Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-08-07, 01:16
  #1
Medlem
krabbovics avatar
Är det någon som känner igen det Kisa par som inte känner för att arbeta utan tycker att vi andra skall betala deras uppehälle?


http://www.corren.se/archive/2007/8/...is5twv9ei9.xml
Citera
2007-08-07, 02:24
  #2
Medlem
Den livsstilen har jag sett många gånger, både människor som lever på bidrag och människor som lever på mörkgråa sidoinkomster av olika slag. Livsstilen är bekväm på sina sätt, men naturligtvis inte särskilt accepterad i samhället.

Men med det sagt så är väl inte dessa två några kändisar, så skvallerforumet är nog fel plats för att diskutera detta.
Citera
2007-08-07, 02:24
  #3
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krabbovic
Är det någon som känner igen det Kisa par som inte känner för att arbeta utan tycker att vi andra skall betala deras uppehälle?


http://www.corren.se/archive/2007/8/...is5twv9ei9.xml

De är knappast att betrakta som ens lokala kändisar. De verkar ha någon form av psykisk störning eller fobier och borde kanske vara intagna, men någon psykvård existerar ju inte idag.
Citera
2007-08-07, 02:39
  #4
Medlem
Skrämmande... de har "svårt att anpassa sig till den sociala hierarkin" eller vad det stod i tidningen, men de har inga problem att acceptera bidrag från samma hierarki!!

Hur i helvete har de ens kunnat få bidrag till att börja med???

Satan va sne jag blir på sånt här...
Citera
2007-08-07, 08:06
  #5
Moderator
Oddballs avatar
Skillnaden mellan dem och en stor del av de som diskuteras t.ex i 'I&I' är ju att detta par är öppna med hur de ser på sin roll i samhället. Men det tysta accepterande av bidrag som många gör är ju minst lika illa även om det naturligtvis sticker som f-n i ögonen när det här paret säger som de gör.

Däremot tycker jag det är märkliget att de sociala myndigheterna överhuvudtaget betalar ut nåt då paret inte aktivt söker jobb?
Citera
2007-08-07, 11:26
  #6
Medlem
sicnexs avatar
Snygg parallell Bengt drog här:

Citat:
– När ett samhälle är pressat uppstår lätt projektioner. Det hände i Tyskland innan och under andra världskriget och det händer i Sverige i idag. En minoritetsgrupp som är lätt att identifiera får skulden för problem som egentligen handlar om någonting helt annat.
Citera
2007-08-07, 11:31
  #7
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sicnex
Snygg parallell Bengt drog här:

Genom att "likställa" paret med judarna så försöker man få kritiken att tystna, för vem vill/kan/vågar gnälla på de stackars judarna...

Det är så att man kan spy.
Citera
2007-08-07, 11:49
  #8
Medlem
atms avatar
Om de inte gillar samhället och att jobba så ska de inte heller acceptera de bidragen som hederligt arbete genererar.

"Det är roligt att betala skatt" var det nån som sa, i helvete heller.
Citera
2007-08-07, 12:15
  #9
Avstängd
Roger Perssons avatar
Utan att veta mer om parets ideologiska hemvist än just vad jag läst i tidningarna så är jag beredd att sätta en tusenlapp på att man hittar parets röster i Vpk-urnan eller eventuellt hos Miljöpartiet eftersom miljöskäggen är det enda partiet som fortfarande talar om "medborgarlön", något de här båda utsugarna tacksamt hade inkasserat. De verkar överlag vara jävligt märkliga, ingen TV och inga tidningar förekom och deras hem var en stuga i skogen med ett salladsland utanför köksfönstret. Sängen var både säng och soffa samtidigt. Jag kan mycket väl tänka mig att det är i desa otvättade och luggslitna lakan latryggs-Bengt sitter och författar ihop sina pamfletter om varför han inte kan jobba och även de skrivelser och överklaganden om varför han anser sig berättigad till fullt socialbidrag trots att både han och hans kärring är några förbannade parasiter.

I artikeln nämner latryggs-Bengt att socialen även trixade med socialbidraget när deras barn var små och fortfarande bodde hemma, ungefär som om vi skulle tycka att det är för sorgligt att inte makarna kan få sina livskostnader insatta på kontot varje månad så att inte barnen ska bli lidande. Vad som i själva verket slår mig där är en undran varför inte barnavårdsmyndigheten agerar i ett sånt här fall? Jag har oerhört svårt att tro att det är särskilt lämpligt för barn att bo i en dragig koja i skogen helt utan inkomster vissa månader eftersom föräldrarna satt parasiterande och oblygt latmaskande i system? Om föräldrarna vill svälta ihjäl så fine with me, men det är banne mig för sorgligt att sådana människor ska få lov att uppfostra barn. Någon typ av grundläggande standard borde ändå krävas av en barnfamilj, åtminstone för ungarnas skull.

// Roger P.
Citera
2007-08-07, 12:23
  #10
Medlem
Miss Cellulites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Utan att veta mer om parets ideologiska hemvist än just vad jag läst i tidningarna så är jag beredd att sätta en tusenlapp på att man hittar parets röster i Vpk-urnan eller eventuellt hos Miljöpartiet eftersom miljöskäggen är det enda partiet som fortfarande talar om "medborgarlön", något de här båda utsugarna tacksamt hade inkasserat.
// Roger P.

Klockrent!

Det finns garanterat en rostig Saab V4 på gården...och jag sätter min obefintliga oskuld på att de har minst en hund och minst två katter!

Vem pröjsar katt- och hundmaten, månntro?
Citera
2007-08-07, 12:29
  #11
Medlem
Vilka jubelidioter, se till så de blir återbetalnignskyldiga!
Citera
2007-08-07, 12:31
  #12
Avstängd
Roger Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miss Cellulite
Klockrent!

Det finns garanterat en rostig Saab V4 på gården...och jag sätter min obefintliga oskuld på att de har minst en hund och minst två katter!

Vem pröjsar katt- och hundmaten, månntro?
Ja, husdjur i olika varianter finns garanterat. Dessutom så kan även jag tänka mig att någon typ av fortskaffningsmedel finns som trots att det saknar besiktning och skattemärke ändå framförs utan körkort av latryggs-Bengt vid väl valda tillfällen.

Man kan ju ställa sig frågan hur paret hade råd att köpa stugan i skogen de bor i? Hur hade man råd med pappret man författat alla sina sinnesstörda överklaganden och problemuppställningar på? Hur har man som Du säger råd med djurmat? Var hämtas pengarna till bensinen till den eventuella skrotbilen? Jag kan även tänka mig att rökning förekommer i hushållet. Vem bekostar tobaken?

Man får väl förutsätta att paret odlar grönsaker och bakar sitt eget bröd eftersom köpemat är dyrt i längden. Även salladsodling och brödbak går ju att sortera in under manuellt arbete. Utför man den typen av arbete trots sin motvillighet till fysisk aktivitet?

// Roger P.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback