2011-08-01, 11:28
Medlem
Superkufs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hermez
Funderar på att bygga ihop en vampire, mono black lek. Vilka kort som helst är tillåtna då vi kör rätt oseriöst jag och mina vänner. Några idéer på vad som bör vara med? Som sagt, kort från alla upplagor är tillåtna

Hypnotic Spectre, Mind Twist och Hymn to Tourach - discard är läskigt effektivt. Fyll på med Dark Rituals för snabbhet och pumpriddare (2/1 protection from white som kan få first strike och/eller +1/0) för köttning som är skyddat från vitt och inte kan kapas av blåa spelare. Demonic Tutor kan vara bra för att hitta rätt kort i leken.
Citera
2011-08-01, 20:01
Medlem
Phalloss avatar
Körde draft nu i helgen, och fick mig en Training ground+ (va fan den heter, +2 till alla med level counters), och massa blå/vitt levelande. 40 korts lek från draft, men ska göra den till 60. Något jag inte får missa? Tänkte la dra in nåra Serra Angels etc, men mer?
Tror det blir, utöver det som nämnts, det vanliga: pacify, counter spells, mm
Citera
2011-08-20, 11:58
Medlem
Matteh87s avatar
Finns det någon som har ett tips på vart man kan köpa booster boxes billigt? Redan tittat på moppskort.se och dragonslair.se samt svenskamagic.se

Dom får inte skicka förseglade booster boxes från USA tydligen.
Citera
2011-08-20, 16:16
Medlem
HaveFuns avatar
ericsmagic.se tror jag den heter, googla det. Han driver en "hobbyverksamhet" och skattar inte på sina displayer han säljer.
Har köpt där förut och det är det överlägset billigaste.
Citera
2011-08-21, 01:42
Hur populärt är Magic idag? Minns att det var väldigt populärt för ett antal år sedan.
Citera
2011-08-21, 22:20
Medlem
Orkar inte läsa igenom hela tåden, men såg att det var lite folk som frågade hur populärt Magic är idag. Här i Falun finns det ett gäng på iallafall 20 pers som spelar tillsammans iallafall 3-4 dagar i veckan, och det anordnas juh en hel del turneringar och pre-release och grejjer landet runt så det är ganska så populärt fortfarande. ^^
Citera
2011-08-21, 22:48
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caesare
Hur populärt är Magic idag? Minns att det var väldigt populärt för ett antal år sedan.
Beror ju väldigt mycket på vilket tidsperspektiv du menar, men det har ökat i princip konstant. Om du jämför med till exempel 10 år sedan är det säkert dubbelt så stort i Sverige och fyra gånger så stort internationellt sett.
Citera
2011-08-29, 16:58
Medlem
Huntards avatar
Är det någon flashbackare som har hämtat ut en gratislek? Var nämligen förbi spel/serieaffären idag och köpte 2012 core setet "Grab for power" och blev frågad om jag ville hämta en gratislek men då skulle man tydligen ha någon kod från http://www.playmagic.eu/sv_SE/register

Funderar på att registrera och hämta ut en gratislek men är det någon som har några detaljer på lekarna och vilken som är mest värd att plocka upp som en grund? Har googlat runt lite men hittar inget speciellt om de 30 kortslekarna så om det är någon av er som har kortlistor på lekarna vore det underbart
Citera
2011-08-31, 18:23
Medlem
Keldons avatar
Gratislekarna är ju rent crap. De bara ger iväg dem för att kunna samla in emailadresser så de kan skicka reklam till dig. Precis som med alla missbruk så är den första fixen gratis.

Själv funderar jag på att göra en garderobsrensning och slänga en massa kort som bara ligger och aldrig används.
Citera
2011-08-31, 19:02
Medlem
ihavesoldouts avatar
30 september släpps expansionen Innistrad, med återinförandet av "flashback":

"Flashback - Cards with Flashback can be played from the graveyard for their Flashback cost. When they leave the stack, they are removed from the game instead of being put anywhere else. Flashback was last seen in the Odyssey and Time Spiral blocks."
Citera
2011-09-05, 16:44
Medlem
Ingen vid Kristianstad/Hässleholm som kör?
Citera
2011-09-11, 02:40
Medlem
Killerolavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hermez
Funderar på att bygga ihop en vampire, mono black lek. Vilka kort som helst är tillåtna då vi kör rätt oseriöst jag och mina vänner. Några idéer på vad som bör vara med? Som sagt, kort från alla upplagor är tillåtna

http://gatherer.wizards.com/Pages/Ca...verseid=247552 Är ju det första jag tänker på i alla fall. Sjukt overpowered om du frågar mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in