2009-10-23, 11:04
Medlem
kaiross avatar
Det är svårt att höja Queen till skyarna om man, som jag, har svårt för:
* Hockeykörer (t ex We will rock you)
* Musikal-liknande musik (t ex Flash Gordon)
* Låtar som låter som "tre i en". (t ex Bohemian)
* Överproduktion (t ex hmm... de flesta Queenlåtar)
* Tokroliga låtar (t ex Bicycle)

Om man sållar bort dessa moment har vi ett helt okej band. Tyvärr blir det inte så mycket kvar.
Citera
2009-10-23, 13:15
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillaryd
Queen? Mycket bra! Extrema klassiker, där "Another ones bites the dust" toppar!

Naaaej, vafan. En utav deras sämsta låtar, oerhört tråkig och enformig.
Citera
2009-10-23, 14:09
Medlem
Oakenshields avatar
We Will Rock You, Under Pressure, Another One Bites.., och Bicycle Race är trötta skitlåtar som ALDRIG spelas här hemma när Queen kommer på tapeten.

Snark.....

Däremot lade jag Queen II på tallriken (ja ni läste rätt, originalvinylen) igår och slogs åter av underskattade pärlor som Father To Son, White Queen och March Of The Black Queen. Fuck the hits!
Citera
2009-10-23, 14:30
Medlem
TheDeepSixs avatar
Jag tycker A Day At The Races är bra: white man, somebody to love, härliga låtar. Fick den LP´n av morsan som köpte den som yngling.
Citera
2009-10-23, 17:03
Medlem
sprinks avatar
Första skivan jag köpte som inte någon annan pekat ut var "A night at the opera"
Den har tyvärr sabbat rätt mycket efterssom det inte är många som kommer i närheten av kvaliteten.

Första konserten jag såg på Scandinavium i gbg (tror det var-82) med Queen strax efter "Flash gordon" (filmen sög men musiken finns kvar)
Den håller jag fortfarande som den bästa konserten någonsin.

Who want's to live forever? Önskar dock att Freddy kunde levt ett tag till.
Citera
2009-10-23, 17:41
Medlem
Kookaburras avatar
Queen är helt enkelt grymma. Hade en period för något år sedan när jag bara lyssnade på dem. Det säger väl rätt mycket antar jag.
Citera
2009-10-23, 19:49
Medlem
Geomeisters avatar
Jag vaktade en fest för någon vecka sedan.
Efter några timmar kom en tjej ut och sa: Det är kul.. jag önskar de bara kunde spela bra musik.

Sedan när festen var över och några sprang in och ut för att rensa upp sattes "Queen - I Want It All" igång och någon sa.. nu börjar den bra musiken, nu när alla gått hem
Citera
2009-10-24, 01:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sprink
Första skivan jag köpte som inte någon annan pekat ut var "A night at the opera"
Den har tyvärr sabbat rätt mycket efterssom det inte är många som kommer i närheten av kvaliteten.

Jag såg föreställningen "A Night at the Opera - en hyllning till Queen" i Jönköpings konserthus förra helgen med Johan Boding + band och kör. Första akten utgjordes av nämnda album från början till slut. Andra akten var "greatest hits". Det var en riktigt bra konsert! Oerhört mäktigt.

Läs om uppsättningen här: http://www.nightofqueen.se/

Läs förresten Brian Mays reaktion när han fick ett brev med länkar till YouTube-klipp från föreställningen: http://www.brianmay.com/brian/letters/letters.html
Citera
2009-10-24, 14:17
Medlem
Geomeisters avatar
För er som är intresserade

"Queen" har släppt en ny DVD:
Queen & Paul Rodgers - Live in Ukraine

Jag var först skeptisk till "Queen & Paul Rodgers - Return of the Champions", men blev positivt överaskad. Visst har Paul Rodgers och Freddie Mercury väldigt annourlunda röster... men jag har helt klart mer än nöjd med DVD:n.
Citera
2009-10-24, 14:27
Medlem
BabyJesuss avatar
Genier, helt klart.

Save Me är kanske deras bästa och mesta låt.
Citera
2009-10-24, 14:33
Medlem
GSE_s avatar
Jag som vissa andra har aldrig sett storheten i detta band? Visst Freddie Mercury var en entertainer och en helt ok sångare, men vafan så jävla bra var dom inte =/
Citera
2009-10-24, 14:41
Medlem
QuiZzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GSE_
Jag som vissa andra har aldrig sett storheten i detta band? Visst Freddie Mercury var en entertainer och en helt ok sångare, men vafan så jävla bra var dom inte =/
Fel, Freddie Mercury har en av rockvärldens bästa röster, ett jävla omfång och en otrolig röst. Du är konstig om du inte kan höra det. Brian May är sedan en sjuhelvetes gitarrist som verkligen kan spela det mesta och bidra med mycket variation i både komp och solon. Hela bandet är ju fan helt magiska.... Du har nog inte lyssnat tillräckligt på bandet helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in