Citat:
Ursprungligen postat av Cotillion
Händer det någonting på Magic fronten i göteborg eller är det helt dött ?
Backstab har vad jag vet lagt ner, med en lapp på dörren som tycker att man skall kolla in på på deras sida:
Backstab.nu jag kollade på sidan och nu behövs det till och med lösenord för att komma in.
Och vad heter det andra stället ? Mitt emot Liseberg ? Focus tror jag vi kallade det men det var väl huset ?
I alla fall så har dom lagt ner turneringarna och gubben säger att han inte har en aning om vad som har hänt.
Varför i h*****e har magic dött ut i göteborg ?
Ha ha ha, magic! Det kommer man ihåg från sina yngre dagar. Det var på den gamla goda tiden då Tvspelsbörsen (hette det så?) i nordstan hade turneringar, bord och sålde kort.
Samt vad gäller backstab så har jag ingen anning, längesedan man vart där. Sen Focus (minns inte heller vad äffären heter) med Bengan (heter inte ägaren så?) i spetsen. Finns den äffären kvar ens? Har alltid undrat hur tusan han har fått det att gå runt i alla dessa år! Helt otroligt!
Förövrigt så när jag spelade Magic (vilket var sjukt längesen), så tyckte jag att det på slutet ballade ur! Rätt ordentligt faktist. Kom nya kollektioner hela tiden tyckte jag, allt för att tjäna pengar verkade det som. Man gjorde det mindre fördelaktigt att spela Typ 1 (minns inte det andra namnet, standard?) m.m.
Sen så var ju Magic väldigt retro, detta var ju innan datorer, datorspelen, bedband och hela den biten på riktigt slog igenom... Kanske det är en anledning till det hela...
Men nostalgiskt var det ju ialla fall! Ialla fall när det var som bäst! Lotus, prox, dubbelland och ut med juzam....