2008-07-12, 09:52
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m68
Exakt som jag har skrivit till fjollorna på hennes blogg, jag är inte avundsjuk för att hon kan gå till frissan, göra naglar. Men det jag stör mig på är att hon gör det när hon har barnen. Hon har ju pojken varannan vecka, hur svårt är det inte att vänta med sådant tills hon är barnledig.

Lågbegåvade fjollor fattar inte att det inte har ett dugg med avundsjuka att göra för de kan inte tänka längre. Du har helt rätt i vad du säger och kanske, kanske Farmor som tvåbarnsmor fattar det med tiden.
.
2008-07-12, 09:55
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Kevin är nio enligt bloggen.

Han var lite yngre än jag trodde. 11 hade jag kunnat satsa en peng på. Men nog är väl 9 ändå så stort så han kan leka själv med kompisar och/eller bara hänga liksom eller måste de fortfarande ha mamma i hasorna i lekparken vid den åldern i Sthlm?
.
2008-07-12, 09:56
Medlem
MissTakens avatar
Dagens Farmor #1:

"Idag flyttar vi!
Published: Idag, 08:28

Godmorgon!

Jag somnade nästan på en gång vi satte på filmen.
Jag var så trött igår.
Men det känns som den inte var bra, annars skulle jag
inte ha somnat så fort.

Eller hur?

Och vilken underbar morgon det är nu.
Och vi ska flytta in i lägenheten.
Jag är såååå glad för det om ni bara visste.

Väntar bara på att mina kära föräldrar ska ringa och
säga att dom åker från Västerås nu.

Så jag kan väcka mina söta barn och ge dom frukost.
För idag ska vi jobba allihopa så det ryker om det.

Återkommer med bilder under dagen,,,,,,,,"

Flicka lilla, koncentrera dig på flytten du och så kan du återkomma med bilder när den är klar!
.
2008-07-12, 10:47
Medlem
SamBams avatar
Melissa min kära dotter, kan du inte hjälpa mamma och ta ett kort på mig när jag försöker se ut som en fjortis?

http://content.hanky.se/dynamic/member/imagecollection/14/de7f9400-3adf-470d-8a7a-0947277aafc7.jpg
2008-07-12, 12:01
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissTaken
Han var lite yngre än jag trodde. 11 hade jag kunnat satsa en peng på. Men nog är väl 9 ändå så stort så han kan leka själv med kompisar och/eller bara hänga liksom eller måste de fortfarande ha mamma i hasorna i lekparken vid den åldern i Sthlm?
.
Jag lekte då inte i lekparker när jag var 9, jag cyklade runt i kvarteret eller i Skytteholmsparken på sommaren. På vintern åkte jag skidor i "slaktarbacken". Men jag bodde iofs inte i innerstan utan i Solna.
2008-07-12, 14:07
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamBam
Melissa min kära dotter, kan du inte hjälpa mamma och ta ett kort på mig när jag försöker se ut som en fjortis?

http://content.hanky.se/dynamic/member/imagecollection/14/de7f9400-3adf-470d-8a7a-0947277aafc7.jpg

Jag tycker det var sjukare än så - mamma försöker se sexig ut och det är inte passande om dottern ska ta kortet.
.
2008-07-12, 14:10
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Jag lekte då inte i lekparker när jag var 9, jag cyklade runt i kvarteret eller i Skytteholmsparken på sommaren. På vintern åkte jag skidor i "slaktarbacken". Men jag bodde iofs inte i innerstan utan i Solna.

Var vad jag trodde. Vi kan nog konstatera att det är så att hon råkat trilla in här på FB och sett klagomålen och ska visa vilken underbart bra mamma hon är som följer sitt barn till lekparken. Pga kopplingsfelet så tänker hon inte på barnets ålder riktigt. Hon kommer säkert följa honom till jobbet varjedag sen när blivit ett lite större barn.
.
2008-07-12, 14:14
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Jag tycker det var sjukare än så - mamma försöker se sexig ut och det är inte passande om dottern ska ta kortet.
.
Kan inte annat än att hålla med dig. Jag kanske är gammalmodig och tråkig men barn skall inte behöva uppleva sina föräldrar som sexobjekt och liknande. Föräldrar skall vara föräldrar.
2008-07-12, 14:17
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Kan inte annat än att hålla med dig. Jag kanske är gammalmodig och tråkig men barn skall inte behöva uppleva sina föräldrar som sexobjekt och liknande. Föräldrar skall vara föräldrar.

Inte ett dugg gammalmodigt, det är sunt förnuft helt enkelt och jag håller med till 100%. Sunt förnuft är ju nåt som hon bevisligen saknat i många år så därför får vi förvånas över såna här saker och bilder.
.
2008-07-12, 14:24
Bannlyst
Melissa verkar ju ha vänner som hon är hos då och då men kevin?
har aldrig hört att linda sagt att kevin är hos någon kompis eller haft någon kompis förbi?
är man 9år och inte har vänner så måste hon väl reagera??
2008-07-12, 16:03
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
.

Den här tråden är snart lika underhållande som Biondas blogg. Anar jag möjligtvis en besatthet hos vissa av skribenterna...

Angående den stackars Kevin och era spekulationer avseende hans förehavanden känner jag att det är på sin plats att förklara hur det är att ha barn i Stockholm då en del av er berättat att ni bor "på landet".

Kevin är nio år och tycker säkert om att sparka boll, eller”springa av sig” som Fröken Botox skrev i bloggen. Det går inte att göra på trottoaren utanför porten. Man brukar heller inte få göra det på innergården då risken att någon grannes ruta pangas är överhängande. Således är man hänvisad till parker eller skolgårdar (lekplatser). Att låta en nioåring ensam traska iväg till, i det här fallet, Vanadislunden, Hagaparken eller skolan på Vanadisvägen är inte särskilt ansvarsfullt av en stockholmsförälder, alltså följer man med. Att låta en nioåring ensam leka bland de ”roliga rödnästa gubbar” som finns i de flesta stockholmsparker är inte heller särskilt ansvarsfullt.

Hur det ligger till med just Kevin vet jag ej, men det jag beskrivit ovan är vardag för en stockholmsförälder.

Fortsätt att skriva ni som är engagerade i tråden, det är roande läsning. Mkt uppskattat.
2008-07-12, 16:35
Medlem
Fru Fossils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
Den här tråden är snart lika underhållande som Biondas blogg. Anar jag möjligtvis en besatthet hos vissa av skribenterna...

Angående den stackars Kevin och era spekulationer avseende hans förehavanden känner jag att det är på sin plats att förklara hur det är att ha barn i Stockholm då en del av er berättat att ni bor "på landet".

Kevin är nio år och tycker säkert om att sparka boll, eller”springa av sig” som Fröken Botox skrev i bloggen. Det går inte att göra på trottoaren utanför porten. Man brukar heller inte få göra det på innergården då risken att någon grannes ruta pangas är överhängande. Således är man hänvisad till parker eller skolgårdar (lekplatser). Att låta en nioåring ensam traska iväg till, i det här fallet, Vanadislunden, Hagaparken eller skolan på Vanadisvägen är inte särskilt ansvarsfullt av en stockholmsförälder, alltså följer man med. Att låta en nioåring ensam leka bland de ”roliga rödnästa gubbar” som finns i de flesta stockholmsparker är inte heller särskilt ansvarsfullt.

Hur det ligger till med just Kevin vet jag ej, men det jag beskrivit ovan är vardag för en stockholmsförälder.

Fortsätt att skriva ni som är engagerade i tråden, det är roande läsning. Mkt uppskattat.

Visst är det en annan miljö i Stockholm och andra storstäder.
Men - Kevin bor väl nånstans i Stockholmsområdet med sin pappa? Borde väl ha ett gäng kompisar från skola och fritids?
Varför masar sig inte Linda iväg dit där kompisarna befinner sig och låter pojken "springa av sig"? Normalt i den åldern är ju att man är med i olika idrottsklubbar och "springer av sig" i organiserad form flera dagar i veckan. Om man bara har föräldrar som orkar lyfta på häcken för att göra något annat än att puta med munnen och stirra, mer eller mindre, vindögt in i en kamera.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in