2009-05-08, 20:37
Medlem
krutburkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cotillion
Varför i h*****e har magic dött ut i göteborg ?

Jag har fått för mig att en hel del magic-kids hänger på Wizard Games ute på Hisingen. Slutade spela för några år sedan, men har sett en del spelande i affären då jag varit där för att handla.
Citera
2009-05-10, 04:35
Medlem
Jag tittar nyss på Wizards hemsida ifall man skulle orka med att
börja spela igen, men det har blivit så sjukt mycket nya regler
och expansioner! 10:th editions är ute.

Spelade för övrigt mest olika sorter utav blåhoror, med mer eller
mindre inslag utav vitt. Tyckte dom var lätt bäst.
Samt det fast en del hel svart lekar som kunde vara roliga att köra.
Citera
2009-05-10, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrikk2
Jag tittar nyss på Wizards hemsida ifall man skulle orka med att
börja spela igen, men det har blivit så sjukt mycket nya regler
och expansioner! 10:th editions är ute.

Spelade för övrigt mest olika sorter utav blåhoror, med mer eller
mindre inslag utav vitt. Tyckte dom var lätt bäst.
Samt det fast en del hel svart lekar som kunde vara roliga att köra.

10th edition är bara basseten. Dvs, inte särskilt superintressanta. M2010 kommer till sommaren, vilket i effekt är 11th Edition. Menar, om du kollar på hur många expansioner det finns så är det ju över 40 talet sammanlagt.

I vilket fall så anser jag att det lättaste sättet för en nybörjare (vilket du då är, även om du har vissa kunskaper. Men var beredd på att du har en del saker fel, tex interrupts finns ej längre + tappa en blockande varelse gör inte längre att den inte delar ut skada etc) att komma in i spelet igen är att dra på en pre-release av ett nytt sätt. En begränsad kortpool samt att du inte behöver köpa på dig en grym lek lägger dig mer på samma grund som alla andra.

Själv är jag i princip enbart en limitedspelare. Även om du inte är det, så är limited det bästa setet enligt mig att komma tillbaka in i spelet om man varit borta ett tag.

Förövrigt är de nya reglerna mycket logiska och sammanhängande i de flesta fall. Magic's styrka är att i princip varje situation finns exakt preciserad av reglerna, och de få situationer som är mycket svårlösta finns det officiella rulings på. Det är en helt annan sits är många spel där rulings kommer lite hursomhelst och ibland är motsägande mot tidigare rulings.
Citera
2009-05-10, 15:08
Medlem
Guldbäfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuryWithin
Är det någon ide att sälja kort från tiden då 7-8 edition var ute? Jag har massor med kort från den tiden (2000-2004). Typ två pärmar och en halv full påse. Har väll runt 100 raars och ett awsome zombe deck. Hur mycket skulle ni ge för det. Var ärliga. Jag funderar på 700-800kr. Har gillat magic starkt förut. Det är ett väldigt smart spel. Min bror dock var värst han hade ett artifact deck som var i princip omöjligt att vinna över.

Finns värdefulla kort från de flesta tidsperioder, men det är just enstaka kort som är värda något och de flesta kort du har är antagligen helt värdelösa. Så det är väl bara gå igenom alla rares och söka på (svenskamagic.com?) och se vilka som kan va värda pengar. Eller bara ta någon som har koll på spelet och få honom att leta igenom, brukar va rätt lätt att hitta kort som potentiellt har ett värde.

Jag har exempelvis en påse med ca 500 kort som jag tänkte slänga, men nu ska skänka till bättre behövande istället
Citera
2009-05-21, 03:48
Medlem
Bumpi bumpi

Vad händer på magic fronten då ?

Någon som ska till lincon eller liknande ?

Undrar föresten om någon har tips på en bra vit/blå eller vit lek ? Köpte nämligen ett starter idag för tänkte börja igen och startern är väl inte direkt optimal så tänkte lägga till lite kort .
Citera
2009-05-28, 15:55
Medlem
Jivs avatar
Kan återigen rekommendera alla magic-relaterade frågor till www.svenskamagic.com. I kortpärmen finns alla utgivna kort sorterade efter expansion, o ni kan lätt se snittpriser på de olika korten vid eventuella försäljningar.

Hade lite tråkigt igår och skaffade mig ett Magic Online-konto o körde en draft, sjukt roligt! Är bara surt att det ska vara så pass dyrt, när det trots allt bara handlar om virtuella papperskort. >_<
Citera
2009-08-11, 10:04
Medlem
Necroghuls avatar
Magic haha de spelades mycket på mellan/högstadiet

spelade de senast igår förlorade dock ganska hårt
pga detta jävla bögkort

http://www.svenskamagic.com/cardcoll...p?cardid=14357

han fick ut 3 sådana kort.. då är man fan körd
Citera
2009-08-14, 13:44
Medlem
Telefonverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necroghul
Magic haha de spelades mycket på mellan/högstadiet

spelade de senast igår förlorade dock ganska hårt
pga detta jävla bögkort

http://www.svenskamagic.com/cardcoll...p?cardid=14357

han fick ut 3 sådana kort.. då är man fan körd

Hur var det nu, skulle det stå att "this effect doesn't stack" eller does? Det där kortet verkar rätt så jobbigt annars..
Citera
2009-08-14, 15:11
Medlem
Irfas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telefonverket
Hur var det nu, skulle det stå att "this effect doesn't stack" eller does? Det där kortet verkar rätt så jobbigt annars..

Mhm det där "stackar" ja. Enchantement removal is your friend
Citera
2009-08-14, 15:13
Medlem
Irfas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baier
Bumpi bumpi

Vad händer på magic fronten då ?

Någon som ska till lincon eller liknande ?

Undrar föresten om någon har tips på en bra vit/blå eller vit lek ? Köpte nämligen ett starter idag för tänkte börja igen och startern är väl inte direkt optimal så tänkte lägga till lite kort .

Beror lite på format, spelsätt och vad du tycker om att spela.
Vad är det för starter btw?
Citera
2009-08-14, 16:18
Medlem
LukeOnes avatar
Sälja gamla kort...?

Hijackar lite med en följdfràga...

Finns det nàgon marknad för gamla magic kort? Har nàgra schyssta deck, och ett par pärmar som har legat och dammat de senaste 15 àren...tror ni nàgon skulle vara intresserad av att köpa eller är det dött lopp?

Ha det kaka!
Citera
2009-08-14, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiv
Kan återigen rekommendera alla magic-relaterade frågor till www.svenskamagic.com. I kortpärmen finns alla utgivna kort sorterade efter expansion, o ni kan lätt se snittpriser på de olika korten vid eventuella försäljningar.

Hade lite tråkigt igår och skaffade mig ett Magic Online-konto o körde en draft, sjukt roligt! Är bara surt att det ska vara så pass dyrt, när det trots allt bara handlar om virtuella papperskort. >_<

Well, vardet pa papperskort ar ocksa "virtuellt". Skulle Wizards sluta supporta magic och sluta producera det och alla storre turneringar stallas in skulle de flesta kort inte vara varda mer an pappret dem ar tryckta pa.

Dessutom gar det att vaxla in kompletta magic online set till kompletta pappersset, vilket ger de "virtuella korten" ett konstant grundvarde, salange de gar att redeema.

Forovrigt ar det sjukt billigt om man ar halvbra gentemot verkligheten da man kan anvanda sina prisboostrar som betalning for nasta turnering. Raknar pa att jag har spelat ca 1 sealed om dagen i genomsnitt senaste aret (sakert mer...), bara varit tvungen att kopa tix for 500kr en gang. Dvs har fatt spela for vad som skulle kosta en samre spelare uppat 11000 dollar nagot sant. Tycker det ar bra varde for mina pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in