Citat:
Ursprungligen postat av
svart-rullstol
Enda gångerna jag "gjort" kort är för att testa och se hur det skulle fungera att ha dem i min lek. Givetvis är min motståndare med på det och vet om att jag bara håller på att testa mig fram. Finns ju dock vissa turneringar då du får printa kort, måste vara sjukt tråkigt att vara med i sådana ...
Sedan är det ju lite så att man vill ju visa att man kan något genom att bygga en bra lek med lite billigare kort, istället för att bara köpa på sig alla bra, dyra kort och spela med

Lite så är det, och som du säger så kan det vara bra att kunna slänga in ett kort eller två för att kunna testa potentialen, men det blir lite förutsägbart när alla kör lekar med Snapcaster Mage och Thragtusk o kombination med land för en tusenlapp. Enda gången jag gjort något liknande var när alla mina Lightning Bolt var upptagna i en lek och jag ville ha dom i en annan. Då la jag helt enkelt in en lapp i fyra plastfickor och körde. Mest för att jag inte orkade leta upp och flytta dom jag hade.
Sist men inte minst tycker jag också det är roligare om en lek växer fram långsamt, min absolut bästa lek började som en renodlad budgetlek med ett fåtal uncommons och ett rare (land) för att nu ha tio till femton rares och en helt annan uppbyggnad. Må vara att jag är traditionell men jag gillar inte quick fixes i Magic.