Citat:
Citat:
Sorry Geo, ser nu att mitt inlägg kan tolkas som "typ" provokativt vilket inte alls var meningen.Åsch, så viktigt är ju inte detta...
Jag var inte ute efter att jaga ner dig utan intresserad varför vi har/hade olik ståndpunkt bara.
Ibland är jag ute och surrar i terengen och behöver komma ut i el-ljus-spåret, vettu
Om vi vänder på kuttingen, typ, låten är defacto progressiv pop.
Detta medför samtidigt att t.ex ELO, ABBA samt många fler avancerade popsnickrande band är det samma.
Vem vet, det kanske öppnar dörren för något så svart-svanigt som progressiv dansband.
Jag tänkte så här, skulle Pink floyd kunnat vara låtens skapare och framförare?
Kanske fel tänk, men ändå...
BTW, jag vet inte vad Doktor Kati anser men jag tycker låten ligger i den övre delen av Queens katalog.
BTW2, modigt att backa (även om du kanske har rätt), du är mao ingen *Evangelist*
Jag var inte ute efter att jaga ner dig utan intresserad varför vi har/hade olik ståndpunkt bara.
Ibland är jag ute och surrar i terengen och behöver komma ut i el-ljus-spåret, vettu

Om vi vänder på kuttingen, typ, låten är defacto progressiv pop.
Detta medför samtidigt att t.ex ELO, ABBA samt många fler avancerade popsnickrande band är det samma.
Vem vet, det kanske öppnar dörren för något så svart-svanigt som progressiv dansband.
Jag tänkte så här, skulle Pink floyd kunnat vara låtens skapare och framförare?
Kanske fel tänk, men ändå...
BTW, jag vet inte vad Doktor Kati anser men jag tycker låten ligger i den övre delen av Queens katalog.
BTW2, modigt att backa (även om du kanske har rätt), du är mao ingen *Evangelist*

Jag har ett genuint intresse av att få förklarat för mig vad proggrock är för något då jag aldrig riktigt förstått vad som avses!
Jag älskar "Sabbath Bloody Sabbath" och då säger folk, aha deras proggalbum, och jag fattar ingenting!
Visst, nu var det Queen som avhandlades, men jag tog SBS som exempel.
Peace