2009-03-24, 14:14
Medlem
Cotillions avatar
Händer det någonting på Magic fronten i göteborg eller är det helt dött ?
Backstab har vad jag vet lagt ner, med en lapp på dörren som tycker att man skall kolla in på på deras sida:
Backstab.nu jag kollade på sidan och nu behövs det till och med lösenord för att komma in.

Och vad heter det andra stället ? Mitt emot Liseberg ? Focus tror jag vi kallade det men det var väl huset ?
I alla fall så har dom lagt ner turneringarna och gubben säger att han inte har en aning om vad som har hänt.

Varför i h*****e har magic dött ut i göteborg ?
Citera
2009-03-24, 15:56
Medlem
across avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cotillion
Backstab har vad jag vet lagt ner, med en lapp på dörren som tycker att man skall kolla in på på deras sida:
Backstab.nu jag kollade på sidan och nu behövs det till och med lösenord för att komma in.

Och vad heter det andra stället ? Mitt emot Liseberg ? Focus tror jag vi kallade det men det var väl huset ?
I alla fall så har dom lagt ner turneringarna och gubben säger att han inte har en aning om vad som har hänt.

Folk spelar hellre WoW istället? Jag har ingen aning faktiskt, det var många år sedan jag spelade. Är det bättre drag i andra svenska städer?
Citera
2009-03-24, 16:29
Medlem
Cotillions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acros
Är det bättre drag i andra svenska städer?

Jag vet inte men när läste om mitt inlägg insåg jag att det låter så.
Nej jag undrade väl om det var så att det håller på att dö ut.

Citat:
Ursprungligen postat av acros
Folk spelar hellre WoW istället? Jag har ingen aning faktiskt, det var många år sedan jag spelade

Jo det var väl ett bra tag sen jag spelade seriöst själv
men det är alltid kul att kolla igenom korten och få lite nostalgi minnen över sig.
Citera
2009-03-24, 17:06
Medlem
såg länkarna till magic online spelen, men jag har för mig att det fanns ett spel man kunde lira på datorn utan internet. man mötte datan hela tiden o samlade på sig kort och liknande, finns detta spel att ladda ner?
Citera
2009-03-25, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av el capitan
såg länkarna till magic online spelen, men jag har för mig att det fanns ett spel man kunde lira på datorn utan internet. man mötte datan hela tiden o samlade på sig kort och liknande, finns detta spel att ladda ner?

http://thepiratebay.org/torrent/3250...and.Expansions
Citera
2009-04-01, 20:54
Medlem
superKings avatar
Tjena, ber om förlåt om detta inte passar i denna tråd men kör på ändå.
När jag var yngre hade jag inte en, utan två storebröder som spelade magic väldigt seriöst, och det drog in mig i träsket. Sedan började alla polare spela och nästan alla pengar man kom över gick till nya kort.
Sedan dess har båda bröderna slutat spela, och har gett mig deras kort (nu snackar vi rätt saftiga kollektioner), samt att polarna som man alltid spelade med har mer eller mindre glömt sina kort hos mig och har inte hört av dom på 10år så tror inte dom kommer sakna dessa.

Nu undrar jag helt enkelt hur jag skulle gå tillväga om jag ville sälja dessa kort, är som sagt kort som är säkert 10-15år gamla, fast har inte koll på vilka utlagor det handlar om. Vet ju att man hade en sån prislista bok när det gav sig där man kunde se hur mycket ens kort var värda, och redan då var det ingen tråkig summa man kunde nå.
Citera
2009-04-02, 16:04
Medlem
Jivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superKing
Tjena, ber om förlåt om detta inte passar i denna tråd men kör på ändå.
När jag var yngre hade jag inte en, utan två storebröder som spelade magic väldigt seriöst, och det drog in mig i träsket. Sedan började alla polare spela och nästan alla pengar man kom över gick till nya kort.
Sedan dess har båda bröderna slutat spela, och har gett mig deras kort (nu snackar vi rätt saftiga kollektioner), samt att polarna som man alltid spelade med har mer eller mindre glömt sina kort hos mig och har inte hört av dom på 10år så tror inte dom kommer sakna dessa.

Nu undrar jag helt enkelt hur jag skulle gå tillväga om jag ville sälja dessa kort, är som sagt kort som är säkert 10-15år gamla, fast har inte koll på vilka utlagor det handlar om. Vet ju att man hade en sån prislista bok när det gav sig där man kunde se hur mycket ens kort var värda, och redan då var det ingen tråkig summa man kunde nå.

Jag skulle rekommendera att posta ang. detta på www.svenskamagic.com. Sidan verkar dock vara nere/enormt slö för tillfället...

Annars kan jag erbjuda mig att köpa samlingen för en hunka eller två
Citera
2009-04-03, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cotillion

Ha ha ha, magic! Det kommer man ihåg från sina yngre dagar. Det var på den gamla goda tiden då Tvspelsbörsen (hette det så?) i nordstan hade turneringar, bord och sålde kort.

Samt vad gäller backstab så har jag ingen anning, längesedan man vart där. Sen Focus (minns inte heller vad äffären heter) med Bengan (heter inte ägaren så?) i spetsen. Finns den äffären kvar ens? Har alltid undrat hur tusan han har fått det att gå runt i alla dessa år! Helt otroligt!

Förövrigt så när jag spelade Magic (vilket var sjukt längesen), så tyckte jag att det på slutet ballade ur! Rätt ordentligt faktist. Kom nya kollektioner hela tiden tyckte jag, allt för att tjäna pengar verkade det som. Man gjorde det mindre fördelaktigt att spela Typ 1 (minns inte det andra namnet, standard?) m.m.

Sen så var ju Magic väldigt retro, detta var ju innan datorer, datorspelen, bedband och hela den biten på riktigt slog igenom... Kanske det är en anledning till det hela...

Men nostalgiskt var det ju ialla fall! Ialla fall när det var som bäst! Lotus, prox, dubbelland och ut med juzam....
Citera
2009-04-19, 20:05
Medlem
amengiv1s avatar
Fan kommer ihåg tvspelsbörsen. Så jävla gott, även fairplay och absolutspel. Those were the days, börjhade lira precis när urza-blocket kom. Var jävligt skoj, blev aldrig riktigt seriöst. Funtar på att börja lira igen lite smått. Är ju SM kval as we speak
Citera
2009-05-03, 01:34
Medlem
dippsis avatar
Körde mycket Magic i 7an och när jag städade förra veckan hitta jag alla mina gamla kort och lekar, undra är de någon idé och sälja dem längre eller har Magic dött ut?

Artifact 84
mountain 30 + 34 lands
swamp 224 + 12 Lands
Plains 200 + 21 Lands
Island 146 + 20 Lands
forest 241 + 32 Lands
Bland färger 2 st
Rare 43st
Lands 108st
Special land 41st

Foil 12st
Skämt kort 29 st (1 i foil)

Lekar
Sliver 80 kort ( 12 rare)
Rat lek 55 Kort (12 rare)
Dragon Lek 62 Kort (25 Rare)
Ca 1450 Kort!

Ni som är mer insatta i detta nu, idé och sälja och om vilket pris ska ja sätta?

Säger det igen, detta är ingen annons eller så utan fråga er som är mer expert i området efter råd
Citera
2009-05-07, 15:51
Medlem
FuryWithins avatar
Är det någon ide att sälja kort från tiden då 7-8 edition var ute? Jag har massor med kort från den tiden (2000-2004). Typ två pärmar och en halv full påse. Har väll runt 100 raars och ett awsome zombe deck. Hur mycket skulle ni ge för det. Var ärliga. Jag funderar på 700-800kr. Har gillat magic starkt förut. Det är ett väldigt smart spel. Min bror dock var värst han hade ett artifact deck som var i princip omöjligt att vinna över.
Senast redigerad av FuryWithin 2009-05-07 kl. 15:56.
Citera
2009-05-08, 17:43
Medlem
MindLaunchs avatar
Spelade med några polare för inte så längesen. Jag fick snabbt sätta ihop min Sliver deck
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in