2012-04-14, 07:35
Medlem
sebbe3ns avatar
min kortlek ligger nu bara dammar
spelar nu bara dataspel om mtg
Citera
2012-04-15, 12:27
Medlem
Nu när innistrad blocket i princip är avklarat vad är era åsikter om det? Själv tycker jag att det har varit ett ganska tråkigt block ( förutom röda vampyrer förstås!) och personligen finner jag att phyrexia blocket var betydligt roligare!
Citera
2012-04-15, 12:58
Medlem
lynch4lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firstclassriot
Fett! Har du någon erfarenhet av stället eller så?

Nope, är för dålig . Men har varit i butiken och det är väl helt ok trevlig personal (inte den trevligaste) och luktar lite lagom av modellfärg. Har en bekant som hänger på deras friday night magic och han tycker - uppenbarligen - att det är kul.

Citat:
Ursprungligen postat av Gruffalot
Nu när innistrad blocket i princip är avklarat vad är era åsikter om det? Själv tycker jag att det har varit ett ganska tråkigt block ( förutom röda vampyrer förstås!) och personligen finner jag att phyrexia blocket var betydligt roligare!

Hm, jag vill spela lite med det nya miracle/soulbond innan jag uttalar mig om det. Överlag gillar jag att det haft ett riktigt tema + många snygga bilder. Svart och rött kändes häftiga, även om vare sig zombies eller vampires riktigt kunde tävla mot annat.. Ser dock fram emot det ljusa och vackra (änglar, nya lands) i Avacyn Restored, for a change.
Citera
2012-04-15, 17:31
Medlem
sebbe3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gruffalot

blocken väckte gammal nostalgi för min sidan eftersom min första lek var en blå/grön thresehold
Citera
2012-04-24, 18:42
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lynch4life
Någon som har tips på vad man kan göra med alla random kort som annars bara ligger i samlingen hemma? Vill spela med korten i någon sorts "draft" med sambon, men vet inte riktigt hur jag bör göra.

Sök på "Winston draft" och följ förklaringsvideon.
Citera
2012-05-12, 18:14
Medlem
Cholas avatar
Efter att inte blivit speciellt imponerad av Avacyn så har jag pillat ihop en lite äldre lek med bland annat Kitesail Apprentice.

As long as Kitesail Apprentice is equipped, it gets +1/+1 and has flying.

Ger detta +1/+1 för varje equipment eller funkar effekten bara en gång?

Ett annat kort jag klurat lite på är Explorer's Scope. Om man tittar sitt toppkort och det INTE är land, lägger man bara tillbaks det på toppen då?
Senast redigerad av Chola 2012-05-12 kl. 18:57.
Citera
2012-05-13, 02:26
Medlem
Killerolavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chola
Efter att inte blivit speciellt imponerad av Avacyn så har jag pillat ihop en lite äldre lek med bland annat Kitesail Apprentice.

As long as Kitesail Apprentice is equipped, it gets +1/+1 and has flying.

Ger detta +1/+1 för varje equipment eller funkar effekten bara en gång?

Ett annat kort jag klurat lite på är Explorer's Scope. Om man tittar sitt toppkort och det INTE är land, lägger man bara tillbaks det på toppen då?

Ger bara +1/+1 en gång, inte för varje equipment.

Lägger tillbaka kortet på toppen om det inte är ett land, japp.
Citera
2012-05-13, 19:36
Medlem
Cholas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killerolav
Ger bara +1/+1 en gång, inte för varje equipment.

Lägger tillbaka kortet på toppen om det inte är ett land, japp.

Tack för det!

Ytterligare en fråga som dykt upp. Kort som kan levlas upp exempelvis Joraga Treespeaker, kan dessa levlas upp redan i den andra main phasen om man har mana nog till det?

Till exempel: Jag spelar ut Joraga i min första main phase, väntar till nästa main phase och levlar upp. I nästa runda så levlar jag upp henne en gång i första main phasen och sedan en gång i andra.

Går detta?
Citera
2012-05-13, 21:49
Medlem
QOTSAs avatar
Citat:
Tack för det!

Ytterligare en fråga som dykt upp. Kort som kan levlas upp exempelvis Joraga Treespeaker, kan dessa levlas upp redan i den andra main phasen om man har mana nog till det?

Till exempel: Jag spelar ut Joraga i min första main phase, väntar till nästa main phase och levlar upp. I nästa runda så levlar jag upp henne en gång i första main phasen och sedan en gång i andra.

Går detta?

Du kan levla upp henne hur många gånger du vill när du kan kasta sorcerys, så länge du har mana till det.
Citera
2012-05-20, 18:54
Medlem
Cholas avatar
Jag fortsätter mitt envisa frågande eftersom Google idag inte lever upp till sitt rykte eller så är jag för korkad för att söka upp det..

Om ett kort som tappas för sin ability (exempelvis Llanowar Elves) enchantas med ett kort som ger en annan ability när det tappas (Presence of Gond som ger en 1/1 token till exempel), får man BÅDA effekterna om Llanowar Elves tappas eller får man välja?
Citera
2012-05-20, 19:07
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Jag fortsätter mitt envisa frågande eftersom Google idag inte lever upp till sitt rykte eller så är jag för korkad för att söka upp det..

Om ett kort som tappas för sin ability (exempelvis Llanowar Elves) enchantas med ett kort som ger en annan ability när det tappas (Presence of Gond som ger en 1/1 token till exempel), får man BÅDA effekterna om Llanowar Elves tappas eller får man välja?

Nej, den får bara ytterligare en ability, men du kan bara tappa för en ability, du får tappa upp den igen.
Citera
2012-05-20, 22:03
Medlem
Cholas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdgeofEnding
Nej, den får bara ytterligare en ability, men du kan bara tappa för en ability, du får tappa upp den igen.

Då var det lite som jag trodde, får nog tänka om lite kring vilka creatures jag ska ha med då. Räknas mana som jag får genom abilities (återigen, så som Llanowar Elves) till land som jag kontrollerar? Kan man exempelvis biffa upp en Dungrove Elder med hjälp av fyra Llanowar Elves eller anses man inte kontrollera dessa land då de bara tillhör manapoolen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in