kanske kontakta Hankys ägare? Jag kan också fotografera allt jag äter och skriva nonsens om vad jag handlar. Vi har bytt fönster nyss. 14 stycken. Många bilder blir det att visa läsarna...

Tror nog min frissa skulle ställa upp på bild också.
Däremot inte jag. Och absolut inte min familj. Så jag kvalar nog inte in bland betalda bloggare på Hanky, dessvärre.

Nu har käringen vaknat och tackar så mkt för hjälpen!

Hon skulle helt klart ligga bland de främsta, både vad gäller särskrivning och formulering.Har hon kolat slut på hjärnan så hon inte minns NÅT från svenskundervisningen?

Du, med tanke på skillnaden du tar upp - det kanske inte ÄR så jävla fett betalt att vara bloggare på heltid?

Hade du och din familj varit kändisar så hade det där varit ett höjdarinlägg alltså....vi vanliga dödliga hade fått höra annat så det är ingen idé att tro att man ska kunna tjäna pengar på att beskriva sitt vardagliga liv. "Nu har jag vaknat, kaffet smakar gott, ser ni hur trött jag ser ut?"
.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in