2017-02-03, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alecia79
Är det någon här som har hört talas om det officiella Queen cover bandet som heter The Queen Extravaganza? Sångaren låter NÄSTAN som Freddie. Han gör det riktigt bra.

Tydligen är det Roger som har satt ihop detta band. Det var ett stort misstag! Dom borde ha sångaren istället för Lambert i Queen+ istället! Han sjunger mycket bättre.

Här kan ni se bandet köra Under Pressure: https://www.youtube.com/watch?v=ptr3-ThAXAw

Killen sjunger bra men är långt ifrån Freddie. Han låter i vissa stunder som honom men har inte den otroliga kraften och bredden över hela registret som Freddie hade.

Här är en svensk grupp som har gjort flera Queen konserter och sångaren är Johan Boding från Södertälje.
Han har en ljusare röst än Freddie men gör det riktigt bra. Här i en lite svårlyssnad låt för de som inte lyssnat på Queen men tycker den är väldigt bra.

https://www.youtube.com/watch?v=Z_PCbDfWu0M
Citera
2017-02-03, 16:35
Medlem
Alecia79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billy5
Killen sjunger bra men är långt ifrån Freddie. Han låter i vissa stunder som honom men har inte den otroliga kraften och bredden över hela registret som Freddie hade.

Här är en svensk grupp som har gjort flera Queen konserter och sångaren är Johan Boding från Södertälje.
Han har en ljusare röst än Freddie men gör det riktigt bra. Här i en lite svårlyssnad låt för de som inte lyssnat på Queen men tycker den är väldigt bra.

Har du lyssnat nånting på The Queen Extravaganza eller är detta det ända du hört (videon som jag länkade)?

För om du fortsätter att lyssna så hör du att ibland så är han läskigt lik Freddie.
Citera
2017-02-03, 19:41
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Är det någon här som har hört talas om det officiella Queen cover bandet som heter The Queen Extravaganza? Sångaren låter NÄSTAN som Freddie. Han gör det riktigt bra.
Jupp, rätt bra faktiskt, men det är ju inte Queen och det spelar roll, faktiskt.

Låt gänget skapa sina egna alster och gå på tur(ne) så får vi se hur många som kommer.

För mig är rena coverband (som gör 1:1 covers) parasiter eller något i den riktningen, men det är tyckaren jag
Citera
2017-02-03, 21:43
Medlem
Citat:
Har du lyssnat nånting på The Queen Extravaganza eller är detta det ända du hört (videon som jag länkade)?

För om du fortsätter att lyssna så hör du att ibland så är han läskigt lik Freddie.

Har nu lyssnat på några låtar, och visst påminner han om Freddie.
Fast är inte lätt att låta som en av de bästa sångarna.
Smaken är som bekant delad och du tycker att Extravaganza är bättre än vad jag tycker.
Fast de gör en helt ok insats.
Citera
2017-02-04, 01:02
Medlem
Alecia79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billy5

Jag lyssnade på videon som du gav mig nu. Och jag måste säga att jag tycker inte den var så bra faktiskt. Sångaren var ingen bra. Och det var inget som fick mig att säga "wow!".
Citera
2017-02-08, 18:50
Medlem
Geomeisters avatar
Five Live!

EP med George Michael, Queen och Lisa Stansfield ifrån 1993 köptes idag. På tal om "sångare för Queen" hade jag inte tackat nej till en konsert med George Michael då det begav sig. Nu är både Freddie och George borta
Citera
2017-02-12, 23:21
Medlem
Alecia79s avatar
Sitter just nu och lyssnar på en Queen bootleg som kallas för Live In Houston 1977. Det är från deras News Of The World - Tour.

Verkligen bra! Riktigt bra låtar på den så som Liar, The Millionaire Waltz och den låten som var anledningen till varför jag ladda ner denna bootleg... White Man!
Citera
2017-02-13, 07:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Five Live!

EP med George Michael, Queen och Lisa Stansfield ifrån 1993 köptes idag. På tal om "sångare för Queen" hade jag inte tackat nej till en konsert med George Michael då det begav sig. Nu är både Freddie och George borta

Ja, George Michael gjorde "Somebody to love" oerhört likt Freddie. Han hade säkert varit perfekt för Queen!
Citera
2017-02-16, 20:21
Medlem
Alecia79s avatar
Queen Live At The Bowl sitter jag och lyssnar på nu på CD. Grym show! Bättre än Wembley ´86 tycker jag. Inte för att Wembley är dålig. Det är en grym show också!
Citera
2017-02-17, 11:20
Medlem
Alecia79s avatar
Dagens Queen är: Live At The Rainbow ´74 på vinyl skiva! Verkligen grymt! Jag har väntat på en live album från denna tid hela mitt liv och sen när den släpps så är den bara hur bra som helst! Och det är dessutom 2 konserter från 2 olika turnéer! Queen II turnéen och Sheer Heart Attack Turnéen.

Det var verkligen här dom var på topp och hungriga! Och Freddie´s röst är bara så underbar! Och den där gitarren som Brian spelar så man får gåshud varje gång han rör gitarren. Och Taylor´s trum sound är bättre än nånsin här! Och Deacon.. ja...Deacon är Deacon!
Citera
2017-02-22, 10:27
Medlem
Alecia79s avatar
Är det någon här som har hört Brian´s solo album Star Fleet Project? Sitter och lyssnar på den just nu. Och det måste vara Brian´s bästa gitarr sound nånsin! Sida 2 (om man har vinylen) är bara ett helt gitarr solo tillsammans med Van Halen. Grymt!
Citera
2017-04-12, 11:02
Medlem
Geomeisters avatar
LYSTRING!

Brian May tillsammans med Kelis Ellis kommer släppa ett nytt album som kommer heta Golden Days.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in