Finns inget bättre spel än magic..
Saknar min gamla lek som jag körde med.. en ondsint landpajjarlek.
Röd-svart var den. Körde med boltar,disitigrate,firewall, Siegetroll, Sengir vampire, samt en hel del landpajare, Sinkholes, stripmines för att nämna några ur minnet.
Körde även en vidrig, blå-röd lek som byggde på manaflare, och drenera livet med något kort jag glömt namnet på. Samt en jädrans massa counterspell. Nackdelen med blå är ju bristen på starka anfallare, Muhamutti Jhin, Element var väl det som var oki att använda.
Körde även en helsvart Hypnotic specter lek, vars syfte var att plocka bort korten från handen.. Använde även 4 Jesters cap. En ganska jobbig lek att möta. Nackdelen med helsvart är som vanligt, bristen på bra instans kort för att få bort Gubbar. Terror fungerade inte alltid, exemplvis emot andra svarta. Så det var en sårbar lek, men ack så vidig att möta. Sen blev dessa lekar mer eller mindre restriktade.
Hade även en blå-vit-grön lek. Som byggde på starka Gubbar, såsom Erhnam, Sierra, Serendib. Även Savannah lions, som motangrepp till vidriga gobblinglekar och Kurd Apes (tack vare boppen, samt City of Brass)
Använde dubbeländer och Boppar för att snabbt få ut gubbarna. Körde även med plogar och wrath of god, samt 4 balance (innan det blev restrikade), samt en hel del counterspells. 4 Icy, samt Maze of Ith, och Regrowth i Alpha, samt Zuran orb, vilken gjorde mig svår att drenera på liv.
En väldigt kul lek att spela..
Första rundan, en Tropical Islan, en bop, vrider boppen och med sol ring.. Nästan runda så köttar man på med Ernam. Och sitter med en counterspell på handen och tar bort alla hot..
Dessa lekar var dock mycker sårbara mot svar-röda gobblinglekar.. Ett par snabba gobblings och ett par boltar så är man tappar man liv snabbt.
Jag sålde dock av det mesta tyvärr, hade rätt mkt kort, massa dubbeländer, Serendib.
Dock har jag kvar min Regrowth ¨från Alfa. Samt Stripmines från Legends, samt en Demonic tutor från Unlimmited.. Har även kvar en Jesters cap också.. Sen är väl resten lite halvbra kort.. Men det mesta är tyvärr sålt. Vilket jag idag ångrar.