Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-05-11, 17:08
  #433
Medlem
Hajafintens avatar
Koskenkorva och Stolichnaya är bäst.
Citera
2013-05-11, 18:31
  #434
Medlem
Mujaheeds avatar
Det som är starkast och billigast, rensprit smakar förjävligt, alltså shottas eller höger-vänstras alltid vodkan = känna så lite smak som möjligt, men samtidigt bli full så effektivt som möjligt! haha

Tror explorer packar the best punch här i sverige i %/:- differansen, iofs tänker jag bara vodka/brännvin när jag tänker starksprit, måste kanske vidga mina vyer?!

Vad för annan stark starksprit kan man få billigt på bolaget som kanske förfinar mina starksprit vanor lite??
Citera
2013-05-13, 20:43
  #435
Medlem
Zeunerts avatar
Grönländsk Vodka

Som att dricka källvatten men ändå en Vodka med tryck i.

Dricker den gärna rakt up o ned som den är.

Ågren hållar sig borta = En ren produkt.
Citera
2013-05-13, 20:47
  #436
Avstängd
malevichs avatar
Dworek tycker jag. För att den har godast smak helt enkelt.
Citera
2013-05-13, 20:58
  #437
Medlem
OMAsteges avatar
magic crystal
Citera
2013-06-10, 13:48
  #438
Medlem
Efter flera års sökande är "stolichnaya elit" just nu min absoluta favorit. Hittade den på en flygplats i spanien för en månad sedan. Några kronor dyrare än Belvedere och grey goose som länge varit mina favoriter.

Så min ranking just nu är

1: stolichnaya elit (riktigt jävla bra. Smoooth)

2: grey goose (bra vodka, inget tjafs)

3: Belvedere (också fin vodka med en liten hint av vanilj)

4: level (grey goose belvedere level är egentligen plats 2 alla 3)

samtliga av dessa ligger väl runt 400-500 typ

Jag har bara druckit lyxvodka i 5-6 år så ni som är mer erfaren än mej kom gärna med tips. Finns säkert nån rysk som är ännu bättre.

Vill gärna ha tips på vart man kan köpa bra vodka nuförtiden. Bolaget har ju slutat med all finvodka.
Citera
2013-07-09, 17:53
  #439
Medlem
Ciroc är klart den bästa jag har testat men den är dyr. Har bara testat original. Ska finnas i olika smaker också som jag vill testa..

Kunde dricka den rent utan problem va verkligen lent för halsen!
Citera
2013-07-09, 18:01
  #440
Medlem
encephalizations avatar
Nagon som provat Reyka? Fick en flaska i fodelsedagspresent for nagon vecka sedan och provade den igar. Inte dum alls, skulle nog placera den ovanfor Grey Goose.
Citera
2013-07-09, 20:45
  #441
Medlem
Jeltzin är favoriten
Citera
2013-07-10, 08:57
  #442
Medlem
Alligator_Gundes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stortrollet
Jeltzin är favoriten

Nej fyfan, har dåliga ungdomsminnen av ljummen Jelzin och rumsvarm sprite.

Det vanligaste jag köper är Koskenkorva och en annan favorit är Stolichnaya. Ingen finsmakare som ni ser.
Citera
2013-07-10, 19:05
  #443
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alligator_Gunde
Nej fyfan, har dåliga ungdomsminnen av ljummen Jelzin och rumsvarm sprite.

Det vanligaste jag köper är Koskenkorva och en annan favorit är Stolichnaya. Ingen finsmakare som ni ser.
Problemet verkar ligga i att du blandar med sprite.
Citera
2013-07-10, 19:59
  #444
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av encephalization
Nagon som provat Reyka? Fick en flaska i fodelsedagspresent for nagon vecka sedan och provade den igar. Inte dum alls, skulle nog placera den ovanfor Grey Goose.
Ja, den var inte alls dum. Har dock bara provat ca 4 cl ren och okyld, men den funkade att smutta på.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback