2008-01-04, 13:10
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissTaken
Ur Expressens pappersbilaga 2 januari 2008. Farmor har fått en insändare.

"Lyckan kan finnas bakom knuten.

Linda Rosing ge inte upp för det finns hjälp att få. Det finns många som har det som du som följer med när vinden blåser och tycker livet är pest.
Men lyckan kan finnas bakom nästa knut, för solen finns där bakom molnen och vill värma dig. Lycka till 2008 för alla människor är lika mycket värda.
BM"

Jag undrar vad Farmor tycker om den här hälsningen...?
.

Tala om ironisk insändare! Hjälp mot/för vad?
Kanske nån av oss här på FB som skickat insändaren.
2008-01-04, 13:17
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerk
Tala om ironisk insändare! Hjälp mot/för vad?
Kanske nån av oss här på FB som skickat insändaren.

Haha, ja eller hur?! Det låg kanske välmening bakom det men ack så det spårade ur, varjefall anser jag det.

Farmor brukar ju orda om vad hon tycker om folk som lägger sig i hennes val och avsluta med att etikettera det som avundsjuka så hon fnös nog bara högt och bläddrade vidare om hon såg den här insändaren. Eller är avundsjukeargumentet bara vinklat och missförstått det med...?

Vore kul om det vore en FB:are som skickat in den....om så, ge dig till känna.
.
2008-01-04, 13:35
Medlem
BM = Bertil Monegrim? Hela insändaren andas honom, Sveriges meste insändarstalker även känd som Vällingbys Jesus. Nu är han ute efter att få cred från Rosing också. Trodde inte ens han kunde sjunka så lågt.

Det finns en tråd om honom någonstans. Sök och ni skall finna…….
2008-01-04, 15:53
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daisy Cutter
BM = Bertil Monegrim? Hela insändaren andas honom, Sveriges meste insändarstalker även känd som Vällingbys Jesus. Nu är han ute efter att få cred från Rosing också. Trodde inte ens han kunde sjunka så lågt.

Det finns en tråd om honom någonstans. Sök och ni skall finna…….

Alla som följt någon form av dokusåpa vet vem han är men jag blev förvånad att höra att han skriver insändare på det sättet. Vad är det för vits att få cred av Farmor egentligen...? Ja, förutsatt att det är avsikten förstås...
.
2008-01-04, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissTaken
Alla som följt någon form av dokusåpa vet vem han är men jag blev förvånad att höra att han skriver insändare på det sättet. Vad är det för vits att få cred av Farmor egentligen...? Ja, förutsatt att det är avsikten förstås...
.

Rent amatörpsykologiskt kan man väl säga att Bertil har ett sjukligt bekräftelsebehov och verkligen vill bli omtyckt av alla. Vad är då bättre än att vända sig till någon som redan ligger ned (även om Rosing nu gjort det i åratal och genom egen förskyllan) och är patologiskt jag-svag?

Har han en djävla tur så hör hon kanske av sig och de får en gemensam blänkare i pressen. Det är säkerligen så nära sex han kommit de senaste 30 åren.
2008-01-04, 16:45
Bannlyst
Det gick ju inte många dagar efter det nya året har fallit in som ni börjar med era trakasserier.

Om nu någon vill sända Linda en glad hälsning via tidningen så ska ni genast börja, det här är inte klokt.

Jag med andra kände att vi kunde ha en nystart 2008 där vi kunde glömma alla dessa negativa kommentarer och nedlåtande tankar.

Varför kallar ni t ex Linda för farmor? Hon är en vacker kvinna i trettioårsåldern.

Hur kan man sjunka så lågt att sparka på någon som redan har haft det svårt i år, alla dessa tabloids som dom säger i USA.

Ska vi inte en gång för alla, lova att välja lite snällare attityd mot våra medmänniskor

Är det den svenska avundsjukan som faller in? Tål ni inte att se att det kanske skulle gå bra för Linda? Raserar eran värdsbild då?

För att önska en människa motgång (som många i den här tråden) så är man sannerligen ingen messias själv.

Godmiddag.
2008-01-04, 16:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DonJohnson
Det gick ju inte många dagar efter det nya året har fallit in som ni börjar med era trakasserier.

Om nu någon vill sända Linda en glad hälsning via tidningen så ska ni genast börja, det här är inte klokt.

Jag med andra kände att vi kunde ha en nystart 2008 där vi kunde glömma alla dessa negativa kommentarer och nedlåtande tankar.

Varför kallar ni t ex Linda för farmor? Hon är en vacker kvinna i trettioårsåldern.

Hur kan man sjunka så lågt att sparka på någon som redan har haft det svårt i år, alla dessa tabloids som dom säger i USA.

Ska vi inte en gång för alla, lova att välja lite snällare attityd mot våra medmänniskor

Är det den svenska avundsjukan som faller in? Tål ni inte att se att det kanske skulle gå bra för Linda? Raserar eran värdsbild då?

För att önska en människa motgång (som många i den här tråden) så är man sannerligen ingen messias själv.

Godmiddag.

Jag har redan erkänt att jag är avundsjuk på Linda. vad ska jag göra? Dansa polka i pyjamas på ångbåtsbryggan på Saltkråkan?
2008-01-04, 19:34
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daisy Cutter
Rent amatörpsykologiskt kan man väl säga att Bertil har ett sjukligt bekräftelsebehov och verkligen vill bli omtyckt av alla. Vad är då bättre än att vända sig till någon som redan ligger ned (även om Rosing nu gjort det i åratal och genom egen förskyllan) och är patologiskt jag-svag?

Har han en djävla tur så hör hon kanske av sig och de får en gemensam blänkare i pressen. Det är säkerligen så nära sex han kommit de senaste 30 åren.

Det luktar som att det kan bli en väldigt gemytlig och öm relation mellan dem då där de kan smeka varandra medhårs och kraftigt intyga hur bra de här. Låter väl härligt för dem va?!
.
2008-01-04, 19:44
Medlem
MissTakens avatar
Citat:

Godmiddag.

Hörru Donnyboy!

Det var jag som postade insändaren så det är väl mig du ska gå på och jag nås enklast genom att kalla mig för MissTaken eller helt enkelt klicka på citeringsknappen vid inlägget du hakar upp dig på. Av någon anledning så vågar du inte tilltala mig utan undviker alla mina kommentarer där jag förklarar VARFÖR jag har så kul tack vare Farmor och jag har aldrig sagt att jag tänker sluta prata om henne, trots dina tafatta försök att få oss i tråden att tystna så dra inte in mig i din tro om överenskommelse med flera andra nick i tråden. För tredje gången säger jag att du ska inte ta det personligt för du och jag har inget otalt med varandra....elller....?

Jag kallar henne Farmor Anka för hon ser ut som en anka sen hon började spruta läpparna fulla av gift. Du ser väl liknelsen själv? Fast själv gillar jag mest mitt uttryck att läpparna går runt hörnet och hon själv kommer en vecka senare.

Skulle jag vara avundsjuk på en människa som inte lyckats med nåt hon tagit för sig, ser ut som en anka och faktiskt förstört sitt vackra utseende och som har nåt kroniskt behov av att fläka ut sig och inte bara på bild utan även i pressen? Avundsjuk på någon som inte ens har vett att värdesätta sina barn och ta hand om dem som de förtjänar? Nu är du nog lite slötänkt om du tror det...det finns många människor jag är avundsjuk på men inte fult eller missunnsamt, jag beundrar dem och är glada för deras skull att de lyckats med projekt etc. Farmor Anka tillhör inte den gruppen sörru.

Nope jag är ingen messias och inte du heller...eller är det DET du tror när du springer omkring här i tråden och ska frälsa oss...? När fan blir gammal så blir han religiös men SÅ religiös blir jag aldrig så du får över mig på din sida, det enda som kan få mig att ändra mig är Farmor själv - att hon bevisar att hon ändrat sig och blir den person som jag kanske skulle kunna vara avundsjuk på en dag. Vi vet väl alla att det är ouppnåeligt tyvärr.
.
2008-01-04, 19:45
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Vi tål att att se att det går bra för Linda. Jag väntar med spänning på när det kommer att inträffa. För du måste Liksom Linda inse att det finns ingen VIP-fil i livet, inte ens ett Big Brother-deltagande är det. Inga plastikoperationer eller något annat.
2008-01-04, 19:48
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonely star
Jag har redan erkänt att jag är avundsjuk på Linda. vad ska jag göra? Dansa polka i pyjamas på ångbåtsbryggan på Saltkråkan?

Vilken syn..varför inte...? Skämt å sido - tror inte det räcker som avbön!
.
2008-01-04, 19:52
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Tål ni inte att se att det kanske skulle gå bra för Linda? .

Måste fråga....vad har du själv för åsikt om hennes handlingar när du själv anser att det så här långt inte gått alltför bra för henne...?
.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in