Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2007-08-07, 20:52
  #37
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Jag kan faktiskt respektera dom för deras ärlighet, jag har genom åren kommit i kontakt med minst ett dussin individer som med i grunden samma motivering har levt gott på det samhället erbjudit i form av bidrag, långtidssjukskrivningar och div. former av stöld och snatteri.

Vid den sällsynta händelsen att någon av dom ställdes mot väggen så ljög man som en häst travar.
Citera
2007-08-07, 23:52
  #38
Medlem
Månsans avatar
Paret i skogen - ett harmlöst problem

Många blev skogstokiga när de läste om detta besynnerliga par i skogen. Hur fan kan de tillåtas framleva sina liv på oss andra skattebetalares bekostnad? Faktum är dock att en mycket stor del av befolkningen idag i detta land lever på motsvarande sätt - eller snarare som mycket värre parasiter. Dessa två skogstomtar är i själva verket ovanligt harmlösa. Summan de inkasserar är förhållandevis låg och dom ställer sannolikt inte till något större djävulskap för någon annan. Något man inte kan säga om många andra parasitgrupper, exempelvis förtidspensionerade bikers, knarkhandlande afrikaner, horder av arbetsskygga araber, syrianska småföretagare som inte betalar skatt plus naturligtvis alla helyllesvenskar som inkasserar ansenliga belopp genom att ständigt vara hemma med sjukt barn eller är långtidssjukskrivna pga någon påhittad wiplash-skada.

Mellan skål och vägg kan även en politiker medge att Sverige är på väg käpprätt åt helvete pga att så ofantligt många lever på bidrag. Vad man gör genom att inte våga precisera problemet offentligt är dessvärre att spela tokstollarna i sverigedemokraterna rakt i händerna.
Citera
2007-08-08, 07:50
  #39
Medlem
Miss Cellulites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenMedMat

Vill man inte baka får man ingen kaka!

Man borde skicka fabeln om myrorna och gräshoppan till de där latmaskarna.
Citera
2007-08-08, 07:52
  #40
Medlem
Miss Cellulites avatar
Mannen föreslår själv en lösning:

"HELLRE NACKSKOTT ÄN ARBETSFÖRMEDLINGEN"

http://www.corren.se/archive/2007/8/...is5twv9ei9.xml
Citat:
– Om valet skulle stå mellan att gå till arbetsförmedlingen och att få ett nackskott, då skulle det bli ett nackskott för vår del. Det säger Kindaparet som vägrar arbeta när de nu väljer att berätta sin historia.

Citat:
– Vissa stunder har vi fått fullt bidrag, men långa tider har fått reducerade bidrag. Ibland har vi inte fått någonting alls. Även när två av våra barn bodde hemma drog de in bidragen för oss. Det var fruktansvärt, säger Eva.

Det fruktansvärda är att barnen inte fosterhemsplacerades OMEDELBART!

Vilka puckon!
Citera
2007-08-08, 08:35
  #41
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Fritt fram för vem som helst att undandra sig arbete. Men dom skall naturligtvis inte erhålla en krona av allmänna medel, befängt. Det finns bär, svamp och ätliga rötter i skogen att samla. Sedan kan dom ju pröva sig fram genom tiggeri i gathörn, vilket vore ärligare.

Under rubriken "Rolig läsning" kommenterar Kurt Lundgren på sin blogg det arbetsskygga paret. Och fortsätter:

Citat:
"Jag kan också berätta att jag känner personligen fyra förtidspensionärer; ingen av dem är det minsta sjuk. Jag skall återkomma till detta och varför jag anser att de gör rätt som blåser staten.

En dag kom jag hem till B. Han stod på gården och gjorde V-tecknet med fingarna när jag svängde in.

- Vad gör du så för undrade jag?

- Klart med alla papper i dag, förtidspensionerad på 75 procent. Det innebär att dom kommer inte åt mig om jag fortsätter min affärsrörelse; tjohej nu slår vi upp en stadig."

http://kurtlundgren.webblogg.se/

Det skall bli intressant att ta del av varför KL anser att "de gör rätt som blåser staten". Låter skumt...
Citera
2007-08-08, 10:46
  #42
Medlem
VicVocs avatar
idioter. Arbetsförmedlingen eller ett nackskott, hette rubriken. Efter att ha läst artikeln så tycker jag inte dom har rätt att välja. Dom skall ha nackskottet!
Citera
2007-08-08, 11:07
  #43
Medlem
Numes avatar
De är inte värre än någon som har förtidspension eller liknande och faktiskt kan arbeta, men sopar det under mattan. Det känns faktiskt som halva sverige har förtidspension. Som sagt de är ärliga i vilket fall, lättare att ta piskan på dem då.
Citera
2007-08-08, 15:45
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Sverige är på väg käpprätt åt helvete pga att så ofantligt många lever på bidrag.

Att människor lever på bidrag är inte problemet, det är symptom på andra problem. Främst begränsade möjligheter att skaffa sig inkomst. Detta beror i sin tur på snåriga regelverk inom alla näringar och ohemula skatter.
Citera
2007-08-08, 19:22
  #45
Medlem
Haha, ibland blir man mörkrädd.
Citera
2007-08-10, 12:52
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER[X]
Jag kan faktiskt respektera dom för deras ärlighet, jag har genom åren kommit i kontakt med minst ett dussin individer som med i grunden samma motivering har levt gott på det samhället erbjudit i form av bidrag, långtidssjukskrivningar och div. former av stöld och snatteri.

Vid den sällsynta händelsen att någon av dom ställdes mot väggen så ljög man som en häst travar.

Ja nu blir det äntligen svårare för dessa lata parasiter.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=679102

Jag har alltid funderat på varför man skulle bli bättre av att stänga in sig hemma med depression eller utbrändhet?
Citera
2007-08-10, 13:00
  #47
Medlem
CrackCrickets avatar
I min värld hade vår psykvård stormat deras lila röda stuga med tung beväpning och flashbangs! Sedan hade med tvång lagt in dom på psyket.

Jävla coltare!
Citera
2007-09-14, 17:49
  #48
Medlem
Divids avatar
De bor i utkanterna av kinda och cyklar därifrån för att handla i det största samhället i kinda då det inte finns någon butik där de är bosatta. Enligt källor ska dom vara lustiga men inte socialt handikappade som de själva säger.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback