2009-12-24, 00:23
Medlem
gorgonzolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anygiven
Det är vart iaf den Slutgiltiga listan (har inte gjort sideboarden en dock)

4 Royal assasins
4 Vampire Lacerators
4 Gatekeeper of Malakir
4 Ob Nixilis, the Fallen
4 Nighthawks
4 Tendrils of corruption
2 Sign in blood
2 Disfigure
3 Diabolic Tutor
1 Liliana Vess
1 Nightmare
2 Duress
2 Mindsludge
19 Swamps
4 Terramorphic Expanse
= 60

Kritik mot detta alt tankar kring den?

Assasin är inte en offensiv creature, att lägga cloak på den som var din första plan...vad fyller det för funktion?
Liliana är inte en offensiv planeswalker, hon är avsedd för kontroll och för att på -8 komma med ett hårt slag så att säga. Var inte din plan att vara aggresiv?
Tendrils of Corruption är lite samma sak, den är defensiv på det sätt att den ger dig liv, den är dessutom dyr och fungerar inte alltid på stora creatures, varför inte bara köra tex. Terror istället?
Citera
2009-12-30, 02:45
Medlem
Hittade mina nyss liggandes i ett gammalt glasspaket, vilka minnen! Under högstadiet lyckades vi få in detta under schemalagd tid på någotvis, var ruskigt skoj å spela och byta tills sig nya kort.
Citera
2010-01-09, 01:42
Medlem
varstingdildos avatar
Minns att man lirade MTG i trean, fast jag förstog mig aldrig på det. Så farsan tankade hem och printade ut regelboken, vilken var på 40 a4-sidor . Så jag fick nöja mig med att samla på fräcka kort och dom som hade höga siffror längst ner i hörnet , tror dom betydde attack/armor eller nåt.
Citera
2010-01-12, 18:43
Medlem
SleepaZs avatar
Finns inget bättre spel än magic..

Saknar min gamla lek som jag körde med.. en ondsint landpajjarlek.
Röd-svart var den. Körde med boltar,disitigrate,firewall, Siegetroll, Sengir vampire, samt en hel del landpajare, Sinkholes, stripmines för att nämna några ur minnet.

Körde även en vidrig, blå-röd lek som byggde på manaflare, och drenera livet med något kort jag glömt namnet på. Samt en jädrans massa counterspell. Nackdelen med blå är ju bristen på starka anfallare, Muhamutti Jhin, Element var väl det som var oki att använda.

Körde även en helsvart Hypnotic specter lek, vars syfte var att plocka bort korten från handen.. Använde även 4 Jesters cap. En ganska jobbig lek att möta. Nackdelen med helsvart är som vanligt, bristen på bra instans kort för att få bort Gubbar. Terror fungerade inte alltid, exemplvis emot andra svarta. Så det var en sårbar lek, men ack så vidig att möta. Sen blev dessa lekar mer eller mindre restriktade.

Hade även en blå-vit-grön lek. Som byggde på starka Gubbar, såsom Erhnam, Sierra, Serendib. Även Savannah lions, som motangrepp till vidriga gobblinglekar och Kurd Apes (tack vare boppen, samt City of Brass)
Använde dubbeländer och Boppar för att snabbt få ut gubbarna. Körde även med plogar och wrath of god, samt 4 balance (innan det blev restrikade), samt en hel del counterspells. 4 Icy, samt Maze of Ith, och Regrowth i Alpha, samt Zuran orb, vilken gjorde mig svår att drenera på liv.
En väldigt kul lek att spela..
Första rundan, en Tropical Islan, en bop, vrider boppen och med sol ring.. Nästan runda så köttar man på med Ernam. Och sitter med en counterspell på handen och tar bort alla hot..
Dessa lekar var dock mycker sårbara mot svar-röda gobblinglekar.. Ett par snabba gobblings och ett par boltar så är man tappar man liv snabbt.

Jag sålde dock av det mesta tyvärr, hade rätt mkt kort, massa dubbeländer, Serendib.
Dock har jag kvar min Regrowth ¨från Alfa. Samt Stripmines från Legends, samt en Demonic tutor från Unlimmited.. Har även kvar en Jesters cap också.. Sen är väl resten lite halvbra kort.. Men det mesta är tyvärr sålt. Vilket jag idag ångrar.
Citera
2010-01-12, 21:00
Medlem
Sunners avatar
Oj jävlar, fler som har drabbats av detta spel?

Jag och ett par kompisar brukade spela det runt 93-94, det var precis när Revised började dyka upp, och Legends och Antiquities hade precis börjat ebba ut, iallafall på Tradition där vi handlade.

Vi har börjat spela någon gång ibland på sistone, det är kul, men nya regler och kort har förstört en hel del i mina ögon, jag höll mig mest till mina gamla kort i början, men det blev ju tröstlöst när kompisarna kom med de nya korten som är fullständigt sjukligt bra i vissa fall.
Brukade mest spela röd/svart jag, även om jag gav mig på grön/röd(att börja spelet med en Kird Ape eller två samt ett röd/grönt multiland var grejer det ) och svart/blå ibland också.
Citera
2010-01-12, 22:08
Medlem
SleepaZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunner
Oj jävlar, fler som har drabbats av detta spel?

Jag och ett par kompisar brukade spela det runt 93-94, det var precis när Revised började dyka upp, och Legends och Antiquities hade precis börjat ebba ut, iallafall på Tradition där vi handlade.

Vi har börjat spela någon gång ibland på sistone, det är kul, men nya regler och kort har förstört en hel del i mina ögon, jag höll mig mest till mina gamla kort i början, men det blev ju tröstlöst när kompisarna kom med de nya korten som är fullständigt sjukligt bra i vissa fall.
Brukade mest spela röd/svart jag, även om jag gav mig på grön/röd(att börja spelet med en Kird Ape eller två samt ett röd/grönt multiland var grejer det ) och svart/blå ibland också.
Vi brukade med hänga på tradition under den tiden. Eller snarare tvspelsbörsen. Då det fanns bord där, som man kunde spela mot andra, samt byta..

Ronny från tradition, var grymt snål när det gällde köpa in kort.. Börsen var någon snällare vid inköp av kort.. Man kunde få tex 80 kr för ett dubbeland.. Ronny köpte sällan in kort alls

Det hängde en del duktiga magicspelare på börsen på den tiden.. Bla Olle Råde, som var en av de bättre i världen.. Det var en fröjd att spana i hans pärm.. Innehöll på Lotus och Moxar. Det dyrarste kortet vi ägde i min krets var Ali from Kairo. Som låg på 800 runt då..

Jag har testat att spela med massor olika kombinationer.. Men en vit/grön/ blå var nog den som fungerade bäst.. Samtidigt som man saknar den röda färgen.. Saknar boltar och disintigrate/firewall. Disintigrate på 10 i damage och så en fork på det.. Vilket gör matchen kort Eller en ball lightning och och ett par boltar tidigt i matchen, gör det hela jobbigt för motståndaren
Senast redigerad av SleepaZ 2010-01-12 kl. 22:12.
Citera
2010-01-12, 22:18
Medlem
Sunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleepaZ
Vi brukade med hänga på tradition under den tiden. Eller snarare tvspelsbörsen. Då det fanns bord där, som man kunde spela mot andra, samt byta..

Ronny från tradition, var grymt snål när det gällde köpa in kort.. Börsen var någon snällare vid inköp av kort.. Man kunde få tex 80 kr för ett dubbeland.. Ronny köpte sällan in kort alls

Det hängde en del duktiga magicspelare på börsen på den tiden.. Bla Olle Råde, som var en av de bättre i världen.. Det var en fröjd att spana i hans pärm.. Innehöll på Lotus och Moxar. Det dyrarste kortet vi ägde i min krets var Ali from Kairo. Som låg på 800 runt då..

Jag har testat att spela med massor olika kombinationer.. Men en vit/grön/ blå var nog den som fungerade bäst.. Samtidigt som man saknar den röda färgen.. Saknar boltar och disintigrate/firewall. Disintigrate på 10 i damage och så en fork på det.. Vilket gör matchen kort Eller en ball lightning och och ett par boltar tidigt i matchen, gör det hela jobbigt för motståndaren

Vill minnas att jag brukade köpa kort från USA och sälja på Tradition, marknaden i USA var helt annourlunda av någon anledning. Det enda jag minns specifikt är Psionic Blast, något blått kort som jag inte kommer ihåg vad det gjorde, men man brukade kunna få runt 500 för det på Tradition utan problem, medans de gick loss på $5 eller så i USA.
Polarn hade två moxar ett tag också, han bytte bort dem mot massa diverse efter ett tag däremot.
Citera
2010-01-13, 08:21
Medlem
SleepaZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunner
Vill minnas att jag brukade köpa kort från USA och sälja på Tradition, marknaden i USA var helt annourlunda av någon anledning. Det enda jag minns specifikt är Psionic Blast, något blått kort som jag inte kommer ihåg vad det gjorde, men man brukade kunna få runt 500 för det på Tradition utan problem, medans de gick loss på $5 eller så i USA.
Polarn hade två moxar ett tag också, han bytte bort dem mot massa diverse efter ett tag däremot.
Japp det var annorlunda i Usa.. Man kunde exemplevis köpa unlimited, Legends, Beta i förpackningar forfarande där.. Mendans vi enbart kunde köpa senare versioner i förpackningar..
Citera
2010-01-13, 17:17
Medlem
Om någon är sugen på att lira Momir Vigg 2-manna köer med mig på magic online så är ni välkommna förövrigt. För er som inte vet så är Momir Vigg en Vanguard avatar som tillåter en att betala x mana och slänga ett kort för att få en random varelse med manakostnad x. Leken består av 60 basic land och så momir vigg avataren.

2-manna köerna kostar 2 tix och vinnaren får en M10 booster (Vilket är värt runt 4 tix just nu, så 100% payout basically). Har spelat ett par sådana på senaste tiden när jag inte haft tid för drafter och sealeds.

Zodar på Magic Online.
Citera
2010-01-23, 03:02
Medlem
BiffenEks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleepaZ
Japp det var annorlunda i Usa.. Man kunde exemplevis köpa unlimited, Legends, Beta i förpackningar forfarande där.. Mendans vi enbart kunde köpa senare versioner i förpackningar..
Det var helt sinnessjukt i USA under A/B/U staidet. Jag har samlat MTG under 10-15års tid och har i dagsläget en full uppsättning A/B/U kort. Men under the Golden Age kostade moxar cirka 5$ medans Shivan Dragon och Force of Nature gick loss på 25$....fan ta jänkarna.
Citera
2010-01-29, 08:29
Medlem
En liten regelfråga angående deathtouch

I reglerna står:
A keyword ability seen on permanents. Creatures dealt
damage by a permanent with deathtouch are destroyed.
Also, if a creature with deathtouch blocks multiple
creatures in combat, its controller can divide its combat
damage among those attackers however he or she wants.

Betyder detta att creatures med abilityn deathtouch automatiskt tillåts blocka attacker från lika många creatures som sin toughness.
ELLER krävs det att de attackerande creatures använder banding eller bands?
Man tillåts ju i vanliga fall inte blocka flera olika attacker med ett och samma creature.
Citera
2010-01-31, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Penkeh
En liten regelfråga angående deathtouch

I reglerna står:
A keyword ability seen on permanents. Creatures dealt
damage by a permanent with deathtouch are destroyed.
Also, if a creature with deathtouch blocks multiple
creatures in combat, its controller can divide its combat
damage among those attackers however he or she wants.

Betyder detta att creatures med abilityn deathtouch automatiskt tillåts blocka attacker från lika många creatures som sin toughness.
ELLER krävs det att de attackerande creatures använder banding eller bands?
Man tillåts ju i vanliga fall inte blocka flera olika attacker med ett och samma creature.

1. Nej. Deathtouch låter dig distrubera din skada dock mellan varelser. Du får inte automatiskt blocka fler dock. Däremot, i motsats till vanliga varelse, säg att du har en 2/2 deathtouch och din motståndare blockar den med 2 1/2or. Vanligtvis väljer du ordning på blockers och måste göra lethal damage till den första för att få lägga damage på den andra, med deathtouch får du distrubera som du vill och därmed lägga 1 skada på varje och då tack vare deathtouch döda båda.

2. Banding gör så att man får välja hur blockande varelsers skada ska distruberas, så deathtouch vore värdelöst där ändå i princip (Endast lite bättre än att inte ha deathtouch, annars kan du ju göra så ingen dör).

3. Nej, du får inte blocka flera varelser med en. Dock så har ju vissa varelser specialregler på sig som säger att de får göra det. Det är då det blir relevant med deathtouch på en blocker som blockar flera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in