2011-05-25, 14:47
Medlem
GrimFausts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hixis
en färdigbyggd lek så man kan sitta och spela lite bara, och kanske bygga på den i framtiden om man har lust till det

Aight. Intropacken (färdigbyggda 60-kortslekar) går på typ 150 spänn i affärn skulle jag tro. Gamla intropacks brukar vara lite dyrare i vissa fall, beror på vilken man köper också.
Citera
2011-05-25, 18:05
Medlem
dom hade bar 40 korts pack där, så vi köpte 2 var och mashade ihop dom till en lek var, det gick på ca 200:-, värt vartända krona ! riktigt kul att spela igen efter typ, 8-9 år
Citera
2011-06-18, 18:58
Medlem
Chopinowskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marodeur
Magic var ju kul ändå tills de 2 kompisarna som jag spelade med började totalnöta skiten efter två månader och blåsa herrejävlar med pengar. Suck, att allt ska vara på jävla elitnivå hela jävla tiden.

HaveFun: Ska beakta detta om jag nu börjar om å lira MTG med någon i framtiden
Standard och vintage är dyra på olika sätt, standard är dyrt för att de mest efterfrågade korten är rätt dyra, säg 150-200 styck + att du måste byta kort då och då eftersom att standard ändras ofta. Vintage så behöver man ju bara köpa korten "en gång" men vissa är ju snordyra.
Det finns budgetlekar som klarar sig rätt bra. Sen beror det ju på vad man klassificerar som budget men om du bara spelar mot några kompisar kan du ju lägga in hate eller hosers (kort som specifikt kontrar deras lekar/strategier) fast det är rätt cheesy.
Senast redigerad av Chopinowski 2011-06-18 kl. 19:04.
Citera
2011-06-21, 01:44
Medlem
Happoradios avatar
Tyckte MTG var jävla roligt fram tills dess dom introducerade Plainswalkers... Då dog konceptet lite i mina ögon :/
Men herre min gud vilka minnen jag har från tiden då man nötade spelet med sina kamrater. Vi blandade friskt mellan blocken och alla kort var tillåtna (dock ej fjant-editionen vad den nu hette).
Citera
2011-06-24, 13:17
Medlem
sv1nt0s avatar
skriver här med tanke på att i datorspels forumet är det ingen som skriver. Har Magic the gathering 2012 på datorn och sitter o spelar, tar verkligen tid innan man förstår sig på allt. En jävla bra fråga jag har är nu när jag möter ett cp som använde "rite of replication".

Det jag inte förstår är hur "kicker" fungerar. Det står typ "put a replica of the target creature on the board, If kicked put 5" Och vadå kicked? Fattar inte riktigt, kul att snubben får ut 5 av min fetaste snubbe på sin sida utan att jag kan göra något, instant game over där vill jag lova. Hur fan gör jag så att killen inte får ut 5 st utav mina?
Citera
2011-06-24, 13:38
Medlem
Strawliess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sv1nt0
skriver här med tanke på att i datorspels forumet är det ingen som skriver. Har Magic the gathering 2012 på datorn och sitter o spelar, tar verkligen tid innan man förstår sig på allt. En jävla bra fråga jag har är nu när jag möter ett cp som använde "rite of replication".

Det jag inte förstår är hur "kicker" fungerar. Det står typ "put a replica of the target creature on the board, If kicked put 5" Och vadå kicked? Fattar inte riktigt, kul att snubben får ut 5 av min fetaste snubbe på sin sida utan att jag kan göra något, instant game over där vill jag lova. Hur fan gör jag så att killen inte får ut 5 st utav mina?

Kicked = En extra kostnad som betalas när spellen spelas. Om han betalar denna kostnad får han ut en extra effekt från sin spell.
Citera
2011-06-24, 13:43
Medlem
sv1nt0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strawlies
Kicked = En extra kostnad som betalas när spellen spelas. Om han betalar denna kostnad får han ut en extra effekt från sin spell.

ok, tack! Men tycker det kortet var lite väl imba.
Citera
2011-06-26, 14:10
Medlem
Sujoks avatar
Är sugen på att börja spela detta. Men jag känner ingen som lirar det. Jag bor i Malmö, hur kommer jag i kontakt med folk som lirar?

Har man någon chans som nybörjare? Finns ju folk som köpt kort i hur många år som helst ju.
Citera
2011-06-28, 12:28
Medlem
Janne-Taikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sv1nt0
ok, tack! Men tycker det kortet var lite väl imba.

Imba kort ska du å andra sidan försöka contra, med "counterspell" eller dyligt, finns allehanda kort nu för tiden i samtliga färger som antingen rätt av contrar en spell eller ser till att spellen blir betydligt dyrare att kasta ut, borde finnas "conterspells" även i MTG 2012 annars försvinner en del av konceptet i spelet.
Citera
2011-06-28, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sujok
Är sugen på att börja spela detta. Men jag känner ingen som lirar det. Jag bor i Malmö, hur kommer jag i kontakt med folk som lirar?

Har man någon chans som nybörjare? Finns ju folk som köpt kort i hur många år som helst ju.

Ursäkta det sena svaret men i spelaffären på djäknegatan, som förut hette "Spel på Djäknegatan", sitter malmös magicspelare och gejmar på fredagar har jag för mig.

/John
Citera
2011-07-19, 20:51
Medlem
Ingen som har gamla kort från 93-94-95-96 (Till och med Urza's Saga typ) som vill sälja?
Köpte upp några partier från killar på jobbet, dom låg ändå bara och skräpade för dom

Jag slutade köpa Magickort efter Urza's Saga, lirade där på högstadiet på 90-talet, men samlar fortfarande, dock inte med den "nya" designen..

Om någon har kort liggandes från den tiden så säg till - är intresserad.
Citera
2011-08-01, 10:32
Medlem
Hermezs avatar
Funderar på att bygga ihop en vampire, mono black lek. Vilka kort som helst är tillåtna då vi kör rätt oseriöst jag och mina vänner. Några idéer på vad som bör vara med? Som sagt, kort från alla upplagor är tillåtna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in