2008-07-17, 23:09
Medlem
MissTakens avatar
Dagens Farmor #3:

Shopping dag på Ikea och Willys!
Published: Idag, 21:17

Nu är vi hemma igen efter en heldag på Ikea shopping
och storhandling av mat på "Willys".

Melissa och jag tog bussen till Ikea.
Det var så skönt att sitta på den och bara titta ut
när det spöregnade utanför.
Det är mysigt att höra allt smattrande på busstaket.
Det är nog den ända gången somjag gillar att åka buss.

På Ikea köpte vi galgar,tallrikar,mattor,glas,skålar,massa
olika värmeljus,diskställ,gardinstänger till alla rummen osv.

Små saker som man måste ha.

Och som vanligt när man befinner sig bland massa
folk så stirrade alla på en hela tiden. Vart och vad man än gjorde så hade jag blickar på mig överallt.

Min dotter bara skrattade.
- Att dom orkar, sa hon och kastade med håret
och gick.

Sängen och dom andra stora möblerna köper vi
på lördag när pappa kommer för då har vi bil.

Men jag hittade en skitsnygg soffa som jag
ev funderar på.

Vad tycker ni?

Ska jag köpa den?"

http://www.hanky.se/LindaRosing

Många bilder med undertexter så länk bifogas.

Jag tror hon led väldigt mkt över alla blickarna och jag tror det var frisyren som var den stora orsaken och inget annat. Snygg soffa, stor köprek på den förövrigt!
.
2008-07-17, 23:11
Medlem
William Hainess avatar
Jag har en samma soffsort hemma. Dock inte lika stor.

Är det bara jag eller har Melissa börjat förvandlas till Linda? Hon ser i alla fall rätt annorlunda ut från dom första bilderna...
2008-07-17, 23:11
Bannlyst
Läser man inläggen på bloggen har hon tydligen skrivit att någon kastat en flaskbomb men sedan tog bort det inlägget och RADERAR friskt alla kommentarer om detta, läs under komentarer så ser ni
verkar mer än normalt lurigt detta med branden
2008-07-17, 23:14
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokfaan
Om vi slänger ett getöga i granntråden https://www.flashback.org/showthread.php?t=413613&page=6 så ser vi att caféet varit till salu under ett år utan att bli sålt.

Hoppla, hoppla. Det är lite konstigt hur Farmors val av vänner och bekanta slutar med katastrof på ett eller annat sätt. Hon är en skitmagnet tydligen. Jag hoppas jag har fel, att det bara ÄR en olycklig omständighet att det brann nu när han försökt att sälja under så lång tid. Tiden får utvisa.
.
2008-07-17, 23:17
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerk
Jag vet att försäkringsbolag är mkt återhållsamna med att betala ut vid sådana här bränder...

Vänskapen med kära Bobby kanske inte står sig så länge till då....parasiter brukar dra när chanserna till fri/billig måste-pryl försvinner.
.
2008-07-17, 23:19
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Jag har en samma soffsort hemma. Dock inte lika stor.

Är det bara jag eller har Melissa börjat förvandlas till Linda? Hon ser i alla fall rätt annorlunda ut från dom första bilderna...

Lite smått! En diskret hårblekning som tydligen inte uppskattades av fadern. (tror det var nicket Sony Ericsson som sade det)
.
2008-07-17, 23:22
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soolen
Läser man inläggen på bloggen har hon tydligen skrivit att någon kastat en flaskbomb men sedan tog bort det inlägget och RADERAR friskt alla kommentarer om detta, läs under komentarer så ser ni
verkar mer än normalt lurigt detta med branden

Åh fan, det finns nåt att hämta i kommentarerna alltså? Har aldrig läst dem mer än kanske någon av de överst liggande och de har alltid varit fula eller av typen "du är avis".

Får ånga in där med en jävla fart och se om det kommit nåt intressant. Verkar ju helt klart lurigt, vem har satt munkavle på henne, Bobby själv eller...?

Edit: Inget att läsa, bara en massa bokstävskombinationer typ "ish" och inget mer..
.
Senast redigerad av MissTaken 2008-07-17 kl. 23:26.
2008-07-17, 23:36
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Kul tillvaro att hålla på och nejmdroppa "Bobby" och A. Erwik och liknande existenser i en blogg dag efter annan. Rosing kanske skulle försöka bli väninna med Cecila Beckroth, det skulle kanske vara utvecklande för henne.

Eller tror ni att Beckroths djupa samhällsengagemang och vältrimmade intellekt skulle te sig skrämmande för Linda, ge henne tunghäfta kanske?

Sven-Gustaf Staake
2008-07-17, 23:40
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Kul tillvaro att hålla på och nejmdroppa "Bobby" och A. Erwik och liknande existenser i en blogg dag efter annan. Rosing kanske skulle försöka bli väninna med Cecila Beckroth, det skulle kanske vara utvecklande för henne.

Eller tror ni att Beckroths djupa samhällsengagemang och vältrimmade intellekt skulle te sig skrämmande för Linda, ge henne tunghäfta kanske?

Sven-Gustaf Staake

De var ju vänner tidigare men det skar sig lite...vems fel, vad som hände har mig veterligen inte framkommit. Det KAN ha berott på tunghäftan.
.
.
2008-07-17, 23:46
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissTaken
De var ju vänner tidigare men det skar sig lite...vems fel, vad som hände har mig veterligen inte framkommit. Det KAN ha berott på tunghäftan.
.
.

Jaså de har redan varit vänner! Fy fan vad efterblivet av mig att inte hänga med i alla turer, intriger och sympatiskiften inom eliten.

Sven-Gustaf Staake
2008-07-17, 23:50
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Jaså de har redan varit vänner! Fy fan vad efterblivet av mig att inte hänga med i alla turer, intriger och sympatiskiften inom eliten.

Sven-Gustaf Staake

De var vänner när Linda var en seriös politiker.

Stackars Linda för övrigt - även när hon går över till att umgås exklusivt med bögar så lyckas hon potentiellt att plocka ut de värsta exemplaren. Dock så ska man inte dömma innan han är fälld, men det verkar minst sagt suspekt.
2008-07-17, 23:51
Medlem
MissTakens avatar
Citat:

Sven-Gustaf Staake

Äsch, inte ett dugg. Sluta skämmas och sluta nedvärdera dig själv! Man kan väl inte hänga med i allt heller?! Eller...läste du mitt svar i fel ton och tror jag var sarkastisk mot dig? Helt fel i sånt fall!

De två känner visst varandra från barndomen i V-ås och så var de båda inblandade i Unika Partiet och det varade ju inte så länge och inte heller deras vänskap efter det.
.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in