Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-30, 14:45
  #949
Medlem
Ricins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1989-04-20
Pro-tip: det går inte. Har du obetalda lån hos en annan långivare så får du inget SMS-lån, har du betalningsanmärkningar så får du inget SMS-lån (kan finnas undantag), har du en dålig kreditvärdighet, vilket hänger ihop med att leva på försörjningsstöd så får du generellt inget SMS-lån. Utöver detta så får du inte ens försörjningsstöd om du får in pengar från låneinstitut, oavsett om du betalar tillbaka dem eller inte. 7000 kronor in på kontot från ett låneinstitut räknas som en inkomst, trots att du förväntas att återbetala summan. Detta kollas upp minst tre månader bakåt i tiden för varje utbelningstillfälle.

Slutsatsen är alltså att TS hittar på en historia som har ingen bäring i verkligheten.
När du gör din första ansökan till soc så är det tre månader, men därefter så är det varje månad. Bruden skulle kunna ha ett annat konto som soc ännu inte har sett, men dom kommer förr eller märka om personen har ett konto där pengarna kommer in.
Hoppas bruden söker sig till lyxfällan så alla kan skratta åt henne
Citera
2014-04-30, 15:34
  #950
Medlem
RodVinsSpyas avatar
Om det stämmer...

Och om de stämmer att vi alla i slutändan får betala..

Då ska jag fanimej också börja göra de!
Aint got shit to loose!!!!



PS.
Självklart inte men blir ju redigt arg.
Citera
2014-04-30, 16:16
  #951
Medlem
-DaRude-s avatar
Stämmer verkligen detta? Är sms-lån verkligen så kravlösa?
Vad jag hört kan man inte låna ens hos dessa företag med skyhöga räntor om man har betalningsanmärkningar eller om man har sämre kreditvärdighet än en lort i skogen.

Trots allt ANSÖKER man alltid i väntan på godkännande även om kraven är låga. Dessutom kan hon ju inte ansöka hos samma företag igen och igen om hon redan badar i skulder hos dem.
Citera
2014-04-30, 17:51
  #952
Medlem
godboys avatar
Vare sig det är trolleri i denna tråd eller inte så kan man lyckas låna massvis med pengar på kort tid. Kolla på Lyxfällan som ex. Men så småningom tar det ju stopp. De mindre seriösa bolagen kollar ju inte kreditvärdighet. Vissa kollar nog bara att låntagaren inte har betalningsanmärkning och skuldsanering, men inte på inkomst och och övriga skulder. Vissa biluthyrare gör så vet jag. Tror denna "lilla" upplysning är billigare att köpa för den som kontrollerar. Sedan är det väl en form av kalkylerat risktagande från långivaren.

Men bär man sig åt som denna brud gjort är man ganska snart helt rökt i vilket fall som helst. Hon kan t ex:
Inte få hyresrätt
Inte hyra bil hos seriösa
Inte teckna mobil/tele-abonnemang
mm

Visst, hon tycker kanske det funkar nu när hon fortfarande kan få lån, men detta kommer snart att vända. Att hon lyckats få ihop skulder på 250K tycker inte jag är så förvånande, massa suspekta kreditbolag beviljar ju krediter hej vilt så länge låntagaren ej har betalningsanmärkning.
Citera
2014-04-30, 18:06
  #953
Medlem
Delicates avatar
https://www.shortaudition.com/applic...=194&noflash=1
Citera
2014-04-30, 18:11
  #954
Medlem
Hem_bränts avatar
En sån jävla parasit, jag hoppas att något av bolagen säljer skulden till några seriösa indrivare.
Citera
2014-05-01, 02:11
  #955
Medlem
Svartbåts avatar
Tänkte på en sak när jag läste den här tråden. Om hon skulle ta massa sms lån 300k+, köpa massa saker på kredit. Köpa 5 ipads. 5 laptops, etc etc och sen fly landet? Till afrika eller något fattigt land.

Finns det svenska poliser som "jagar" brottslingar utomlands? Eller är det bara interpol som letar?
Citera
2014-05-01, 09:18
  #956
Medlem
NEJ NEJ NEJ

Man kan INTE ta sms-lån om man finns hos kronofogden, något undantag kan göras vid en manuell kreditbedömning av en handläggare som du bevisar för att du har jobb och håller på att betala av fogden.

Troligtvis tar hon lånen i TS eller någon annans namn.

Kul att du omger dig med bedragare, det kommer stå dig dyrt.
Citera
2014-05-01, 09:44
  #957
Medlem
Går gör det, den senaste skulden till kronofogden kom in i början av denna månad på ca 7000:- och var ett internetlån/smslån. Hon har tagit denna typen av lån i snart 2 år. Till alla er som säger att det inte går kan jag bara säga att jag fram till för ca ett år sen trodde exakt samma sak som er och det är också vad ni gör, tror.
Tyvärr är den tragiska sanningen en annan, jag startade inte denna tråd för att få felaktiga påståenden på de jag redan vet är möjligt, jag startade den för att få svar på hur det är möjlig, samt hur det kommer att sluta, bedrägeri, personlig konkonurs, osv osv.

Vet ni en kraftigt skuldsatt person så kan ni själva ringa kfm och få reda på precis allt som denna person har hos kft så länge ni har dennes personnummer. Prova så kommer ni tvivlare inse att det är fullt möjligt.

Jag har inget som helst gemensamt med denna människa förutom barnen (som dock inte är så lite). Då min oro förstås inte rör henne utan barnen så är jag intresserad att få ett svar i detta.
Citera
2014-05-01, 10:30
  #958
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo1118
Fast många sms företag gör ingen kreditprövning men de lär inte bevilja samma person hur många lån som helst utan att de betalar tillbaka. Har dock riktigt svårt att tro att man kommer upp i 250K Sms lån.
Fast jag har och andra sidan aldrig tänkt på att någon frisk människa ens skulle försöka. Det kanske inte sms bolagen heller gjort...

Vilket sms lån företag tar INTE UC ? Jag vet iaf inte ett enda. Vore otroligt korkat att inte ta en UC, typ som att spola ner pengarna på toa.
Citera
2014-05-01, 10:55
  #959
Medlem
sjelvefans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebbeharry
This.

Har en bekant som levde på soc ett tag och jag råkade skickade över 500kr istället för att ge 500kr i hand vilket resulterade att min bekant fick 500kr mindre utbetalt vid nästa bidragstillfälle.
De kollar inte varenda människas konto varenda månad, långt ifrån tror jag. Har själv fått från soc tidigare, och under den tiden har jag fått pengar flera gånger insatta på kontot utan att det upptäckts... De kollade bara mitt konto (3 månader bakåt) vid första ansökan. Snackar dock bara om hundralappar och inga gigantiska lån, men du nämner ju "småsummor".

Tror därför bara att de kollar folks konton regelbundet om handläggaren av olika skäl inte har något förtroende för personen eller verkligen misstänker inkomster. Eller så är det olika från ort till ort. I en storstad tror jag inte de har tid eller ork att konstant kolla sånt på alla varenda månad. Men stora belopp tycker man ju att de förr eller senare borde upptäcka.
__________________
Senast redigerad av sjelvefan 2014-05-01 kl. 10:57.
Citera
2014-05-01, 11:06
  #960
Medlem
sjelvefans avatar
Angående SMS-lån så tvivlar jag dock på att det vanligtvis är så enkelt, när jag gick på soc och var desperat en gång försökte jag ta lån hos minst 3 olika... Där det skulle vara "enkelt" att bli beviljad. Fick nej av samtliga pga mina (dåliga) inkomster. Och jag hade inga skulder hos kronofogden. Så lite skeptisk till att det är så enkelt, är glad i efterhand att det inte var det.
__________________
Senast redigerad av sjelvefan 2014-05-01 kl. 11:09.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback