Citat:
Ursprungligen postat av
Internhumor
Gillar ni Queen-fans Adam Lambert? Det intryck jag fått utifrån SRF-uppträdandet för något år sedan och den allmänna mediabilden är att han möts med öppna armar.
Var är alla rock-purister?
Adam är faktiskt rätt OK. Han är skicklig.
När jag först hörde talas om Paul Rodgers visste jag inte vad jag skulle tro. Väldigt långtifrån Freddie Mercury, men tyckte det fungerade bra när jag såg DVD:n. Queen må vara överkommersiella nu med alla sina shower, Greatest Hits-album, reklamer och vad som, men tycker ändå det mesta dom gör och deras musik används till är respektfullt gjort. Kan dock blir för mycket. Lite som med skådisar till filmer. Man behöver inte se samma skådis i alla filmer oavsett hur bra han/hon är. Adam Lambert får väl mycket skit för hur han blev känd, men vi lever i den eran. Hur många av dagens svenska sångare/sångerskor har inte en grund i något TV-program eller liknande? Inte lika ballt som att åka runt i en bil och köra små klubbar i flera år, men det är mer tidernas fel än deras egna.
Jag godkänner Adam Lambert och är glad så länge Brian och Roger orkar hålla på. Hade gärna sett John Deacon också, men starkt gjort av honom att lyckas hålla sig utanför media alla dessa år. Det lär han inte vilja offra för en turné.