Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-11, 08:07
  #445
Medlem
Alligator_Gundes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stortrollet
Problemet verkar ligga i att du blandar med sprite.

Hehe gör inte det längre men som sagt så kan mina första fyllor satt sina spår
Citera
2013-07-12, 18:48
  #446
Medlem
This_is_me_s avatar
Renat brännvin tycker jag är bra sprit. Inte riktigt lika stark som dom andra vanliga spritsorterna.
Renat brännvin har en alkoholhalt på 32%. Men det spelar faktiskt ingen roll enligt mig.
Citera
2013-07-12, 18:57
  #447
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av This_is_me_
Renat brännvin tycker jag är bra sprit. Inte riktigt lika stark som dom andra vanliga spritsorterna.
Renat brännvin har en alkoholhalt på 32%. Men det spelar faktiskt ingen roll enligt mig.
Nej, 37,5%. Brännvin Special ligger däremot på 32%
Citera
2013-07-12, 23:12
  #448
Medlem
Efter 2-3 cl känner man ändå ingen skillnad så förstår inte riktigt vitsen med den här tråden.
Citera
2013-07-12, 23:25
  #449
Medlem
Det där med att vodka har olika smak är en myt. Vodka destilleras på vilket spannmål som helst och filtreras genom så många gånger så att resultatet blir en produkt som inte smakar någonting.
Citera
2013-07-13, 00:03
  #450
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wetwalrus
Det där med att vodka har olika smak är en myt. Vodka destilleras på vilket spannmål som helst och filtreras genom så många gånger så att resultatet blir en produkt som inte smakar någonting.
Fast det där är väl ändå inte riktigt sant. Det går ju att tillsätta estrar (d.v.s smakämnen).
Citera
2013-07-13, 04:55
  #451
Medlem
GoPalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Fast det där är väl ändå inte riktigt sant. Det går ju att tillsätta estrar (d.v.s smakämnen).
Oavsett estrar eller ej så smakar de ändå olika.
Citera
2013-07-13, 09:32
  #452
Medlem
This_is_me_s avatar
[quote=zepofan|44288964]Nej, 37,5%. Brännvin Special ligger däremot på 32%[/QUOTE

Oops. Det är självklart brännvin special jag menar.
Tack för att du har ögonen med dig.
Citera
2013-07-13, 09:33
  #453
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Fast det där är väl ändå inte riktigt sant. Det går ju att tillsätta estrar (d.v.s smakämnen).

Om du tillsätter estrar så är de klart att de blir olika smaker, men om du skulle hälla upp tre glas av olika rena vodkor så kommer du inte känna någon skillnad. Det är hela poängen med vodka, det är inte som en whisky där du vill att smaken från mäsken ska sitta kvar i den färdiga produkten, utan att filtrera bort allt så du får den ultimata rena och genomskinliga vodkan.
Citera
2013-07-13, 09:49
  #454
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wetwalrus
Det där med att vodka har olika smak är en myt. Vodka destilleras på vilket spannmål som helst och filtreras genom så många gånger så att resultatet blir en produkt som inte smakar någonting.
Har du ens druckit vodka?
Citera
2013-07-13, 09:53
  #455
Medlem
novus.s avatar
Grey Goose brukar jag köra med eftersom den är så ren i smaken. Men god? Nej, vodka smakar ingenting.
Citera
2013-07-13, 10:36
  #456
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Har du ens druckit vodka?

Jo det har jag, vet inte vad du sitter och dricker för vodka men ju dyrare vodka du köper, ju mindre smak får du eftersom de är bättre filtrerande, det är det som är hela poängen med vodka, att de ska vara så neutrala och klara som möjligt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback